هتل های ارزان شیراز | معرفی امکانات + آدرس و قیمت


شیراز یکی از شهرهای قدیمی و خوش‌آب‌وهوای جنوب ایران است که سفر و اقامت در آن خاطرات خوشی را در ذهنتان حک خواهد کرد.

شهر شیراز که به‌ شهر شعر و ادب شهرت دارد، فهرستی از بهترین آثار باستانی، بناهای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های تفریحی و گردشگری را در دل خود جای داده است. علاوه بر غذاهای سنتی لذیذ، صنایع دستی و دیدنی‌ های شیراز که گردشگران بسیاری را جذب می‌کند، گزینه‌های اقامتی اعم از هتل های ارزان و اقتصادی تا هتل‌های لوکس، بوتیک هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و… نیز از مواردی هستند که در این شهر به‌خوبی به آن پرداخته شده است.

شیراز هتل‌های بسیار زیادی دارد که هرکدام به نسبت درجه و قیمت، امکانات متفاوتی به گردشگران ارائه می‌کنند. مشخصات اتاق‌ها، امکانات رفاهی هتل و همچنین سهولت دسترسی به جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید شهر از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام انتخاب هتل باید مدنظر داشت. در این نوشتار قصد داریم به هتل های ارزان شیراز بپردازیم. با ما همراه باشید تا به کمک این اطلاعات، سفر بهتری را تجربه کنید. 

هتل‌های ارزان شیراز:

هتل کیوان

  • آدرس: محله بهارستان، میدان شهدا، بلوار هجرت (جنوب به شمال)، خیابان ناصر خسرو، کوچه ناصر خسرو ۵ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۳۲۲۲۱۵۸۵ ۰۷۱
  • اینستاگرام: shiraz.keivan.hotel@
  • درجه هتل: یک ستاره
  • قیمت پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۳): ۹۷۰,۰۰۰ تومان

«هتل کیوان» اقامتگاهی یک ستاره و تقریبا نوساز است که در سال ۱۳۹۵ خورشیدی فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل از لحاظ قیمتی مقرون به‌صرفه است و خدمات مناسبی به میزان درجه هتل ارائه می‌شود. موقعیت قرارگیری بنای هتل کیوان برای گشت‌وگذار در سطح شهر شیراز بسیار مناسب است. این هتل پشت ارگ کریم‌خان زند قرار دارد و با اندکی پیاده‌روی از آن می‌توان از سرای مشیر، بازار، مسجد و حمام وکیل و موزه پارس نیز دیدن کرد.

هتل کیوان شیراز؛ منبع عکس: وب‌سایت Safaryaar.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت Safaryaar.com؛ عکاس: نامشخص

ساختمان هتل کیوان با برخورداری از سه طبقه، تعداد ۲۴ اتاق و مجموع ۶۴ تختخواب را در خود جای داده است. از انواع اتاق‌های این هتل می‌توان به دو تخته (توئین و دبل)، سه تخته، سه تخته لوکس، چهار تخته لوکس و پنج تخته اشاره کرد. سیستم گرمایشی و سرمایشی، تلویزیون، یخچال و مینی‌بار، روم سرویس، حمام، سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی، تلفن، سیستم اعلام حریق و کپسول آتش‌نشانی از امکانات داخلی این واحدهای اقامتی هستند که بنا بر نوع اتاق، امکان تفاوت در جزئیات وجود دارد.

هتل کیوان جهت رفاه حال مهمانان خود امکانات و خدماتی همچون سالن صبحانه‌خوری، بوفه صبحانه رایگان، کافی‌شاپ، آسانسور، پذیرش ۲۴ ساعته، لاندری، خدمات نظافت روزانه، اینترنت وای‌فای محدود، اتاق چمدان، صندوق امانات و ترانسفر را نیز ارائه می‌کند.

هتل حافظ

  • آدرس: محله بهارستان، بلوار هجرت (جنوب به شمال)، خیابان هجرت ششم، کوچه ۶٫۳ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۳۲۲۴۰۷۰۱ ۰۷۱
  • آدرس سایت: hafezhotelshiraz.com
  • اینستاگرام: hafez.hotel.shiraz@
  • درجه هتل: دو ستاره
  • قیمت پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۳):  ۹۷۰,۰۰۰ تومان

«هتل حافظ» یکی از هتل‌های محبوب و اقتصادی شیراز است. این هتل در سال ۱۳۸۳ خورشیدی به بهره‌برداری رسید و در سال ۱۳۹۸ خورشیدی به‌منظور افزایش سطح رضایتمندی مشتریان و ارتقای خدمات، مورد بازسازی و تعمیرات قرار گرفت. با توجه به موقعیت قرارگیری این هتل در مرکز شهر، دسترسی آن به بسیاری از اماکن تفریحی و دیدنی آسان است؛ به‌طوریکه می‌توان با اندکی پیاده‌روی از ارگ کریمخان زند و بازار، حمام و مسجد وکیل دیدن کرد.

هتل حافظ شیراز؛ منبع عکس: وب‌سایت Iranhotelonline.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت Iranhotelonline.com؛ عکاس: نامشخص

هتل حافظ متشکل از سه طبقه با ۳۴ اتاق است. واحدهای اقامتی این هتل شامل اتاق‌های یک تخته، دو تخته دبل، دو تخته تویین، سه تخته و چهارتخته و سوئیت یک‌خوابه پنج تخته هستند. هرکدام از آن‌ها نیز امکاناتی همچون حمام، سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی، سیستم اعلام حریق، یخچال و مینی‌بار (غیررایگان)، تلویزیون، تلفن، سیستم تهویه، کپسول آتش‌نشانی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سرویس اینترنت وای‌فای نامحدود و روم سرویس دارند.

از دیگر امکانات و خدماتی که هتل حافظ به مهمانان خود ارائه می‌کند، می‌توان به رستوران (با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی)، کافی‌شاپ، بوفه صبحانه رایگان، خدمات نظافت روزانه، لاندری، آسانسور، ترانسفر، صندوق امانات، پذیرش ۲۴ ساعته، پارکینگ با فضای پارک محدود، اینترنت نامحدود در لابی و اتاق‌ها، آسانسور و اتاق چمدان اشاره کرد.

هتل کوثر

  • آدرس: بلوار کریمخان زند (شرق به غرب)، بین خیابان‌های رودکی و زند ۳۶ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۳۲۳۰۰۲۰۷ ۰۷۱
  • درجه هتل: دو ستاره
  • قیمت پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۳): ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان

«هتل کوثر» جزو هتل‌های قدیمی و ارزان شیراز به شمار می‌آید که در سال ۱۳۷۰ خورشیدی ساخت آن به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این هتل طی بازسازی و مرمتی که در سال ۱۳۹۵ خورشیدی انجام داد، رضایت بسیاری از مهمانان خود را جلب کرد و همین امر باعث حفظ مشتریان قدیمی شد.

هتل کوثر در فاصله بسیار اندکی از ایستگاه متروی زندیه در خط یک متروی شیراز واقع شده است و دسترسی آسانی به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شیراز نظیر عمارت شاپوری، ارگ کریمخان زند، موزه پارس (باغ نظر) و مجموعه وکیل شیراز دارد که همین موضوع یکی از علل جذب مهمان به این هتل است. 

هتل کوثر شیراز؛ منبع عکس: وب‌سایت V1.bookingir.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت V1.bookingir.com؛ عکاس: نامشخص

هتل کوثر ساختمانی سه طبقه است که تعداد ۵۰ اتاق با مجموع ۱۰۰ تختخواب در طبقات آن تعبیه شده‌اند. از انواع اتاق‌های این هتل می‌توان به یک تخته، دو تخته دبل، دو تخته تویین، سه تخته و سوئیت یک‌خوابه دو نفره اشاره کرد؛ این واحدها از امکاناتی همچون حمام، سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی، سیستم تهویه، سیستم سرمایشی و گرمایشی، یخچال و مینی‌بار، تلفن، روم سرویس، تلویزیون، سرویس بیدارباش و اطفای حریق برخوردار هستند؛ البته امکان تفاوت در جزئیات اتاق‌ها وجود دارد.

سالن صبحانه‌خوری، اتاق چمدان، پذیرش ۲۴ ساعته، صندوق امانات، خدمات نظافت روزانه، لاندری، اینترنت وای‌فای، پارکینگ سرپوشیده با ظرفیت محدود و آسانسور از دیگر امکانات هتل کوثر هستند. صبحانه این هتل برای مهمانان رایگان است و کافی‌شاپ آن نیز به‌صورت شبانه‌روزی به سرو نوشیدنی‌ و میان‌وعده‌های موردعلاقه گردشگران می‌پردازد.

هتل ریتون

  • آدرس: محله سنگ سیاه، خیابان لطفعلی خان زند (غرب به شرق)، سه‌راه نمازی، بلوار دستغیب، بین خیابان‌های دستغیب ۶ و فاضلی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۱۰۴۴۳۴۷ ۰۹۱۷ – ۳۲۲۴۸۱۱۰ ۰۷۱
  • آدرس سایت: hotelrhyton.ir
  • درجه هتل: دو ستاره
  • قیمت پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۳): ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان

«هتل ریتون» یکی از هتل‌های دو ستاره و ارزان قیمت شهر شیراز است که به نسبت نوساز محسوب می‌شود. این هتل در سال ۱۳۹۸ خورشیدی به بهره‌برداری رسید. یکی از مزیت‌های هتل ریتون نزدیکی آن به جاذبه‌های گردشگری مهم شیراز است که از جمله آن‌ها می‌توان به شاهچراغ، مجموعه وکیل، خانه زینت الملوک و مسجد نصیر‌الملک اشاره کرد.

هتل ریتون شیراز؛ منبع عکس: وب‌سایت Hotelrhyton.ir؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت Hotelrhyton.ir؛ عکاس: نامشخص

هتل ریتون متشکل از دو طبقه، ۱۴ واحد اقامتی و مجموعا ۳۸ تخت‌‌خواب است که با برخورداری از دکوراسیون سنتی و تلفیقی با رنگ آبی، فضای آرامش‌بخش و خوشایندی را برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورد. انواع اتاق‌های این هتل شامل یک تخته، دو تخته دبل، دو تخته تویین، سه تخته و چهار تخته هستند.

امکانات داخلی اتاق‌های هتل ریتون شامل حمام، سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی، یخچال و مینی‌بار، سیستم تهویه، روم سرویس، تلویزیون، سیستم اطفای حریق، سرویس بیدارباش، سیستم گرمایشی و سرمایشی، تلفن و اینترنت وای‌فای محدود هستند. از دیگر امکانات و خدمات این هتل می‌توان به خدمات نظافت روزانه اتاق‌ها، صندوق امانات، سالن صبحانه‌خوری، کافی‌شاپ شبانه‌روزی و صبحانه رایگان برای مهمانان و رستوران اشاره کرد. 

هتل ساسان 

  • آدرس: محله خیام، بلوار کریمخان زند (غرب به شرق)، خیابان انوری (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۳۲۳۰۲۰۴۷ ۰۷۱
  • آدرس سایت: sasan-hotel.com
  • درجه هتل: دو ستاره
  • قیمت پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۳): ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان

«هتل ساسان» یکی از هتل‌های نسبتا قدیمی و اقتصادی این شهر محسوب می‌شود که در سال ۱۳۷۵ خورشیدی افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این هتل به‌‌منظور ارتقای سطح کیفیت خدمات و جلب رضایت‌ مشتریان در سال ۱۳۹۷ خورشیدی مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت و بخش‌های بسیاری از هتل نیز بر اساس آخرین استانداردهای روز تعویض شد.

یکی از مزیت‌های هتل ساسان دسترسی به بازارها و بهترین مراکز خرید شیراز از جمله بازار شب زند و بازار شاهچراغ است. این هتل همچنین فاصله کمی با اغلب جاهای دیدنی شیراز همچون عمارت شاپوری، حمام، مسجد و بازار وکیل، شاهچراغ، حافظیه و سعدیه دارد. 

هتل ساسان شیراز؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Sasan Hotel

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Sasan Hotel

ساختمان هتل ساسان دارای سه طبقه با تعداد ۳۴ اتاق و مجموعا ۷۰ تختخواب است که شامل یک تخته، دو تخته دبل، دو تخته تویین، سه تخته، سوئیت دو نفره و سوئیت چهار نفره می‌شود. این اتاق‌ها شامل امکانات پایه رفاهی همچون حمام، سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی، سیستم تهویه مطبوع، کولر گازی، سیستم اعلام حریق، یخچال و مینی‌بار غیررایگان، سرویس بیدارباش، تلویزیون ال‌ای‌دی مجهز به کانال‌های منتخب ماهواره‌ای، اینترنت وای‌فای محدود، روم سرویس، تلفن خودکار و قفل کارتی هوشمند می‌شوند؛ ولی در جزئیات دارای تفاوت‌هایی هستند.

از دیگر امکانات و خدمات هتل ساسان می‌توان به رستوران، پذیرش ۲۴ ساعته، لاندری، خدمات نظافت روزانه، کپسول آتش‌نشانی، آسانسور، صندوق امانات، اتاق چمدان، دستگاه‌های پرداخت الکترونیک، ترانسفر و پارکینگ به تعداد محدود اشاره کرد. سالن غذاخوری در طبقه همکف این هتل به ارائه سرویس صبحانه می‌پردازد که برای مهمانان رایگان است. همچنین کافی‌شاپ آن نیز به‌صورت شبانه‌روزی با سرو انواع نوشیدنی و میان‌وعده آماده پذیرایی از مهمانان خواهد بود. 

هتل رودکی

  • آدرس: محله فردوسی، خیابان فردوسی (غرب به شرق)، خیابان رودکی، بین خیابان‌های مکتبی و ایزدی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۳۲۲۴۴۳۶۳ ۰۷۱
  • آدرس سایت: roodakihotel
  • درجه هتل: سه ستاره
  • قیمت پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۳): ۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان

«هتل رودکی» یکی از هتل‌های قدیمی و با کیفیت شهر شیراز است که از باسابقه‌ترین‌های نوع خود محسوب می‌شود. این هتل در سال ۱۳۵۶ خورشیدی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۳ خورشیدی جهت ارتقای کیفیت خدمات به مشتریان، مورد بازسازی و تعمیرات قرار گرفت. در پی این بازسازی، تجهیزات نیز بر اساس آخرین استانداردها به‌روز شدند. موقعیت مکانی هتل رودکی به‌گونه‌ای است که با اندکی پیاده‌روی می‌توان از جاذبه‌های گردشگری معروفی همچون موزه پارس شیراز، ارگ کریمخان زند، عمارت شاپوری و… دیدن کرد.

هتل رودکی شیراز؛ منبع عکس: وب‌سایت Iranhotelonline.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت Iranhotelonline.com؛ عکاس: نامشخص

هتل رودکی در ساختمانی چهار طبقه، تعداد ۳۳ اتاق و ۵۱ تختخواب را در خود جای داده است. اتاق‌های این هتل هرکدام دارای دکوراسیون متفاوتی هستند؛ ولی تجهیزات مشابهی در آن‌ها تعبیه شده‌اند. از واحدهای اقامتی هتل رودکی می‌توان به اتاق‌های یک تخته، دو تخته دبل و دو تخته تویین، سوئیت‌های یک‌خوابه دو تخته و یک‌خوابه سه تخته اشاره کرد. امکانات این واحدها شامل حمام، سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی، یخچال و مینی‌بار غیررایگان، تلویزیون، سیستم تهویه، تلفن، روم سرویس و سیستم گرمایشی و سرمایشی هستند.

رستوران، بوفه صبحانه رایگان، کافی‌شاپ، پذیرش ۲۴ ساعته، صندوق امانات، اتاق چمدان، اینترنت وای‌فای محدود، آسانسور، سیستم اعلام حریق، کپسول آتش‌نشانی، ترانسفر، خدمات نظافت روزانه و لاندری از دیگر خدمات و امکاناتی هستند که هتل رودکی به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

هتل سنتی نیایش

  • آدرس: محله سنگ سیاه (سرباغ)، خیابان لطفعلی خان زند (غرب به شرق)، سه‌راه نمازی، بلوار دستغیب، خیابان دستغیب ۴ (کلانتری عباسی) (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۳۲۲۳۳۶۲۲ ۰۷۱ – ۳۲۲۳۳۶۲۴ ۰۷۱
  • آدرس سایت: niayeshhotels.com
  • اینستاگرام: niayesh.hotel@
  • درجه هتل: سه ستاره
  • قیمت پایه در اتاق دو تخته دبل اقتصادی (بهار ۱۴۰۳): ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان

«هتل بوتیک سنتی نیایش» بزرگ‌ترین هتل سنتی شیراز به شمار می‌رود. این هتل مجموعه‌ای متشکل از چندین خانه تاریخی بازمانده از دوره پهلوی و بناهای غیر تاریخی با وسعتی حدود ۳,۵۰۰ متر مربع است و درمجموع ۷۵ واحد اقامتی و ۲۱۵ تختخواب را شامل می‌شوند که هرکدام از این بناها خصوصیات خاص خود را دارند. بناهای تاریخی و غیر تاریخی مجموعه نیایش در سال‌های اخیر مورد بازسازی قرار گرفته‌اند.

هتل سنتی نیایش شیراز؛ منبع عکس: وب‌سایت Iranhotelonline.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت Iranhotelonline.com؛ عکاس: نامشخص

واحدهای اقامتی هتل سنتی نیایش با توجه به نوع ساختمان‌ها و ارزش تاریخی آن‌ها در سه بخش «هاستل»، «اقتصادی» و «میراثی» یا «بوتیک هتل» قرار دارند. دیگر بخش‌‌های مجموعه شامل کانسیرج (خدمات گردشگری اعم از فروش بلیط هواپیما و تورهای داخلی و خارجی) و مجموعه پارکینگ‌های درب‌های ورودی شرقی و شمالی هستند. 

اتاق‌های بخش هاستل (سون هاستل و هاستل شیراز) شامل اتاق‌های دو تخته، سه تخته و چهار تخته می‌شوند؛ این اتاق‌ها دارای حمام و سرویس بهداشتی مشترک هستند. خانه ابراهیم (از ساختمان‌های بخش هاستل) نیز خانه‌ای دوطبقه با دو سوئیت مجزا و امکانات رفاهی کامل است. واحدهای اقامتی بخش هاستل ارزان‌ترین اتاق‌های هتل هستند و مهمانان آن می‌توانند با ۳۰ درصد تخفیف از مجموعه ورزشی (سونا، جکوزی و حوضچه آب‌سرد) استفاده کنند.

اتاق‌های بخش اقتصادی (متل نیایش و خانه دکتر صداقت کیش) دارای انواع اتاق‌های یک تخته، دو تخته توئین، دو تخته دبل، سه تخته و چهار تخته می‌‎شوند؛ این اتاق‌ها دارای حمام و سرویس بهداشتی فرنگی مستقل هستند. برای مهمانان این بخش، ۵۰ درصد تخفیف برای استفاده از مجموعه ورزشی (سونا،‌ جکوزی و حوضچه آب‌سرد) در نظر گرفته شده است.

اتاق‌های بخش میراثی (خانه‌های تاریخی مصطفوی، خانه‌های تاریخی مویدی، خانه تاریخی یاسین و خانه تاریخی یزدان) از انواع یک تخته، دو تخته توئین، دو تخته دبل و سه تخته و همچنین سوئیت‌های چهار تخته و پنج تخته تشکیل می‌شوند. امکانات رفاهی این واحدها شامل حمام، سرویس بهداشتی فرنگی، میز و صندلی، سیستم تهویه، اینترنت پرسرعت رایگان، یخچال، تلویزیون، روم سرویس، تلفن و سیستم سرمایشی و گرمایشی هستند. استفاده از مجموعه ورزشی (سونا،‌ جکوزی و حوضچه آب‌سرد) برای مهمانان این بخش رایگان است.

منبع عکس‌ها: وب‌سایت niayeshhotels.com؛ عکاس٬ها: نامشخص

از دیگر امکانات مجموعه هتل سنتی نیایش می‌توان از رستوران‌، دو کافی‌شاپ‌ (واقع در در حیاط خانه‌های مویدی و مصطفوی)، چای‌خانه، بوفه صبحانه، فضای سبز، سونا و جکوزی، پارکینگ، پارک بازی کودکان، فروشگاه‌های سوغات و صنایع دستی شیراز، استودیو عکس، خیاط‌خانه (کارگاه تولید کت و شلوار مردانه)، کارگاه و گالری مینیاتور ایرانی، کارگاه و نمایشگاه فروش تولید کاشی هفت‌رنگ شیراز، لاندری، خدمات نظافت روزانه، ترانسفر، اتاق چمدان و پارکینگ نام برد.

هتل پارسیان

  • آدرس: محله فردوسی، بلوار کریمخان زند (شرق به غرب)، خیابان زند ۳۶، نبش خیابان رودکی ۶ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۳۲۳۳۰۰۰۰ ۰۷۱
  • آدرس سایت: pih.ir
  • اینستاگرام: parsianshirazhotel@
  • درجه هتل: سه ستاره
  • قیمت پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۳): ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان

«هتل پارسیان» از هتل‌های زنجیره‌ای کشور است که در سال ۱۳۷۱ خورشیدی ساخته و افتتاح شد. این هتل برای افزایش سطح رضایتمندی مشتریان و همچنین ارتقای سطح کیفی، آخرین بار در سال ۱۳۹۶ خورشیدی نسبت به بازسازی اقدام کرد. هتل پارسیان علاوه بر کیفیت مطلوب، فاصله کمی با اغلب جاهای دیدنی شیراز همچون عمارت شاپوری، مجموعه وکیل و حافظیه دارد که بر محبوبیت آن میان مسافران افزوده است.

هتل پارسیان شیراز؛ منبع عکس: وب‌سایت jainjas.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت jainjas.com؛ عکاس: نامشخص

هتل پارسیان با ساختمانی پنج طبقه، ۶۲ اتاق و بیش از ۱۳۰ تختخواب دارد. دو تخته دبل، دو تخته تویین، سوئیت جونیور سه نفره و سوئیت رویال چهار نفره از انواع اتاق‌های این هتل هستند که هرکدام با امکاناتی متفاوت تجهیز شده‌اند؛ امکانات این واحدهای اقامتی شامل حمام، سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی، سیستم اعلام حریق، یخچال و مینی‌بار، زنگ هشدار، چای‌ساز، تلویزیون، سیستم سرمایشی و گرمایشی، تلفن، روم سرویس، اینترنت وای‌فای و کپسول آتش‌نشانی هستند. 

از دیگر خدمات و امکانات هتل پارسیان می‌توان به رستوران، بوفه صبحانه رایگان، کافی‌شاپ شبانه‌روزی، پذیرش ۲۴ ساعته، پارکینگ، آسانسور، پله اضطراری، دستگاه واکس کفش، سالن چندمنظوره (برای برگزاری جشن، کنفرانس یا سمینار)، اتاق چمدان، صندوق امانات، لاندری، خدمات نظافت روزانه، ترانسفر، نمازخانه و پارکینگ اشاره کرد.

هتل بین‌المللی پارسه

  • آدرس: محله بهارستان – هجرت، بلوار هجرت (جنوب به شمال)، خیابان ناصرخسرو، خیابان ۲۲ بهمن، خیابان‌ سوم (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۳۲۲۲۶۶۰۰ ۰۷۱
  • اینستاگرام: hotel.parsehshiraz@
  • درجه هتل: سه ستاره
  • قیمت پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۳): ۱,۴۵۰,۰۰۰ تومان

«هتل بین‌المللی پارسه» از هتل‌های محبوب شهر شیراز محسوب می‌شود که در سال ۱۳۸۳ خورشیدی افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این هتل به‌‌منظور افزایش سطح رضایتمندی مسافران و ارتقای کیفیت خدمات در سال ۱۳۹۵ خورشیدی مورد بازسازی قرار گرفت که هم‌زمان با این نوسازی، بسیاری از تجهیزات این هتل بر اساس آخرین استانداردهای روز تعویض شد. از مزیت‌های هتل بین‌المللی پارسه می‌توان به دسترسی مناسب به جاذبه‌های گردشگری این شهر همچون موزه پارس، ارگ کریمخان زند و حمام وکیل اشاره کرد.

هتل پارسه شیراز؛ منبع عکس: وب‌سایت Persiantouring.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت Persiantouring.com؛ عکاس: نامشخص

ساختمان هتل پارسه شیراز دارای پنج طبقه با تعداد ۷۲ واحد اقامتی و مجموعا ۲۰۰ تخت‌ خواب است که شامل اتاق‌های یک تخته، دو تخته دبل، دو تخته تویین، سه تخته و چهار تخته و سوئیت یک‌خوابه دو نفره می‌شود. این اتاق‌ها تمامی امکانات پایه رفاهی نظیر حمام، سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی، سیستم تهویه مطبوع، چای‌ساز، سیستم اعلام حریق، یخچال و مینی‌بار، تلویزیون، اینترنت وای‌فای، تلفن، روم سرویس، سیستم گرمایشی و سرمایشی را دارند؛ البته ممکن است در جزئیات تفاوت‌هایی نیز داشته باشند.

از دیگر امکانات و خدمات هتل بین‌المللی پارسه می‌توان به رستوران، پذیرش ۲۴ ساعته، سالن برگزاری اجتماعات یا کنفرانس، لاندری، خدمات نظافت روزانه، کپسول آتش‌نشانی، آسانسور، صندوق امانات، اتاق چمدان، سالن بیلیارد، ترانسفر و پارکینگ با فضای محدود اشاره کرد. سالن غذاخوری در طبقه اول این هتل به ارائه سرویس صبحانه رایگان برای مهمانان می‌پردازد و کافی‌شاپ آن نیز به‌صورت شبانه‌روزی آماده سرو انواع نوشیدنی و میان‌وعده است.

هتل تالار

  • آدرس: محله فردوسی، خیابان فردوسی (غرب به شرق)، بین خیابان‌های رودکی و حر (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۹-۳۲۲۴۵۵۴۴ ۰۷۱
  • اینستاگرام: talarhotel@
  • درجه هتل: سه ستاره
  • قیمت پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۳): ۱,۵۷۰,۰۰۰ تومان

«هتل تالار» از هتل‌های سه ستاره شهر شیراز است که به نسبت کیفیت و خدماتی که ارائه می‌کند، هتلی مقرون به‌صرفه و اقتصادی به شمار می‌آید. این هتل در سال ۱۳۷۰ خورشیدی تاسیس و پذیرای گردشگر شد؛ همچنین برای جلب رضایت مشتریان و ارتقای استانداردهای لازم در سال ۱۳۹۹ خورشیدی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. از هتل تالار با کمی رانندگی می‌توان از جاذبه‌های گردشگری مهم این شهر همچون خانه فروغ الملک، باغ جهان نما، مسجد نصیرالملک، حافظیه و… دیدن کرد.

هتل تالار شیراز؛ منبع عکس: وب‌سایت Iranhotelonline.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت Iranhotelonline.com؛ عکاس: نامشخص

هتل تالار با برخورداری از چهار طبقه، تعداد ۵۸ اتاق و مجموع ۱۲۷ تختخواب را در خود جای داده است. از انواع اتاق‌های این هتل می‌توان به یک تخته، دو تخته دبل، دو تخته تویین، سه تخته و سوئیت‌های یک‌خوابه چهار تخته اشاره کرد؛ این واحدهای اقامتی، امکاناتی همچون حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، یخچال و مینی‌بار، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم اعلام حریق، تلویزیون، تلفن، سیستم ورود کارتی، سیستم تهویه، کپسول آتش‌نشانی، روم سرویس و اینترنت وای‌فای محدود دارند.

رستوران، بوفه صبحانه رایگان، کافی‌شاپ، نمازخانه، لاندری، خدمات نظافت روزانه، ترانسفر، گشت شهری و خدمات تور، صندوق امانات، اتاق چمدان، آسانسور، پذیرش ۲۴ ساعته، سرویس بیدارباش، پارکینگ با ظرفیت محدود، سالن اجتماعات و پله اضطراری، از دیگر خدمات و امکاناتی هستند که هتل تالار به مهمانان خود ارائه می‌کند.

هتل آپارتمان شمس

  • آدرس: محله دروازه اصفهان، کنارگذر پیشرو (غرب به شرق)، خیابان حافظ، بین خیابان‌های ده‌بزرگی و حافظ یک (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۳۲۲۲۹۱۷۹ ۰۷۱
  • درجه هتل: دو ستاره
  • قیمت پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۳): ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان

«هتل آپارتمان شمس» یکی از هتل آپارتمان‌های شهر شیراز است که در سال ۱۳۸۵ خورشیدی افتتاح شد. این هتل برای جلب رضایت مشتریان و ارتقای سطح کیفیت خدمات هتل در سال ۱۳۹۶ خورشیدی اقدام به بازسازی و تعمیرات کرد. هتل آپارتمان شمس به‌دلیل امکانات رفاهی مناسب و دسترسی آسان به جاهای دیدنی شیراز همچون حافظیه، بازار وکیل و باغ ملی شیراز مورد توجه گردشگران متعددی قرار گرفته است. 

هتل شمس شیراز؛ منبع عکس: وب‌سایت Safarbazi.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت Safarbazi.com؛ عکاس: نامشخص

هتل آپارتمان شمس شامل بنایی هشت طبقه با تعداد ۴۵ واحد اقامتی و مجموع ۲۱۰ تختخواب است. آپارتمان‌های این هتل در انواع یک‌خوابه (یک نفره، دو نفره و سه نفره)، دوخوابه (چهار نفره و پنج نفره)، سه‌خوابه (۶ نفره و هفت نفره) هستند. تمامی این آپارتمان‌ها امکاناتی همچون حمام، سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی، یخچال و مینی‌بار، تلویزیون، آشپزخانه با امکان پخت‌وپز، اینترنت وای‌فای، روم سرویس، سیستم گرمایشی و سرمایشی، کپسول آتش‌نشانی، تلویزیون و تلفن دارند.

رستوران، کافی‌شاپ، بوفه صبحانه رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، اتاق چمدان، لاندری و خدمات نظافت روزانه از دیگر خدمات و امکاناتی هستند که هتل آپارتمان شمس جهت جلب رضایت مهمانان خود ارائه می‌کند.

هتل پارس

  • آدرس: محله نشاط، میدان امام حسین، بلوار کریمخان زند (شرق به غرب)، نبش خیابان نشاط (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۳۲۳۳۲۲۵۵ ۰۷۱
  • اینستاگرام: shirazparshotel@
  • درجه هتل: چهار ستاره
  • قیمت پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۳): ۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان

«هتل پارس» یکی از هتل‌های به‌روز شهر شیراز است که با توجه به خدمات و امکانات رفاهی از هتل‌های لوکس به شمار می‌آید. این هتل در سال ۱۳۸۱ خورشیدی به بهره‌برداری رسید و از آن زمان تاکنون همواره مورد انتخاب بسیاری از مسافران و گردشگران این شهر قرار دارد. محبوبیت دوچندان هتل پارس به‌دلیل موقعیت مکانی آن است؛ چراکه که فاصله کمی از جاذبه‌های شیراز همچون باغ ارم دارد.

هتل بین المللی پارس شیراز؛ منبع عکس: وب‌سایت Epersianhotel.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: ووب‌سایت Epersianhotel.com؛ عکاس: نامشخص

هتل بین‌المللی پارس دارای ۱۳ طبقه و بیش از ۱۸۵ اتاق است. اتاق‌های این هتل طراحی‌های متفاوتی از یکدیگر دارند و در انواع یک تخته، دو تخته دبل، دو تخته تویین، سوئیت یک‌خوابه دو تخته و رویال سوئیت یک‌خوابه و آپارتمان قابل رزرو هستند. همچنین تمامی این واحدهای اقامتی شامل امکانات پایه همچون حمام، سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی، سیستم اعلام حریق، کپسول آتش‌نشانی، یخچال و مینی‌بار، روم سرویس، چای‌ساز، زنگ هشدار، اینترنت وای‌فای، سیستم گرمایش و سرمایش، تلویزیون، تلفن و سیستم تهویه می‌شوند.

هتل پارس برای رفاه حال مهمانان، خدمات و امکانات دیگری همچون رستوران، بوفه صبحانه رایگان، کافی‌شاپ، آسانسور، پارکینگ، دستگاه واکس کفش، پله‌ اضطراری، پذیرش ۲۴ ساعته، سالن اجتماعات یا کنفرانس، سالن چند منظوره، صندوق امانات، اتاق چمدان، دستگاه‌ عابر بانک، مجموعه سونا، استخر، جکوزی و ماساژ، خدمات نظافت روزانه، لاندری و نمازخانه را مهیا کرده است.

بوتیک هتل سنتی ایراندخت

  • آدرس: بلوار سیبویه (شرق به غرب)، چهارراه شاهزاده قاسم، ابتدای خیابان حضرتی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۷۸۹۹۰۴۶ ۰۹۱۷
  • اینستاگرام: irandokht_boutiq_hotel@
  • درجه هتل: بوتیک هتل
  • قیمت پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۳): ۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان

«بوتیک هتل سنتی ایراندخت» که به‌عنوان یکی از خانه‌های زیبا و تاریخی شهر شیراز شناخته می‌شود، در بافت قدیمی این شهر واقع شده است. بنای این بوتیک هتل در سال ۱۳۹۷ خورشیدی بدون آسیب به بافت اصلی مرمت شده و از سال ۱۴۰۲ نیز  فعالیت خود را آغاز کرده است. موقعیت مکانی بوتیک هتل سنتی ایراندخت به‌گونه‌ای است که با اندکی پیاده‌روی می‌توان از جاذبه‌های گردشگری معروفی همچون شاهچراغ، مسجد نصیرالملک، عمارت شاپوری و… دیدن کرد.

هتل سنتی ایراندخت شیراز؛ منبع عکس: صفحه اینستاگرام Irandokht_boutiq_hotel؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: صفحه اینستاگرام Irandokht_boutiq_hotel؛ عکاس: نامشخص

بوتیک هتل سنتی ایراندخت با برخورداری از دو طبقه، تعداد هفت اتاق و مجموع ۱۴ تختخواب را در خود جای داده است. اتاق‌های این بوتیک هتل هرکدام دارای دکوراسیون متفاوتی هستند؛ ولی تجهیزات مشابهی در آن‌ها تعبیه شده‌اند. از انواع اتاق‌های هتل سنتی ایراندخت می‌توان به دو تخته تویین تهمینه، دو تخته دبل سیمین، دو تخته دبل فروغ، دو تخته دبل مهربانو، دو تخته دبل پروین، دو تخته دبل مهدخت VIP و اتاق چهار تخته کانکت خاتون اشاره کرد.

امکانات واحدهای اقامتی بوتیک هتل سنتی ایراندخت شامل حمام، سرویس بهداشتی فرنگی، یخچال و مینی‌بار، تلویزیون، سیستم تهویه، تلفن، روم سرویس، سیستم گرمایشی و سرمایشی و کپسول آتش‌نشانی هستند؛ اتاق‌ تهمینه فاقد حمام و سرویس مستقل است و مسافران این واحد باید از حمام و سرویس بهداشتی اشتراکی داخل حیاط استفاده کنند. 

رستوران، بوفه صبحانه رایگان، سرو شبانه‌روزی چای رایگان در فضای حیاط، کافی‌شاپ، پذیرش ۲۴ ساعته، اینترنت وای‌فای، خدمات نظافت روزانه، ترانسفر، فضای سبز و محل استراحت در فضای باز از دیگر خدمات و امکاناتی هستند که بوتیک هتل سنتی ایراندخت به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

هتل پارک سعدی

  • آدرس: محله اطلسی، چهارراه حافظیه، خیابان حافظ (جنوب به شمال)، نبش کوچه ۱۲ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۳۲۲۷۴۹۰۱ ۰۷۱
  • آدرس سایت: parksaadihotel.com
  • اینستاگرام: hotel_parksaadi@
  • درجه هتل: چهار ستاره
  • قیمت پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۳): ۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان

«هتل پارک سعدی» یکی از هتل‌های محبوب شهر شیراز به شمار می‌آید که در سال ۱۳۴۱ خورشیدی تاسیس شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این هتل برای ارتقای کیفیت خدمات و در نظر گرفتن امکانات به‌روز و طراحی مناسب در سال‌های ۱۳۷۷ و ۱۳۸۶ خورشیدی مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت. هتل پارک سعدی در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا در مقابل باغ جهان‌ نما واقع شده است و با دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر همچون باغ موزه هفت تنان، حافظیه و لونا پارک شیراز فاصله کمی دارد.

هتل پارک سعدی شیراز؛ منبع عکس: وب‌سایت Avangasht.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت Avangasht.com؛ عکاس: نامشخص

ساختمان هتل پارک سعدی دارای دو طبقه با تعداد ۵۳ واحد اقامتی و مجموعا ۱۴۸ تختخواب است که شامل اتاق‌های دو تخته یک نفره، دو تخته دبل، دو تخته تویین، دو تخته لوکس بالکن‌دار، سه تخته، اتاق کانکت چهار تخته، سوئیت دو تخته جونیور و سوئیت سه تخته می‌شوند. این اتاق‌ها تمامی امکانات پایه رفاهی نظیر حمام، سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی، سیستم تهویه مطبوع، یخچال و مینی‌بار، زنگ هشدار، سیستم اعلام حریق، تلویزیون، اینترنت وای‌فای، تلفن، روم سرویس، سیستم گرمایشی و سرمایشی و کپسول آتش‌نشانی را دارند.

از دیگر امکانات و خدمات هتل پارک سعدی می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، پذیرش ۲۴ ساعته، سالن برگزاری اجتماعات یا کنفرانس، لاندری، خدمات نظافت روزانه، سالن‌های چند منظوره، سونا و جکوزی، نمازخانه، آسانسور، پله اضطراری، دستگاه واکس کفش، ترانسفر، خدمات تور و گشت شهری و پارکینگ با فضای روباز محدود اشاره کرد. سالن رستوران این هتل در طبقه همکف به سرو صبحانه رایگان و همچنین وعده‌های ناهار و شام برای مهمانان می‌پردازد و کافی‌شاپ نیز در محوطه هتل انواع نوشیدنی و میان‌وعده‌های خوشمزه را در منوی خود دارد.

بوتیک هتل راوی

  • آدرس: محله سنگ سیاه، خیابان حضرتی، کوچه حضرتی ۲۰، فرعی ۲۰/۱۰ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۵۱۱۷۷۸۰ ۰۹۱۹ – ۳۷۳۶۱۴۶۳ ۰۷۱
  • آدرس سایت: ravihotel.com
  • اینستاگرام: ravi.boutique.hotel@
  • درجه هتل: بوتیک هتل درجه یک
  • قیمت پایه در اتاق دو تخته دبل (بهار ۱۴۰۳): ۲,۴۵۰,۰۰۰ تومان

«بوتیک هتل راوی» یکی از هتل‌های جذاب و زیبای شیراز است که در عمارتی با قدمت طولانی قرار دارد. این هتل در سال ۱۳۹۹ خورشیدی افتتاح شد. هتل راوی به‌دلیل دسترسی آسان به جاهای دیدنی و دیگر خانه‌ های تاریخی شیراز مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفته است. این هتل فضایی بسیار دلنشین و سنتی دارد و در هرگوشه آن معماری‌هایی با سبک دوره‌های زندیه، قاجاریه و پهلوی به چشم می‌خورد.

هتل راوی شیراز؛ منبع عکس: وب‌سایت Iranhotelonline.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت Iranhotelonline.com؛ عکاس: نامشخص

بوتیک هتل راوی شامل بنایی تاریخی در سه طبقه با تعداد ۶ اتاق و یک سوئيت مستقل است. اتاق‌های این بوتیک هتل با نام‌های یک تخته سلما، دو تخته پری جهان، دو تخته شهدخت، سه تخته ملک تاج، سه تخته دولتشاه و سه تخته فیروز شناخته می‌شوند؛ تمامی این واحدهای اقامتی از امکانات پایه همچون حمام، سرویس بهداشتی فرنگی یا ایرانی، یخچال و مینی‌بار، تلویزیون، تلفن، سیستم تهویه، کپسول آتش‌نشانی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، روم سرویس و اینترنت وای‌فای محدود برخوردار هستند. سوئیت یک‌خوابه راوک، خانه‌ای قاجاری با زیربنای ۹۰ متر مربع و حیاطی کوچک است که در چند قدمی بوتیک هتل راوی قرار دارد و علاوه بر فراهم‌کردن فضای اختصاصی، تمام سرویس‌های هتلی را برای مهمانان خود در نظر گرفته است. 

رستوران، کافی‌شاپ، بوفه صبحانه رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، صندوق امانات، سیستم اعلام حریق، لاندری، خدمات نظافت روزانه، ترانسفر و گشت شهری از دیگر خدمات و امکاناتی هستند که بوتیک هتل راوی جهت جلب رضایت مهمانان خود ارائه می‌کند.

بوتیک هتل راوی شیراز؛  منبع عکس: وب‌سایت salameno.com؛ عکاس: الهه علیخانی

 منبع عکس: وب‌سایت salameno.com؛ عکاس: الهه علیخانی (بوتیک هتل راوی)

اگر به شیراز سفر کرده‌اید و درخصوص دیگر هتل‌های اقتصادی این شهر اطلاعاتی دارید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، لطفا نقطه نظرات خود را در بخش دیدگاه‌های مقاله با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع عکس کاور: صفحه اینستاگرام Irandokht_boutiq_hotel. عکاس: نامشخص (اتاق پنج‌ دری بوتیک هتل سنتی ایراندخت)

پرسش‌های متداول

هتل های ارزان شیراز کدامند؟

هتل‌های کیوان، حافظ، کوثر، ریتون، ساسان، هتل آپارتمان شمس، پارس، بوتیک هتل سنتی ایراندخت، سعدی و بوتیک هتل راوی تعدادی از ارزان‌ترین‌ هتل‌ های شیراز هستند.

هتل های ارزان سه ستاره شیراز کدامند؟

هتل های ارزان سه ستاره شیراز شامل تالار، رودکی، نیایش، پارسیان و پارسه می‌شود.





منبع