کاردینال چرنی: کلیسا در ذات و حیات خود کلیشه ای است


کاردینال مایکل چرنی در سخنرانی ارائه شده به شرکت کنندگان در دوازدهمین کلیسای فریبورگ در مجمع جهانی ، چشم انداز پاپ فرانسیس درباره کلیسا را ​​با توجه به همایش آمازون 2019 تا به امروز دنبال می کند.

توسط بندیکت مایاکی ، SJ

کاردینال مایکل چرنی ، معاون دپارتمان مهاجران و پناهجویان واتیکان برای ارتقاء توسعه یکپارچه انسانی ، روز پنجشنبه برای شرکت کنندگان در 12 سخنرانی کرد.ث کلیسای فریبورگ در مجمع جهانی ، که از 14 تا 15 اکتبر برگزار می شود.

این مجمع ، با موضوع “زمینه و همزمانی – کلیسای آمازون و پیامدهای آن” ، توسط موسسه مطالعات ادیان و گفتگوی بین ادیان (IRD) و دانشکده الهیات دانشگاه برای مقایسه مقایسه ای شبانی برگزار می شود. مطالعات. از Fribourg با همکاری MISSIO سوئیس.

کاردینال چرنی در “چهره کلیسای فرانسیسکن” پس از همایش آمازون سخنرانی کرد.

همایش آمازون

کاردینال گفت که کلیسای آمازون که در اکتبر 2019 در رم برگزار شد ، سالها در حال ساخت بود و به بسیاری از مسائل پرداخت. وی خاطرنشان کرد که این روند با مراسم اختتامیه یا اسناد نهایی به پایان نرسید ، و افزود که “نه تنها منطقه آمازون را جدید می کند ، بلکه به لطف خدا ، کل کلیسا را ​​بازسازی می کند.”

او توضیح داد که کلمه “سینود” از ریشه های یونانی آمده است که به معنی “راهی است که با دیگران طی می شود ، راهی مشترک است.” قوم خدا “و” نتیجه بینش ها و دانه هایی است که به عنوان راهنمای کل کلیسا در دوره دوم ظاهر شد. شورای واتیکان “به ویژه در قانون اساسی روشنایی، شادی و امید و در فرمان برای ملتها

همایش آمازون “یک مسیر زیبا – مسیر بهتر ، شبکه آبراهه ها – است که می خواهیم تجربه کنیم ، هم آنالوگ و هم mutatis mutandis، در سایر نقاط کلیسا و جهان “او گفت. و کلیسا باید به دلیل روند کلیت جهانی که توسط پاپ فرانسیس در روز یکشنبه آغاز شد ، برای درک عمیق تر از کلیسایی آماده شود.

سند Aparecida

کاردینال چرنی ریشه های کنگره آمازون 2019 از واتیکان دوم و کنفرانس CELAM 1968 را تا ابراز خشم مکرر در مورد وخامت وضعیت بیوم جستجو کرد. و به طریقی خاص ، با اسقف های آمریکای لاتین در آپارسیدا در 2007 ملاقات کرد.

وی خاطرنشان کرد که ظاهر شد این سند از الگوی دیدن ، قضاوت و سپس عمل کردن پیروی می کند و یک برنامه شبانی واحد و مشخص را ارائه می دهد: برنامه ، پیشنهادات و دستورالعمل ها. نکات قابل توجه در سند شامل دعوت به بشارت دادن مردم ما برای کشف موهبت خلقت است تا بتوانند مراقبت از آن را بیاموزند. تشدید حضور شبانی در میان جمعیت آسیب پذیر ؛ دنبال یک مدل توسعه جایگزین جامع و مبتنی بر جامعه باشید که بر منطق فایده گرایی و فردگرایی غلبه کند. تلاش مضاعف برای پیشبرد تلاشهای دولت و شهروندان برای حفاظت از طبیعت ، آگاهی از اهمیت آمازونیا برای بشریت و تأمین منابع لازم برای ادامه فعالیت شبانی کلیسای آمازون.

پیش نمایش جدید ، Laudato si

کاردینال چرنی سپس خاطرنشان کرد که تنها چند ماه پس از انتخاب پاپ فرانسیس در پاپ ، او با اسقف های برزیلی ملاقات کرده و در مورد “آمازونیا به عنوان یک آزمایش محکم برای کلیسا و جامعه برزیل” صحبت کرده است. پاپ همچنین همه را تشویق کرد که در مورد چه چیزی تأمل کنند ظاهر شد او در مورد آمازونیا گفت ، خواستار احترام به طبیعت و سرپرستی خلقت است. پس از آن ، پاپ فرانسیس “برنامه خود” را تنظیم کرد انجیل شادی (2013) که در آن از “گزینه مبلغ” – “انگیزه مبلغی که می تواند همه چیز را دگرگون کند” یاد کرد ، به طوری که شیوه های کلیسا ، شیوه های انجام کارها ، زمان ها و برنامه ها ، زبان و ساختارها را می توان به بشارت امروز هدایت کرد. جهان و نه برای حفظ خود ”

در سال 2015 ، پاپ فرانسیس دائرclالمعارف Laudato را منتشر کرد که منطق انجیلی را به کار می برد انجیل شادی به “پرسش های عدالت در بحث محیط زیست ، شنیدن فریاد زمین و فریاد فقرا” (LS 49). پاپ تأکید می کند که همه چیز به هم پیوسته است و ما را دعوت می کند تا معنویت وحدت جهانی ناشی از تثلیث را توسعه دهیم.

کلیسای آمازون

کاردینال می گوید ، همایش آمازون در سال 2019 ، با موضوع “مسیرهای جدید به کلیسا و برای بوم شناسی یکپارچه” ، اهمیت جستجو ، ردیابی و دنبال کردن مسیرهای جدید را برای کلیسا و اکولوژی یکپارچه نشان داد ، زیرا “مانند مردم از خود آمازون ، ما همه شهروندان فوری کلیسا و جهان هستیم ، به هر دو نیاز داریم ، هر دو را دوست داریم ، از هر دو مراقبت می کنیم. ”

“آمازون و قلمرو خود ما هستند locus theologicusکاردینال چرنی افزود ، یک موضوع الهیاتی برای تأمل در اسرار مقدس و همچنین مواجهه با مسائل اجتماعی ، اقتصادی ، زیست محیطی ، سیاسی و فرهنگی است.

همایش آمازون با یک سند نهایی به پایان رسید که بحث ها را در جریان این کلیسا جلب کرد. این کلیسا چهار بعد تبدیل به هم پیوسته را به عنوان اساس مسیرهای جدید بیان کرد: شبانی (نیاز به روحیه گوش دادن) ؛ فرهنگی (تجسم یافته و بین فرهنگی ، جذب کننده و درگیر فرهنگ انسانی) ؛ بوم شناختی / محیطی (بعد اجتماعی و محیطی تبشیر با رویکرد اجتماعی به بوم شناسی) ؛ و کلیسایی (به سمت افق های ارتباط عمیق تر و مشارکت فراگیر).

آمازونیا عزیز

در سال 2020 ، پاپ فرانسیس خواست خود را پس از سینودال بیان کرد آمازونیا عزیز که رویاهای اجتماعی ، فرهنگی ، اکولوژیکی و کلیسایی را شکل داد.

کاردینال می گوید: “آنچه پدر مقدس جسورانه پیشنهاد کرده است ، یک حس کلیسایی بزرگتر است که افق ها را باز می کند.” “بسیار تأثیرگذار است که عامل پویایی توسط مرزهای معمول ما – اسقف من ، استان من ، گوشه جهان – محدود نمی شود ، بلکه بیشتر از آمازونای پر زرق و برق ، متنوع تر و آسیب پذیرتر ناشی می شود ، که حتی برای جهان حیاتی تر است. سلامتی. ”

سپس کاردینال در ارائه سند نهایی سینود a توضیح داد آمازونیا عزیز بلافاصله ، کار بلافاصله آغاز شد ، به دنبال سخنان پدر مقدس که “ساختار کلیسا باید تجسم یابد”. یکی از تلاشها در این زمینه ایجاد کنفرانس کلیسای آمازون (CEAMA) بود که شامل مشارکت مردان و زنان مذهبی ، کاریتاس و شبکه کلیسای پان آمازون می شود.

علاوه بر این ، 16 گروه کاری برای رسیدگی به مسائل پیش روی آمازون ایجاد شده است ، که شامل آموزش بین فرهنگی دو زبانه می شود و دانشگاه جدید آمازون ؛ فرهنگ سازی و برخورد فرهنگ ها در مراقبت های بهداشتی ، مراقبت های شبانی و آیین جدید آمازونی که باید توسعه یابد. وزارتخانه های جدید به رسمیت شناخته شده: زنان ، جامعه جشن و مراقبت از خانه مشترک ما. مردم آمازون ، جوامع سنتی و قلمرو آنها (قلمرو). کلیسا در مرزها یا مرزها: جمعیت مسافر ، مهاجر و پناهنده.

دیگران حقوق بشر و حمایت از آنها هستند. جوانان و آمازونیا ؛ گفتگوی اکومنیک و بین دینی ؛ زنان و آمازونیا ؛ زندگی مبلغین و ماموریت های سرگردان ، مشاهده مستمر ، تحقیق و نقشه برداری از آمازون از منظر شبانی و اقتصادی-اجتماعی ؛ شبکه های منطقه ای و بین المللی ؛ عدالت اجتماعی-زیست محیطی الف زندگی خوب؛ معنویت و الهیات ؛ شکل گیری شبانی و رویکردهای شبانی و رسانه های جدید برای ارتباط و دگرگونی.

همه برادران

کاردینال چرنی همچنان مسیر کلیسا را ​​دنبال کرد و خاطرنشان کرد که پاپ فرانسیس سال گذشته در بحبوحه همه گیری کروناویروس اعلام کرد همه برادران در مورد اخوت و دوستی اجتماعی ، به ما هشدار داد “یا ما خواهر و برادر هستیم ، یا همه چیز در حال شکست است [and] ما یکدیگر را نابود می کنیم محدوده ای که ما باید بر آن بنشینیم ، چالش قرن ما ، چالش زندگی ما ، هود برادر و خواهر است. ”

کاردینال توضیح داد که در نامه دائرclالمعارف 2020 ، پاپ فرانسیس “با یک درخواست حتی شدیدتر برای تقسیم مسئولیت به عنوان برادر و خواهر پاسخ می دهد. این فرهنگ در ملاقات با فرهنگ ، در گفتگو و دوستی در جامعه ، در عشق سیاسی ، و در مسیرهای جدید برخورد که شامل آشتی و بخشش است ، گسترش می یابد. ”

2023 Synod on Synodality

کاردینال چرنی در انتظار برگزاری کلیسای اکتبر 2023 با موضوع “برای کلیسای کلیسایی: مشارکت ، مأموریت و مأموریت” ، فرصتی را برای “جمع آوری مراحل قبلی به یک روند در حال انجام ، تبدیل افعال” فعل “کلیسا”: برخورد ، تعمیر ، عمل ، خدمت ، دعا. “

“کلیسایی به اصل کلیسا ، واقعیت مشروطه آن اشاره دارد و بنابراین بر بشارت تمرکز می کند. این یک شیوه کلیسایی و راهی نبوی برای خدمت به جهان امروز است ، “او توضیح داد و افزود که چشم انداز پاپ فرانسیس در مورد کلیسا” شبیه به منظره نیست ، به ویژه یک پرتره. بلکه بیشتر شبیه توسعه و همگرایی مسیرها است. ”

کاردینال با الهام از این که “کلیسا در اصل خود و زندگی درست خود” کلیسایی است “و” راه کلیسایی به پایان نمی رسد ، همانطور که تجربه در آمازون زنده است ، سخنرانی خود را با برخی س questionsالات به منظور الهام بخشیدن به بحث در مورد چالش های پیش رو به پایان رساند. نشان می دهد. ”

کلیسا به اشکال و اشکال مختلف ، از خانواده گرفته تا محله محلی ، تا اسقف اعظم ، جوامع ، جنبش ها و موسسات ، کنفرانس های اسقف ها و محل اقامت پیتر وجود دارد. “همه آنها به فرایندهای گوش دادن ، همکاری و هم افزایی احتیاج دارند” تا بتوانند “با تواضع و مطیع بودن نسبت به روح القدس ، با اطمینان از درک مسیرهای خوشبخت پیش روی خود تنظیم کرده و با هم عمل کنند تا همه در مسیر کلیسایی شرکت کنند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *