راحت ترین کشور برای ویزای شینگن


برای ورود به کشورهای اروپایی به ویزای شینگن نیاز دارید. در این مطلب به شیوه‌های دریافت ویزای شینگن می‌پردازیم. 

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

یکی از نخستین گام‌هایی که باید برای سفرهای خارج از کشور خود انجام دهید، اخذ ویزای مورد نظر آن کشور است. به‌منظور سفر به کشورهای اروپایی هم باید ویزای شینگن دریافت کنید. راه‌های گوناگونی نیز برای دریافت آن وجود دارد که تاکنون در علی بابا به شرح آن‌ها پرداخته‌ایم.

در کل اخذ این ویزا آن قدرها هم ساده نیست؛ زیرا هرکدام از کشورهای اروپایی سالانه هزاران مسافر و مهاجر را دریافت می‌کنند و برقراری امنیت در این شرایط برای آن‌ها امری دشوار خواهد شد. با این حال اخذ ویزای شینگن برای برخی کشورهای اروپایی ساده‌تر است و مسافران نیز ترجیح می‌دهند نسبت به دریافت آن اقدام کنند. در این مطلب، کشورهایی را بررسی می‌کنیم که دریافت این ویزا برای آن‌ها ساده‌تر از باقی کشورهای اروپایی است.

۱- لوکزامبورگ

شاید بتوان راحت‌ترین کشور برای دریافت ویزای شینگن را لوکزامبورگ عنوان کرد. این کشور بسیار کوچک در بخش غربی قاره اروپا واقع شده است و شرایط با ثبات سیاسی و اقتصادی آن سبب استقبال افراد زیادی از جمله ایرانی‌ها شده است. همچنین این کشور به‌علت وجود جاذبه‌های گردشگری زیبا، سالانه پذیرای تعداد بالایی از گردشگران است.

طبق تحقیقات، کمترین نرخ رد ویزای شینگن در ایران و کشورهای دیگر را باید به لوکزامبورگ داد. آمارها می‌گویند صرفا حدود ۱ درصد از درخواست‌های اخذ این ویزا برای این کشور رد می‌شوند و شما به احتمال ۹۹ درصد قادر به دریافت آن هستید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم فرصت را از دست ندهید و به سفر به این کشور زیبا و سرسبز فکر کنید.

رپورتاژ راحت ترین کشور برای ویزای شینگن

۲- لیتوانی

در میان راحت‌ترین کشورها برای اخذ ویزای شینگن نباید لیتوانی را از یاد برد؛ کشوری که در سال‌های گذشته تنها حدود ۲.۸ درصد از درخواست‌های ویزای شینگن رد شده است. ضمن اینکه این آمار در میان ۲۴۷۶۴ درخواست به ثبت رسیده است. از جمله آثار زیبای این کشور باید گالری‌های هنری، موزه‌ها و پارک‌های بسیار زیبا را نام برد. مردم این کشور به آثار فرهنگی اهمیت فراوانی می‌دهند و شما نیز بی‌گمان از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد. وجود قلعه‌های جذاب در پارک‌های ملی این کشور، باعث جذب گردشگران فراوانی شده است. پس لیتوانی هم به‌عنوان یکی از مقاصد راحت برای سفر به شمار می‌رود.

۳- اسلواکی

اگر بخواهیم فهرستی از زیباترین‌ کشورهای اروپایی را تهیه کنیم، اسلواکی به یقین یکی از آن‌ها خواهد بود. این کشور واقع در اروپای مرکزی، میراث فرهنگی غنی و جاذبه‌های بی‌شماری را در خود گنجانده است. برای نمونه می‌توان کوه‌های تانزاس و شهر باردیوف را نام برد که نقش پر رنگی در تاریخ اسلواکی داشته‌اند. شاید این سوال را داشته باشید که چرا دریافت ویزای شینگن اسلواکی ساده است؟ در پاسخ باید گفت در سال‌های اخیر تنها ۲.۷ درصد از درخواست‌های ویزا برای ورود به این کشور رد شده‌اند و دولت این کشور همواره از توریست‌ها و مهاجران خود استقبال می‌کند.

۴- لتونی

در ادامه راحت‌ترین کشورها برای اخذ ویزای شینگن بد نیست اشاره‌ای به لتونی هم داشته باشیم؛ کشوری که در حوزه بالتیک قرار دارد و نرخ رد شدن ویزای آن تنها ۳.۵ درصد است. درست است که این آمار در مقایسه با کشورهای قبلی کمی بالاتر است، اما برای امتحان کردن شانستان کاملا ارزشش را خواهد داشت. از جمله دیدنی‌ترین بخش‌های لتونی می‌توان به سواحل آن اشاره کرد که روزانه پذیرای عده زیادی از مردم این کشور و مسافران آن است.

رپورتاژ راحت ترین کشور برای ویزای شینگن

آب و هوای مطلوب لوتی در بیشتر ماه‌های سال را باید از دلایل دیگر استقبال خوب مردم عنوان کرد. «ریگا» به‌عنوان پایتخت این کشور، به‌عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود و آثار گردشگری زیبایی هم در آن به چشم می‌خورد. جالب است بدانید این کشور در سال ۲۰۱۴ تنها ۱.۵ درصد از درخواست‌ها برای دریافت ویزا را رد کرد و در آن زمان به راحت‌ترین کشور برای ورود تبدیل شد. البته سازوکار دولت لتونی بعد از آن تغییر کرد و کمی سخت‌گیرانه‌تر شد. با این وجود، این کشور هنوز هم ارزش سفر را دارد.

۵- فنلاند

اخذ ویزای شینگن فنلاند برای هر شخصی برد محسوب می‌شود؛ زیرا از زیباترین کشورهای اروپایی به شمار می‌رود. تنها ۴.۷ درصد از درخواست‌های این کشور در سال‌های اخیر رد شده است و بی‌گمان ایرانی‌های زیادی اکنون به‌دنبال استفاده از امکانات آن هستند. از دیدنی‌های فنلاند نباید تاثیر شفق شمالی، جنگل‌ها و دریاچه‌ها را نادیده گرفت.

سخن پایانی

همان طور که در بالا هم اشاره شد، اخذ ویزای شینگن همیشه هم راحت نیست و برخی اوقات متقاضیان را با دردسرهایی جدی همراه می‌کند. آن‌ها باید شرایط خود را به‌خوبی سنجیده و سپس مدارک لازم جهت دریافت این ویزا را تحویل سفارت و کنسولگری کشور مقصد دهند. شاید شما نیز در پی راحت‌ترین راه‌ برای دریافت این ویزا هستید تا سفری دلپذیر را آغاز کنید. این مطلب نیز به همین موضوع اشاره داشت. توجه داشته باشید که شرایط برای اخذ این ویزا در هر سال و برای هر کشوری تقریبا متفاوت می‌شود و بد نیست تحقیقات خود را در این حوزه ادامه دهید تا به بهترین نتیجه برسید.



منبع