بهترین مراکز خرید ابوظبی | ساعت کار + آدرس و نقشه


در بهترین مراکز خرید ابوظبی نه‌تنها می‌توانید خرید فوق‌العاده‌ای داشته باشید، بلکه به‌لطف بخش‌های تفریحی و رستوران‌های متعدد، لحظات شاد و سرگرم‌کننده‌ای را تجربه خواهید کرد.

ابوظبی،‌ پایتخت مدرن و باشکوه امارات متحده عربی، بهشتی برای علاقه‌مندان به تجملات و خرید است که با حضور در مراکز خرید لوکس، بوتیک‌های برندهای جهانی و بازارهای سنتی آن می‌توانند تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای خود رقم بزنند.

بهترین مراکز خرید ابوظبی با انواع سرگرمی‌ها، از تفریح‌های خانوادگی تا فیلم‌های روز دنیا در سینماهای مدرن، پذیرای هر نوع سلیقه‌ای هستند. گشت‌وگذار در این مراکز و خریدکردن، بخشی جدایی‌ناپذیر از سفر به این شهر اماراتی محسوب می‌شوند. پس، با برنامه‌ریزی و کسب اطلاعات درباره بهترین مال‌ها و بازارهای سنتی می‌توانید از زمان به بهترین نحو استفاده کنید و خاطره‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندنی برای خود بسازید.

با بهترین مراکز خرید ابوظبی آشنا شوید:

یاس مال

  • آدرس: خیابان شیخ خلیفه بن زاید (Sheikh Khalifa Bin Zayed)، جزیره یاس (Yas Island)، خیابان المها (Al Maha) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • سبک مرکز خرید: مال

«یاس مال» یا «مرکز خرید یاس» (Yas Mall)، بزرگ‌ترین و یکی از بهترین مراکز خرید ابوظبی به شمار می‌رود که میزبان بیش از ۳۷۰ برند بین‌المللی، ۶۸ رستوران و کافه متنوع و گزینه‌های متعدد سرگرمی است. موقعیت این مجموعه در قلب جزیره‌ یاس، دسترسی آسان به آن را برای گردشگران فراهم می‌کند. یاس مال، هشت کیلومتر (۱۲ دقیقه) تا «فرودگاه بین‌المللی زاید» (Zayed International Airport)، ۳۷ کیلومتر (۳۵ دقیقه) تا مرکز شهر و چهار کیلومتر (۱۰ دقیقه) تا «پارک آبی یاس ابوظبی» (Yas Waterworld Abu Dhabi) فاصله دارد.

نمای بیرونی یاس مال ابوظبی، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: یاس مال

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: یاس مال

یاس مال افتخار میزبانی از فروشگاه «اپل» (Apple)، فروشگاه «تریانو» (Tryano)، شعبه‌هایی از برندهای محبوب دنیا مانند «زارا» (Zara)، «نایکی» (Nike)، «آدیداس» (Adidas) و… را در سه طبقه خود بر عهده دارد. اسباب‌بازی، پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم‌خانگی، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و… از جمله اجناسی هستند که امکان خرید آن‌ها در یاس مال برایتان فراهم است.

پس از خرید می‌توانید سرگرمی‌های متنوع یاس مال را امتحان کنید. این مجموعه با امکاناتی نظیر «سینما وکس» (Vox Cinemas) با ۲۰ صفحه‌ نمایش و شهربازی «فان ورکس» (Fun Works)، لحظات مفرحی را برای شما رقم خواهد زد. اگر طرفدار تیم فوتبال منچسترسیتی هستید، «چالش منچسترسیتی» (Manchester City Challenge) را از دست ندهید؛ این مرکز سرگرمی تعاملی شامل ماجراجویی‌های فوتبالی، بازدید نمادین از رختکن، تالار افتخارات و… است.

فضای داخلی یاس مال، منبع عکس: visitabudhabi.ae، عکاس: نامشخص

منبع عکس: visitabudhabi.ae، عکاس: نامشخص

شهر مشاغل «کیدزانیا» (KidZania) یکی از بخش‌های تفریحی یاس مال است و شامل انواع فعالیت‌های سرگرم‌کننده و آموزشی برای کودکان و نوجوانان می‌شود. از آنجا که این مجموعه در کنار «فراری ورلد ابوظبی» یا «دنیای فراری» (Ferrari World Abu Dhabi) قرار دارد، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از اولین پارک‌ موضوعی برند فراری در دنیا بازدید کنید.

وجود انواع رستوران‌ها و کافه‌ها در یاس مال به شما این امکان را می‌دهند تا هر زمان احساس گرسنگی و تشنگی کردید، با سفارش غذا و نوشیدنی موردعلاقه خود، تجدید انرژی کنید.

مرکز خرید خالدیه

  • آدرس: منطقه الخالدیه (Al Khalidiyah)، خیابان مبارک بن محمد (Mubarak Bin Mohammed St) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری فروشگاه‌ها: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴؛ یکشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۳
  •  ساعت کاری فودکورت، رستوران‌ها و کافه‌ها: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ تا یک بامداد
  • سبک مرکز خرید: مال

«مرکز خرید خالدیه» ‌یا «مرکز خرید الخالدیه» (Khalidiyah Mall) در قلب منطقه‌ اعیان‌نشین الخالدیه قرار دارد و تجربه‌ای به‌یادماندنی از خرید و سرگرمی را برای گردشگران و ساکنان شهر ابوظبی به ارمغان می‌آورد. معماری منحصربه‌فرد این مجموعه با الهام از سبک اسلامی، تلفیقی هنرمندانه از سنت و مدرنیته را به نمایش می‌گذارد.

مرکز خرید الخالدیه تا فرودگاه بین‌المللی زاید ۳۸ کیلومتر (۳۵ دقیقه)، «مسجد بزرگ شیخ زاید» (Sheikh Zayed Grand Mosque) ۱۶ کیلومتر (۲۰ دقیقه)، «قصر الحصن» (Qasr Al Hosn) دو کیلومتر (پنج دقیقه) و «ساحل کورنیش» (Corniche Beach) دو کیلومتر (پنج دقیقه) فاصله دارد. برای دسترسی به مرکز شهر باید مسافتی حدود پنج کیلومتر (هشت دقیقه) را از خالدیه طی کنید.

ورودی مرکز خرید خالدیه ابوظبی، منبع عکس: bayut.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: bayut.com، عکاس: نامشخص

مرکز خرید خالدیه از سه طبقه تشکیل شده است و هر نوع کالایی از جدیدترین پوشاک روز تا مبلمان، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم الکترونیکی، اسباب‌بازی و… در آن به فروش می‌رسد. از برندهای معروف خالدیه می‌توان به «پیر کاردین» (Pierre Cardin)، «ریباک» (Reebok)، «سان اند سند اسپورتس» (Sun & Sand Sports) و… اشاره کرد.

در کنار خرید و گردش در مرکز خالدیه می‌توانید، یکی از ۹ سالن «سینمای سینه‌ رویال» (Cine Royal Cinema) را انتخاب کنید و از تماشای فیلم‌های باکیفیت در محیطی شیک لذت ببرید. «شهربازی اسپارکیز» (Sparkys Amusement Center) گزینه تفریحی دیگر پیش روی شما است که بازی‌های متنوعی برای کودکان دارد.

 فروشگاه های مرکز خرید خالدیه ابوظبی، منبع عکس: bayut.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: bayut.com، عکاس: نامشخص

فودکورت وسیع مرکز خرید خالدیه به شما این امکان را می‌دهد تا مجموعه‌ای وسوسه‌کننده از غذاهای بین‌المللی را امتحان کنید. در کنار فودکورت، تعدادی کافی‌شاپ و رستوران نیز مشغول به کار هستند که فضای دنج و دلنشینی دارند و محلی عالی برای صرف نوشیدنی و غذا به حساب می‌آیند.

مرکز خرید گالریا، جزیره الماریه

  • آدرس: جزیره الماریه (Al Maryah Island)، خیابان حموده بن علی الظاهری (Hamouda Bin Ali Al Dhaheri Street) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • سبک مرکز خرید: مال

«گالریا جزیره الماریه» (The Galleria Al Maryah Island) یکی از جاهای دیدنی ابوظبی است که با ۴۰۰ فروشگاه، رستوران، کافه و همچنین امکانات تفریحی خانوادگی در سطح جهانی، تجربه‌ای به‌یادماندنی برای تمام سنین خلق می‌کند. این مجموعه در فاصله ۳۵ کیلومتری (۳۰ دقیقه) فرودگاه بین‌المللی پایتخت، هشت کیلومتری (۱۵ دقیقه) مرکز شهر ابوظبی، هفت کیلومتری (۱۰ دقیقه) «موزه لوور ابوظبی» (Louvre Abu Dhabi)، ۶ کیلومتری (۱۰ دقیقه) قصر الحصن و هفت کیلومتری (۱۰ دقیقه) ساحل کورنیش قرار دارد.

ورودی مرکز خرید گالریا ابوظبی، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: مرکز خرید گالریا

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: مرکز خرید گالریا

فرقی نمی‌کند که به‌دنبال برندهای لوکس یا اجناس با قیمت مناسب باشید، در میان فروشگاه‌های گالریا، حتما کالای موردنظر خود را پیدا خواهید کرد. اپل، زارا، «اچ ‌اند ام» (H&M)، «ویرجین مگا استور» (Virgin Megastore)، «دبنهامز» (Debenhams) و… از جمله برندهای مطرح این مرکز خرید هستند. با قدم‌زدن در این بوتیک‌های مجلل می‌توانید جدیدترین مجموعه‌های لباس، کیف، کفش، جواهرات، ادکلن، مبلمان و… را از نزدیک ببینید و خریدی متفاوت داشته باشید.

گالریا فراتر از یک مرکز خرید به حساب می‌آید. این مجموعه، تفریحات متنوعی را برای تمام اعضای خانواده، از کودکان تا بزرگسالان، در خود جای داده است. شهربازی «نشنال جئوگرافیک اولتیمیت اکسپلورر» (National Geographic Ultimate Explorer) گزینه‌ای عالی برای سرگرمی کودکان محسوب می‌شود. «زیرو لیتنسی» (Zero Latency)، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از واقعیت مجازی را برای بزرگسالان به ارمغان می‌آورد. سینما وکس با ۲۱ صفحه نمایش نیز شما را به دنیای فیلم‌های روز دنیا می‌برد.

برند لویی ویتون در مرکز خرید گالریا در ابوظبی، منبع عکس: en.louisvuitton.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: en.louisvuitton.com، عکاس: نامشخص

برخی از بهترین رستوران های ابوظبی در مرکز خرید گالریا فعالیت می‌کنند که از آن جمله می‌توان به «کویا» (COYA)، «زوما» (Zuma) و «ال پی ام» (LPM Restaurant & Bar) اشاره کرد. علاوه بر صرف غذاهای لذیذ در رستوران‌ها می‌توانید به کافه‌های این مجموعه نیز سر بزنید و ضمن استراحت، خود را به یک فنجان چای یا قهوه مهمان کنید.

مارینا مال

  • آدرس: منطقه المارینا (Al Marina)، جاده کمربندی مارینا مال (Marina Mall Ring Rd) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • سبک مرکز خرید: مال

«مارینا مال» (Marina Mall)، مرکز خریدی مدرن در ابوظبی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرد. این مال با فضایی بالغ بر ۱۲۲,۰۰۰ متر مربع، مجموعه‌ای بی‌نظیر از فروشگاه‌های مد، امکانات تفریحی و سرگرمی را در پنج طبقه‌ در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

از جاهای دیدنی ابوظبی که در نزدیکی مرکز خرید مارینا قرار دارند، می‌توان به «قصر الوطن» (Qasr Al Watan؛ پنج کیلومتر، ۱۰ دقیقه)، قصر الحصن (۶ کیلومتر، ۱۰ دقیقه)، ساحل کورنیش (سه کیلومتر، پنج دقیقه) و «دهکده میراث امارات» (Emirates Heritage Village؛ دو کیلومتر، پنج دقیقه) اشاره کرد. فاصله این مجموعه تا فرودگاه بین‌المللی ابوظبی به ۴۰ کیلومتر (۴۰ دقیقه) و تا مرکز شهر ابوظبی به ۹ کیلومتر (۱۵ دقیقه) می‌رسد.

ورودی مارینا مال ابوظبی، منبع عکس: timeoutabudhabi.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: timeoutabudhabi.com، عکاس: نامشخص

مارینا مال بیش از ۴۰۰ فروشگاه دارد که شامل فروشگاه‌های لوازم آرایش، مبلمان، لوازم الکترونیکی، جواهرات، هایپرمارکت و حتی نمایشگاه خودروی مرسدس ‌بنز می‌شوند. برندهای مطرحی همچون «لویی ویتون» (Louis Vuitton)، «گوچی» (Gucci)، «تیفانی اند کو» (Tiffany & Co)، «پرادا» (Prada) و… در این مرکز شعبه دارند.

مارینا مال فراتر از یک مرکز خرید است و به‌لطف پارک‌های سرپوشیده‌ «بانس» (Bounce)، «ایر مانیاکس» (Air Maniax) و «بتل‌ پارک» (Battle Park)، لحظات شاد و مفرحی را برای علاقه‌مندان به هیجان رقم می‌زند. این پارک‌ها به‌واسطه امکاناتی مانند سرسره‌های ۴۰ متری، «اسلک‌لاین» (Slackline؛ حفظ تعادل هنگام عبور از روی کابل)، زیپ‌ لاین مهیج و سکوی سقوط آزاد ۱۸ متری، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای کودکان و حتی بزرگسالان خلق می‌کنند. چندین سالن سینما نیز در مارینا مال وجود دارد.

فضای داخلی مارینا مال ابوظبی، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Mohammed Daimi

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Mohammed Daimi

برای رفع خستگی و گرسنگی می‌توانید یکی از ده‌ها رستوران یا کافه مارینا مال را انتخاب کنید و از منوی متنوع آن‌ها، غذا و نوشیدنی موردعلاقه‌تان را سفارش دهید.

دالما مال

  • آدرس: شهر صنعتی ابوظبی (Industrial City of Abu Dhabi)، خیابان الوزن (Al Wazn St) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • سبک مرکز خرید: مال

«دالما مال» (Dalma Mall) یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید ابوظبی است که با تنوع فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و بخش‌های سرگرمی، رضایت همه اعضای خانواده با هر سلیقه‌ای را جلب می‌کند. این مجموعه در فاصله ۲۸ کیلومتری (۲۵ دقیقه) از فرودگاه بین‌المللی پایتخت، ۳۵ کیلومتری (۳۰ دقیقه) از پارک آبی یاس ابوظبی، ۱۲ کیلومتری (۱۵ دقیقه) از «آکواریوم ملی ابوظبی» (The National Aquarium Abu Dhabi) و ۱۲ کیلومتری (۱۵ دقیقه) از شهربازی «آدرنارک ادونچر» (Adrenark Adventure) قرار دارد. فاصله دالما مال تا مرکز شهر ابوظبی به ۲۵ کیلومتر (۲۵ دقیقه) می‌رسد.

نمای بیرونی دالما مال ابوظبی، منبع عکس: ویکی پدیا، عکاس: دالما مال

منبع عکس: ویکی پدیا، عکاس: دالما مال

دالما مال با مساحتی بیش از ۱۵۱,۰۰۰ متر مربع، میزبانی از ۴۵۰ برند بین‌المللی و منطقه‌ای معروف نظیر «مانسون»‌ (Monsoon)، «نکست» (Next)، «عبدالصمد القرشی» (Abdul Samad Al Qurashi)، «کاترپیلار» (Caterpillar) و… را بر عهده دارد. این مرکز خرید با مجموعه‌ای متنوع از فروشگاه‌های پوشاک، لوازم‌خانگی، لوازم الکترونیکی، ساعت و جواهرات، اسباب‌بازی، هایپرمارکت و… به مقصد خانوادگی محبوبی در ابوظبی تبدیل شده است. چندین کلینیک، داروخانه و بانک نیز در این محل مشغول به کار هستند.

«فان سیتی» (Fun City) و «کیدوس» (Kidoos) گزینه‌هایی عالی برای شادی و تفریح کودکان در دالما مال هستند. «سینما رویال» (Royal Cinemas) با ۱۴ سالن سینما نیز برای طرفداران فیلم‌های روز دنیا مناسب به نظر می‌رسد.

فضای داخلی دالما مال ابوظبی، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: دالما مال

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: دالما مال

پس از خرید و تفریح در دالما مال می‌توانید از بین غذاهای متنوع فودکورت یا رستوران‌ها نظیر غذاهای عربی، آمریکایی، چینی، هندی، ایتالیایی، مکزیکی و غیره دست به انتخاب بزنید. در طول گشت‌وگذارتان حتما به کافه‌های این مجموعه بروید و خود را به یک فنجان قهوه مهمان کنید.

ابوظبی مال

  • آدرس: منطقه تفریحی الزاهیه (Al Zahiyah)، خیابان احمد بن حامد آل حامد (Ahmed Bin Hamed Al Hamed St) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری فروشگاه‌ها: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۳
  • ساعت کاری رستوران‌ها و کافه‌ها: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۳؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • سبک مرکز خرید: مال

«ابوظبی مال» (Abu Dhabi Mall) درست در مرکز شهر ابوظبی قرار دارد و در میان مشتریان محلی و گردشگران خارجی بسیار محبوب است. قصر الحصن و موزه لوور ابوظبی که از جاهای دیدنی ابوظبی به شمار می‌روند، به‌ترتیب پنج کیلومتر (۱۰ دقیقه) و هفت کیلومتر (۱۵ دقیقه) با این مرکز خرید فاصله دارند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به ابوظبی مال می‌توان به قصر الوطن (۱۲ کیلومتر، ۲۰ دقیقه) اشاره کرد. برای دسترسی به مرکز شهر باید مسافتی حدود هفت کیلومتر (۱۵ دقیقه) را از ابوظبی مال طی کنید.

نمای ورودی ابوظبی مال، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: ابوظبی مال

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: ابوظبی مال

ابوظبی مال با بیش از ۲۰۰ فروشگاه مطمئنا هرآنچه که بخواهید، از لوازم‌خانگی و اکسسوری (وسایل جانبی) تا مبلمان، جواهرات، کیف و کفش، پوشاک و… را در اختیارتان قرار می‌دهد. بیشتر برندهای مطرح دنیا مانند زارا، اچ اند ام، نایکی، آدیداس، «کالوین کلاین» (Calvin Klein)، «آلدو» (Aldo) و… در این مرکز خرید حضور دارند. همچنین «فروشگاه‌های بزرگ چندمنظوره» (Department stores)، فروشگاه‌‌های مبلمان، هایپرمارکت، بانک و… سایر بخش‌های آن را تشکیل می‌دهند.

در ابوظبی مال می‌توانید یک روز کامل را سپری کنید، بدون اینکه متوجه گذر زمان شوید؛ چراکه این مجموعه، طیف وسیعی از رستوران‌های بین‌المللی به‌همراه گزینه‌های تفریحی عالی مثل «جزیره زندان ابوظبی» (Prison Island Abu Dhabi؛ ماجراجویی در سلول‌های زندان)، سینما وکس و «فان سیتی» (Fun City؛ محوطه بازی کودکان) را برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است.

فضای داخلی ابوظبی مال، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Waqas Ahmad

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Waqas Ahmad

مرکز خرید الوحده

  • آدرس: منطقه یک (Zone 1)، محله آل نهیان (Al Nahyan)، خیابان هزاع بن زاید اول (Hazza ‘ Bin Zayed The First St) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری فروشگاه‌ها: یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲؛ پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۳؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • ساعت کاری رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تفریحی: یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۳؛ پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ تا یک بامداد
  • ساعت کاری سینما: همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • ساعت کاری هایپرمارکت لولو: همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۲۴
  • سبک مرکز خرید: مال

«مرکز خرید الوحده» (Al Wahda Mall) که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد، مجموعه‌ای عالی از برترین برندها، رستوران‌ها، کافه‌ها و امکانات تفریحی را در اختیارتان قرار می‌دهد. این محل فقط به‌اندازه پنج دقیقه رانندگی (دو کیلومتر) با مرکز شهر ابوظبی فاصله دارد. از جاذبه‌های اطراف آن می‌توان به موزه لوور (۱۱ کیلومتر، ۱۵ دقیقه)، ساحل کورنیش (پنج کیلومتر، ۱۰ دقیقه) و قصر الحصن (سه کیلومتر، پنج دقیقه) اشاره کرد. فرودگاه پایتخت نیز در ۳۰ کیلومتری (۳۰ دقیقه) الوحده مال قرار گرفته است.

نمای بیرونی مرکز خرید الوحده، منبع عکس: cbnme.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: cbnme.com، عکاس: نامشخص

مرکز خرید الوحده با مساحتی بالغ بر ۳۰۰,۰۰۰ متر مربع میزبان بیش از ۳۵۰ برند مختلف نظیر اچ اند ام، «اسپلش» (Splash)، «ماماز اند پاپاز» (Mamas & Papas)، «گپ» (Gap)، «هلثی اسپورتس» (Healthy Sports) و «ایکیا سیتی» (IKEA City) است. هر نوع کالایی از پوشاک تا ساعت، جواهرات، کیف و کفش، لوازم الکترونیکی، لوازم‌خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیبایی و سلامت و… در این مجموعه به فروش می‌رسد. همچنین، بزرگ‌ترین «هایپرمارکت لولو» (Lulu Hypermarket) در شهر ابوظبی را می‌توانید در این محل پیدا کنید. 

اگر به تماشای فیلم‌های روز دنیا علاقه‌مند هستید، «سینما استار» (Star Cinemas) در مرکز خرید الوحده را از دست ندهید. برای تفریح کودکان و نوجوانان به سراغ «اورنج ویلز» (Orange Wheels؛ فعالیت‌های تفریحی و آموزشی)، «رولینگ ویلز» (Rolling Wheels؛ اسکیت) و «ترینز اند رایدز» (Trains And Rides؛ قطارسواری) بروید.

فضای داخلی مرکز خرید الوحده، منبع عکس: flickr.com، عکاس: John Kelley

منبع عکس: flickr.com، عکاس: John Kelley

بیش از ۵۰ رستوران و کافه در مرکز خرید الوحده مشغول به کار هستند که محیطی عالی برای رفع خستگی و گرسنگی در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. غذا و نوشیدنی موردعلاقه خود را سفارش دهید و از طعم آن‌ها لذت ببرید.

مرکز خرید مدینه زاید

  • آدرس: منطقه یک، محله الدانه (Al Danah)، خیابان سلطان بن زاید اول (Sultan Bin Zayed The First St) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری فروشگاه‌ها: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۲۳؛ جمعه تا یکشنبه از ساعت ۹ تا ۲۴
  • ساعت کاری مرکز طلا: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۲۲:۳۰؛ جمعه تا یکشنبه از ساعت ۹ تا ۲۴
  • ساعت کاری هایپرمارکت لولو: همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۲۴
  • سبک مرکز خرید: مال

«مرکز خرید مدینه زاید» (Madinat Zayed Shopping Centre) یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید پایتخت امارات به شمار می‌رود که در موقعیتی عالی قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار آسان است؛ با حدود ۱۰ دقیقه رانندگی (پنج کیلومتر) از مرکز شهر می‌توانید خود را به این مجموعه برسانید. پس از خرید، بازدید از جاذبه‌های نزدیک نظیر قصر الحصن (دو کیلومتر، پنج دقیقه)، «ساحل البطین» (Al Bateen Beach؛ ۱۰ کیلومتر، ۱۵ دقیقه) و موزه لوور ابوظبی (۱۰ کیلومتر، ۱۵ دقیقه) را در برنامه خود بگنجانید. فاصله مرکز خرید مدینه زاید تا فرودگاه به حدود ۳۵ کیلومتر (۳۰ دقیقه) می‌رسد.

نمای بیرونی مرکز خرید مدینه زاید ابوظبی، منبع عکس: bayut.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: bayut.com، عکاس: نامشخص

مدینه زاید با بیش از ۴۰۰ فروشگاه، مقصد عالی برای خرید در قلب شهر ابوظبی است. این مرکز با طیف گسترده‌ای از برندها و فروشگاه‌ها، از پوشاک مد روز و عطر گرفته تا لوازم‌خانگی، مواد غذایی، اسباب‌بازی، لوازم الکترونیکی و غیره را در اختیار خریداران خوش‌سلیقه می‌گذارد. هایپرمارکت لولو، خودپرداز، داروخانه، سوپرمارکت و اجاره خودرو از دیگر امکانات و خدمات مجموعه مزبور هستند.

«مرکز طلای مدینه زاید» (Madinat Zayed Gold Centre) بخش اصلی و مهم مدینه زاید را تشکیل می‌دهد. این محل بیش از ۷۰ جواهرفروشی را در خود جای داده است که مجموعه‌ای نفیس از طلا، الماس و جواهرات مروارید را به سبک سنتی و مدرن عرضه می‌کنند.

فضای داخلی مرکز خرید مدینه زاید ابوظبی، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Rakesh Mahesh

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Rakesh Mahesh

پس از گشت و گذاری هیجان‌انگیز در مرکز خرید مدینه زاید، وقت آن رسیده است که به رستوران‌ها و کافه‌های آن بروید و از میان غذاهای بین‌المللی متنوع، گزینه‌های موردعلاقه خود را انتخاب کنید.

مشرف مال

  • آدرس: منطقه یک، محله حدبه الزعفرانه (Hadbat Al Za’faranah)، خیابان شیخ راشد بن سعید (Sheikh Rashid Bin Saeed St) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری فروشگاه‌ها: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲؛ جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • ساعت کاری رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تفریحی: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۳؛ جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ تا یک بامداد
  • ساعت کاری هایپرمارکت لولو: همه‌‌روزه از ساعت ۸ تا ۲۴
  • سبک مرکز خرید: مال

اگر در مرکز شهر ابوظبی حضور دارید، بازدید از «مشرف مال» (Mushrif Mall) را در برنامه خود بگنجانید؛ چراکه فقط با پنج کیلومتر رانندگی (هفت دقیقه) به آن خواهید رسید. مسجد شیخ زاید (۹ کیلومتر، ۱۰ دقیقه)، ساحل البطین (هفت کیلومتر، ۱۰ دقیقه) و آکواریوم ملی ابوظبی (۱۲ کیلومتر، ۱۵ دقیقه) از جاذبه‌‌ های گردشگری ابوظبی هستند که در نزدیکی مشرف مال قرار دارند. برای اینکه از این مجموعه راهی فرودگاه بین‌المللی ابوظبی شوید، باید مسافتی بالغ بر ۲۷ کیلومتر (۳۰ دقیقه) را طی کنید.

نمای بیرونی مشرف مال، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Aguilouz Miranda

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Aguilouz Miranda

مشرف مال، مجتمعی سه طبقه با مساحت حدود ۵۶,۰۰۰ متر مربع است که بیش از ۲۰۰ فروشگاه از لوکس‌ترین برندهای روز دنیا در آن قرار دارد. کالاهایی نظیر پوشاک، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت، جواهرات، عطر و ادکلن، صنایع دستی و… در این مرکز خرید به فروش می‌رسند. از بین برندهای مطرح در مشرف مال می‌توان به «مکس» (Max)، آلدو، «اکو» (Ecco)، «چارلز اند کیت» (Charles and Kieth) و غیره اشاره کرد. هایپرمارکت لولو، «مارکت» (The Market؛ از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده تره‌بار در ابوظبی)، صرافی، کارواش و داروخانه نیز در این مرکز مشغول به کار هستند.

مشرف مال با گزینه‌های تفریحی همچون «ساحل دریای سرخ» (Red Sea Beach)، «اسپارکیز» (Sparkys) و «کیدز کار» (Kids Car)، انتخابی عالی برای سرگرمی کودکان است.

فضای داخلی مشرف مال ابوظبی، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Vamsy Koram

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Vamsy Koram

فودکورت بسیار وسیعی در مشرف مال وجود دارد که به ادعای این مرکز خرید، بزرگ‌ترین فودکورت‌ در کل خاورمیانه به شمار می‌رود. ضمن اینکه، می‌توانید اوقات خوشی را در رستوران‌های روباز و کافی‌شاپ‌های آن سپری کنید.‌

بازار مرکز تجارت جهانی

  • آدرس: منطقه یک، منطقه الدانه، خیابان خلیفه بن زاید اول (Khalifa Bin Zayed The 1st Street) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • سبک مرکز خرید: مال

«مرکز تجارت جهانی ابوظبی» یا (WTCAD) مجموعه‌ای از دو آسمان‌خراش در ابوظبی امارات است که شامل قسمت‌های مختلفی از جمله دو مرکز خرید، ساختمان‌های اداری و «هتل کورت‌یارد مرکز تجارت جهانی» (Courtyard World Trade Center) می‌شود.

فرقی نمی‌کند که به‌دنبال خرید سوغاتی و لباس باشید یا بخواهید طعم غذاهای بین‌المللی را بچشید، «بازار مرکز تجارت جهانی» (World Trade Center Mall) جزو بهترین مراکز خرید ابوظبی به شمار می‌رود. فاصله این مرکز خرید تا قلب شهر به‌اندازه پنج کیلومتر می‌رسد و دسترسی به آن فقط به ۱۰ دقیقه رانندگی نیاز دارد. از نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری پایتخت به بازار مرکز تجارت جهانی می‌توان به قصر الحصن در حدود دو کیلومتری (پنج دقیقه) و دهکده میراث امارات در هشت کیلومتری (۱۵ دقیقه) اشاره کرد.

ورودی بازار مرکز تجارت جهانی در ابوظبی، منبع عکس: dubaivibe.co، عکاس: نامشخص

منبع عکس: dubaivibe.co، عکاس: نامشخص

بازار مرکز تجارت جهانی میزبان اولین شعبه برخی برندها در ابوظبی بوده است؛ به‌عنوان مثال، «هاوس آو فریزر» (House of Fraser) که یک شرکت خرده‌فروشی بریتانیایی در زمینه پوشاک، کفش، اکسسوری و… است. چندین برند معروف دیگر از جمله «کارن میلن» (Karen Millen)، «بی‌سی‌بی‌جی» (BCBG) و «میسونی» (Missoni) نیز اولین شعبه‌های خود در پایتخت را در این مرکز افتتاح کردند. هایپرمارکت لولو و سوپرمارکت «اسپینیز» (Spinneys) از دیگر بخش‌های آن هستند. اجناس موجود در بازار مرکز تجارت جهانی شامل لوازم‌خانگی، مبلمان، جواهرات، عتیقه‌جات، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، لوازم ورزشی، پوشاک، لوازم الکترونیکی و غیره می‌شود.

حتما برای تماشای فیلم وقت بگذارید و در یکی از هشت سالن سینمای بازار مرکز تجارت جهانی، از تماشای جدیدترین فیلم‌های دنیا لذت ببرید. کودکان نیز به‌لطف «پاپ این اند پلی» (Pop in and Play؛ دنیای لگو) و سرسره بلند «ولاسیتی» (Velocity) اوقات شادی را سپری خواهند کرد.

فضای داخلی بازار مرکز تجارت جهانی در ابوظبی، منبع عکس: gulfnewsjournal.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: gulfnewsjournal.com، عکاس: نامشخص

در بازار مرکز تجارت جهان، انتخاب‌های متنوعی برای یک وعده غذای دلچسب دارید. «کی‌اف‌سی» (KFC)، «مک دونالدز» (McDonald’s)، «بک یارد بیسترو» (Back Yard Bistro) و «تامبا» (Tamba) از گزینه‌های غذاخوری عالی در این مرکز هستند.

مرکز خرید بوابه الشرق

  • آدرس: منطقه بنی‌یاس شرقی (East Baniyas)، خیابان بوابه الشرق (Bawabat Al Sharq St) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری فروشگاه‌ها: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲؛ جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • ساعت کاری هایپرمارکت کارفور: همه‌‌روزه از ساعت ۹ تا ۲۴
  • سبک مرکز خرید: مال

«مرکز خرید بوابه الشرق» (Bawabat Al Sharq Mall) مجموعه‌ای جذاب و مدرن برای گشت‌وگذار و خرید است که بخشی از یک پروژه عظیم چند میلیارد درهمی در منطقه بنی‌یاس ابوظبی به شمار می‌رود. این محل در ۳۵ کیلومتری (۳۰ دقیقه) مرکز شهر و فرودگاه بین‌المللی زاید قرار دارد. جاذبه‌های گردشگری همچون «پارک الوثبه» (Al Wathba Park) و مسجد شیخ زاید به‌ترتیب در فاصله ۱۵ کیلومتری (۱۵ دقیقه) و ۲۵ کیلومتری (۲۵ دقیقه) مرکز خرید بوابه الشرق واقع شده‌اند.

نمای بیرونی مرکز خرید بوابه الشرق، منبع عکس bawabatalsharqmall.ae:، عکاس: نامشخص

منبع عکس bawabatalsharqmall.ae:، عکاس: نامشخص

یکی از بخش‌های جالب مرکز خرید بوابه الشرق را می‌توان وجود هفت ورودی آن دانست که از نام هفت امارت در کشور امارات متحده عربی همچون ابوظبی، دبی، شارجه و غیره الهام گرفته شده‌اند. ورودی‌های متعدد این مجموعه گاهی اوقات باعث سردرگمی بازدیدکنندگان می‌شود.

مرکز خرید بوابه الشرق با بیش از ۲۷۰ فروشگاه در دو طبقه، خانه بسیاری از برندهای بین‌المللی و محلی از قبیل مکس، «اسکیچرز» (Skechers)، «منگو» (Mango) و «الخلوج» (Al Kholooj) است. از بخش‌های مختلف این مجموعه می‌توان به فروشگاه‌های عطر، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، فروشگاه مخصوص کودکان و… اشاره کرد.

هایپرمارکت «کارفور» (Carrefour) نیز با تنوع بالای محصولات و خدمات عالی، تجربه‌ای بی‌‌نظیر از خرید را برایتان به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، «سینما نوو» (Novo Cinemas)، ترامپو پارک (Trampo Park) و کارتینگ سرپوشیده «کریزی کار» (Crazy Car)، گزینه‌هایی عالی برای سرگرمی و تفریح هستند.

فضای داخلی مرکز خرید بوابه الشرق در ابوظبی، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Ahmad Mohd

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Ahmad Mohd

رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در مرکز خرید بوابه الشرق مشغول به کار هستند که انتخاب‌های متنوعی از فست‌ فودها تا غذاهای سنتی را در اختیارتان قرار می‌دهند. 

مرکز خرید الراحه

  • آدرس: بزرگراه ابوظبی-دبی (Abu Dhabi – Dubai Highway Road)، خیابان قنات (Channel Street) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری فروشگاه‌ها: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲؛ جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • ساعت کاری رستوران‌ها و کافه‌ها: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۳؛ جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ تا یک بامداد
  • ساعت کاری هایپرمارکت لولو: همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۲۴
  • سبک مرکز خرید: مال

«مرکز خرید الراحه» (Al Raha Mall) با ارائه بهترین‌های مد، امکانات تفریحی و خدمات متنوع، همواره پاسخگوی نیاز ساکنان و گردشگران ابوظبی و نواحی اطراف آن بوده است. از این محل به‌راحتی می‌توانید به مرکز شهر ابوظبی دسترسی داشته باشید و با حدود ۲۵ دقیقه رانندگی (۲۳ کیلومتر) به آن برسید. فرودگاه بین‌المللی پایتخت نیز فقط ۱۲ کیلومتر (۱۵ دقیقه) با مرکز خرید الراحه فاصله دارد. شهربازی دنیای فراری، پارک آبی یاس ابوظبی و مسجد شیخ زاید در فاصله کمتر از ۱۵ کیلومتری (۲۰ دقیقه) این مجموعه واقع شده‌اند.

ورودی مرکز خرید الراحه ابوظبی، منبع عکس: visitabudhabi.ae، عکاس: نامشخص

منبع عکس: visitabudhabi.ae، عکاس: نامشخص

مرکز خرید الراحه، کالاهای متنوعی همچون پوشاک، اسباب‌بازی، لوازم ورزشی، ساعت، جواهرات، لوازم‌خانگی، مبلمان و… را عرضه می‌کند. در میان برندهای مطرح این مجموعه، اسامی معروفی نظیر آدیداس، «کارلو شوز» (Carlo Shoes) و «داماس» (Damas) به چشم می‌خورد. بخش‌هایی مانند داروخانه، بانک، صرافی و هایپرمارکت لولو نیز در این مرکز مشغول به کار هستند. 

مرکز خرید الراحه برای بچه‌ها بخش ویژه تفریحات «اورنج ویلز» را در نظر گرفته است که جزو شهربازی‌های سرپوشیده ابوظبی به حساب می‌آید. همچنین، «سینما اسکار» (Oscar Cinemas) این امکان را به شما می‌دهد تا از تماشای فیلم‌های جدید در محیطی راحت و دلنشین لذت ببرید.

فضای داخلی مرکز خرید الراحه ابوظبی، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: DJPal Pradip

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: DJPal Pradip

فودکورت بزرگ الراحه مجموعه‌ای فوق‌العاده و متنوع از غذاهای ایتالیایی، عربی، آمریکایی، هندی و… را ارائه می‌دهد. چندین کافه نیز در این مرکز فعالیت می‌کنند که برای صرف یک فنجان چای یا قهوه مناسب به نظر می‌رسند.

مرکز خرید قریه السیف

  • آدرس: منطقه یک، محله المنتزه (Al Muntazah)،‌ خیابان شیخ زاید بن سلطان (Sheikh Zayed Bin Sultan St)، خیابان المروج (Al Murouj St)، خیابان بو سمره (Bu Samrah Street)‌ (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ (برخی مغازه‌های مستقل ممکن است، ساعت کاری طولانی‌تری داشته باشند.)
  • سبک مرکز خرید: مال

«مرکز خرید قریه السیف» (Al Seef Village Mall) که در فاصله ۱۱ کیلومتری (۱۵ دقیقه) از مرکز شهر ابوظبی قرار دارد، تمام امکانات خرید، رستوران و تفریح را در اختیار ساکنان و گردشگران پایتخت می‌گذارد. از جاذبه‌های گردشگری اطراف این مجموعه می‌توان به «پارک ملی مانگرو» (Mangrove Marine National Park) در حدود چهار کیلومتری (پنج دقیقه) و مسجد شیخ زاید از جاهای دیدنی ابوظبی برای عکس های اینستاگرامی در ۶ کیلومتری (۱۰ دقیقه) اشاره کرد.

ورودی مرکز خرید قریه السیف، منبع عکس: experienceabudhabi.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: experienceabudhabi.com، عکاس: نامشخص

السیف ویلیج مال در مقایسه با سایر مراکز خرید ابوظبی کوچک به نظر می‌رسد؛ اما برای جبران این مسئله با مجموعه متنوعی از رستوران‌ها و محوطه‌ای جذاب نظر گردشگران را جلب کرده است. منطقه روباز «د واک» (The Walk) یکی از جذاب‌ترین بخش‌های ابوظبی برای بازدید است که درست در کنار مرکز خرید قریه السیف قرار دارد؛ جایی که چندین فروشگاه، سالن زیبایی، رستوران، کافه، کتابخانه، باشگاه ورزشی و حتی یک گالری هنری در آن فعال است و به‌نوعی بازار خیابانی محسوب می‌شود. 

مرکز خرید قریه السیف، طیف وسیعی از برندهای محبوب و خاصی مانند «مادرکر» (Mothercare) و «سرتا» (Serta) را در خود جای داده است که سلیقه‌های مختلف را راضی نگه می‌دارد. از لوازم الکترونیکی و محصولات آرایشی و بهداشتی گرفته تا اسباب‌بازی و پوشاک، در این محل پیدا می‌شود. هایپرمارکت کارفور نیز کلیه وسایل موردنیاز مردم بومی و گردشگران را تامین می‌کند.

فضای داخلی مرکز خرید ویلیج السیف ابوظبی، منبع عکس: alseefvillagemall.ae، عکاس: نامشخص

منبع عکس: alseefvillagemall.ae، عکاس: نامشخص

علاوه بر رستوران‌های متعدد در منطقه «د واک» که طرفداران خاص خود را دارند، چندین رستوران و یک فودکورت کوچک نیز در مرکز خرید قریه السیف مشغول به کار هستند.

سوق قدیمی 

  • آدرس: منطقه یک، منطقه الدانه، خیابان حمدان بن محمد (Hamdan Bin Mohammed St) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۲۳؛ جمعه و شنبه از ساعت ۹ تا ۲۴
  • سبک مرکز خرید: بازار محلی

«سوق قدیمی» (Old Souk) یا «د سوق» (The Souk) که در محل «بازار مرکزی قدیمی» (Old Central Market) ساخته شده است، ترکیبی عالی از معماری مدرن و سنتی را به نمایش می‌گذارد. سوق در زبان عربی به‌معنای «بازار» است. این محل تاریخی در دهه هفتاد میلادی میزبان نزدیک به ۱,۰۰۰ تاجر بود؛ تا اینکه در سال ۲۰۰۵ میلادی تعطیل شد و به‌عنوان بخشی از پروژه ساخت مرکز تجارت جهانی مورد بازسازی قرار گرفت. 

ورودی سوق قدیمی ابوظبی، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Ana Vrin

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Ana Vrin

در کنار بازدید از سوق می‌توانید با چند دقیقه پیاده‌روی، به بازار مرکز تجارت جهانی سر بزنید که یکی از بخش‌های محبوب و معروف مرکز جهانی ابوظبی به حساب می‌آید. قصر الحصن و «ساحل ابوظبی» (Abu Dhabi Beach) در حدود دو کیلومتری (پنج دقیقه) و مرکز خرید الوحده در چهار کیلومتری (۱۰ دقیقه) این بازار سنتی قرار دارند.

سوق قدیمی سرپوشیده، سه طبقه دارد و به‌لطف پارچه‌های کشمیر چشم‌نواز، طلاهای مجلل، صنایع دستی ارزنده، آثار هنری منحصربه‌فرد، عطرهای کمیاب و حتی ادویه‌های خاص و غذاهای رنگارنگ، شکل سنتی و اصیل خود را حفظ کرده است.

پس از خرید و گردش در مغازه‌های سنتی می‌توانید، خود را به یک وعده غذای لذیذ یا نوشیدنی گوارا در کافه و رستوران‌های سوق قدیمی مهمان کنید.

فضای داخلی سوق قدیمی ابوظبی، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: pink peony

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: pink peony

سوق المینا

  • آدرس: منطقه المینا (Al Mina)، بندر زاید (Zayed Port)، خیابان المتقین (Al Mutqin St) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۲ بامداد
  • سبک مرکز خرید: بازار محلی

«سوق المینا» (Souq Al Mina) بازاری محلی و پرجنب‌وجوش در نزدیکی بندر است که درست در مجاورت اسکله لنج‌ها دارد. اگر به‌دنبال تجربه‌ای منحصربه‌فرد و خرید کالاهایی با قیمت مناسب هستید، حتما به این بازار سر بزنید؛ جایی که با مراکز خرید بزرگ و مدرن شهر تفاوت دارد و شامل مغازه‌های کوچکی با کالاهای متنوعی از پارچه و عود گرفته تا دوچرخه می‌شود. 

فاصله سوق المینا تا مرکز شهر ابوظبی به ۱۱ کیلومتر (۲۰ دقیقه) می‌رسد. موزه لوور ابوظبی و قصر الحصن در هفت کیلومتری (۱۵ دقیقه) و ابوظبی مال در پنج کیلومتری (۱۰ دقیقه) آن واقع شده‌اند.

سوق المینا در ابوظبی، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Jacob Samuel Vazhayil

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Jacob Samuel Vazhayil

سوق ‌المینا بیشتر به فروش ماهی و سبزیجات اختصاص دارد. «سوق ماهی» (Fish Souq) یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای ماهی در کشور امارات است که در آن هر نوع ماهی تازه‌ای عرضه می‌شود. علاوه بر این، چندین بازار کوچک از جمله بازار گل و گیاه و بازار خرما در سوق المینا وجود دارد. در نزدیکی این محل می‌توانید از «سوق فرش» (Carpet Souq) بازدید کنید که فرصتی عالی برای خرید فرش‌های چشم‌نواز با قیمت‌هایی به مراتب بهتر از مراکز خرید بزرگ ابوظبی را در اختیارتان می‌گذارد.

از طریق کارگاه هنرمندان و اجراهای موسیقی زنده در سوق المینا، با میراث فرهنگی امارات آشنا شوید. سبدبافی را امتحان کنید یا فقط یک فنجان قهوه عربی خوش‌عطر بنوشید و از حال و هوای بازار لذت ببرید. کودکان نیز به‌لطف محوطه بازی حسابی سرگرم خواهند شد.

در رستوران‌ها و کافه‌های متنوع سوق المینا، طعم اصیل غذاهای اماراتی و خاورمیانه‌ای را بچشید. در اینجا می‌توانید غذاهای دریایی را امتحان کنید که با صید تازه تهیه شده‌اند. کاری‌های خوش‌عطر، حلوای عمانی و… نیز تجربه غذایی جذابی را برایتان رقم خواهند زد.

محل مغازه ها در سوق المینا در ابوظبی، منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Jacob Samuel Vazhayil

منبع عکس: گوگل مپ، عکاس: Jacob Samuel Vazhayil

اگر به ابوظبی سفر کنید، بازدید از کدام مرکز خرید را در برنامه‌تان قرار می‌دهید؟ این مراکز را صرفا با هدف خرید انتخاب می‌کنید یا بخش‌های تفریحی و سرگرمی نیز در تصمیم‌گیری شما تاثیر دارند؟ حتما دیدگاه خود را با همراهان ارزشمند  در میان بگذارید.

 عکس کاور: بازار مرکز تجارت جهانی؛ منبع عکس: visitabudhabi.ae، عکاس: نامشخص

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید ابوظبی کدامند؟

بهترین مراکز خرید ابوظبی عبارت‌اند از یاس مال، مرکز خرید خالدیه، مرکز خرید گالریا، مارینا مال، دالما مال، ابوظبی مال، مرکز خرید الوحده، مرکز خرید مدینه زاید، مشرف مال، بازار مرکز تجارت جهانی و مرکز خرید بوابه الشرق



منبع