فواید ال تیانین برای خواب ، استرس و سلامت مغز


Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، مزایای l-theanine ، نحوه کاهش احساس استرس و اینکه چرا باید بخشی از برنامه بدون استرس شما باشد را توضیح می دهد.

اگر به طور مرتب استرس دارید ، احتمالاً تمام تکنیک های کاهش استرس موجود در کتاب را امتحان کرده اید. برای یکی که احتمالاً آن را امتحان نکرده اید آماده اید؟ L-theanine یکی از بهترین اسرار علم تغذیه است. این اسید آمینه به دلیل توانایی خود در آرامش و آرامش در مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

در اینجا مقدمه ای بر مزایای L-theanine ، تأثیر آن بر مغز و اطلاعاتی که در مورد ایمنی و دوز آن لازم نیست بدانید ، آمده است.

L-theanine چیست؟

L-theanine یا به اختصار تئانین یک اسید آمینه با خلق و خوی چشمگیر و مزایای شناختی است. در برگهای چای سبز و سیاه و برخی از انواع قارچ یافت می شود. اما احتمالاً شما مقدار زیادی از این آمینو اسید را به طور طبیعی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید. به همین دلیل است که در مکمل ها به اشکال متمرکزتر نیز یافت می شود. L-theanine جزء اصلی مکمل های استرس است زیرا باعث آرامش و آرامش می شود.

L-theanine چگونه کار می کند؟

چندین مطالعه انجام شده است که چگونه L-theanine بر فعالیت مغز تأثیر می گذارد.

در طول رویدادهای استرس زا ، فرستنده های خلقی که خلق و خوی مانند GABA را تنظیم می کنند ، می توانند از بین بروند. L-theanine برای افزایش سطح آنها به محدوده سالم عمل می کند. علاوه بر این ، تئانین می تواند سایر فرستنده های “احساس خوب” مانند دوپامین و سروتونین را افزایش دهد.

از طرف دیگر ، L-theanine سطح فرستنده های تحریک کننده را کاهش می دهد که می تواند احساس استرس را تقویت کند. به عنوان مثال ، L-theanine می تواند از تجمع گلوتامات ، یک ماده شیمیایی مغزی مرتبط با اختلالات شناختی مرتبط با سن که می تواند واکنش استرس بدن را مختل کند ، جلوگیری کند.

تئانین همچنین امواج مغزی آلفا را تقویت می کند. افزایش فعالیت آلفا در مغز می تواند منجر به تمرکز و آرامش بهتر شود.

فواید ال تیانین

تئانین تمایل دارد از اثرات تقویت کننده خلق و خوی خود منحرف شود. با این حال ، مزایای L-theanine فراتر از احساس آرامش است.

خواب بهتر

محققان معتقدند که تئانین یک اثر ضد اضطراب (یا مهار کننده استرس) برای ایجاد خواب دارد. برای ایجاد خواب خوب ، بدن باید آرام شود. برخلاف داروهای خواب معمولی که دارای اثرات ضد اضطرابی نیز هستند ، L-theanine باعث بهبود کیفیت خواب بهتر بدون ایجاد آرام بخش می شود.

در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم ال تیانین منجر به بهبود کیفیت خواب می شود.

یک مطالعه اثرات مختلف تیانین بر سلامت روان را مورد بررسی قرار داد. از آنجا که خواب ضعیف می تواند پیامد ثانویه استرس باشد ، همان محققان به طور همزمان به بررسی تاثیر L-theanine بر کیفیت خواب پرداختند. شرکت کنندگان پس از چهار هفته مصرف مکمل ، مشکلات مربوط به کیفیت خواب مانند تأخیر و بیقراری را تجربه کردند.

بهبود مهارت های شناختی

یک زن متمرکز بر کار

ما معمولاً اصطلاحات “هوشیار” و “آرام” را در یک جمله به کار نمی بریم. با این حال ، L-theanine به شما امکان می دهد در شرایط چالش برانگیز احساس آرامش و تمرکز کنید.

یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که روزانه 200 میلی گرم تئانین مصرف می کردند ، پیشرفت چشمگیری در توجه ، عملکرد و زمان پاسخگویی داشتند.

در مطالعه دیگری به بررسی اثرات L-theanine با کافئین پرداخته شد. جالب است که محققان دریافتند 97 میلی گرم تئانین همراه با 40 میلی گرم کافئین به شرکت کنندگان کمک می کند تا در طول یک کار شناختی استرس زا تمرکز بیشتری داشته باشند و دقت را افزایش دهند. شرکت کنندگان در مطالعه همچنین بهبود نشاط و کاهش خستگی را گزارش کردند.

استرس کمتر

زنان بستنی می خورند

اکثر تحقیقات در مورد L-theanine نقش آن را به عنوان یک عامل درمانی در برابر استرس مورد بررسی قرار داده است. مهمتر از همه ، داده های تحقیق به طور مداوم اثرات مثبت تیانین را بر افراد تحت فشار نشان داده است.

در واقع ، مرور سیستماتیک ادبیات نشان داد که 200-400 میلی گرم دوز L-theanine منجر به کاهش قابل توجه استرس می شود. یک بررسی سیستماتیک اخیر تأیید کرد که تیانین سطح استرس را در افرادی که با شرایط استرس زا مواجه هستند کاهش می دهد.

علاوه بر این ، فراموش نکنیم که تئانین می تواند به بهبود خواب شبانه کمک کند که البته می تواند بر سطح استرس تأثیر بگذارد.

برخلاف بسیاری از راه حل های ضد استرس ، L-theanine قادر است بدون خواب آلودگی آرام شود.

چه کسی باید l-theanine را امتحان کند؟

L-theanine می تواند برای افرادی که اغلب احساس استرس می کنند مفید باشد. علاوه بر این ، تئانین می تواند مفید باشد اگر در موارد زیر مشکل دارید:

  • با کیفیت خوب بخوابید
  • به خواب رفتن
  • در انتظار مه یا مه مغزی
  • مطالعه یا فراخوانی اطلاعات
  • احساس بیداری

عوارض جانبی و دوز L-theanine

با توجه به ادبیات مربوطه ، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از خوردن L-theanine وجود ندارد.

در واقع ، سازمان غذا و دارو تئانین را به عنوان یک ماده غذایی شناخته شده (GRAS) طبقه بندی کرده است. علاوه بر این ، نوشیدن چای حاوی L-theanine مانند چای سبز یا چای سیاه بی خطر است. علاوه بر این ، چای دارای خواص مفیدی برای سلامتی است ، بنابراین آنها همیشه یک افزودنی عالی برای برنامه معمول شما هستند.

قبل از اینکه یک قابلمه چای دم کنید ، به یاد داشته باشید که یک فنجان حدود 20 میلی گرم L-theanine به شما می دهد. با این حال ، اکثر مطالعات دوز روزانه بالینی 200 میلی گرم را نشان داده اند. به همین دلیل ، توصیه می شود که تئانین را برای حداکثر نتایج مصرف کنید.

اگر به دنبال مکمل حاوی تئانین هستید ، مطمئن شوید که دوز بالینی موثری دارد. Calm Sweet Calm HUM حاوی 200mg l-theanine و همچنین adaptogen ashwagandha است که به کنترل هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم را افزایش داده و میل به غذا را کاهش دهید ، از HUM Anti-Lungs استفاده کنید که حاوی 200 میلی گرم l-theanine برای افزایش آرامش است.

افکار نهایی

L-theanine یک اسید آمینه است که به دلیل کمک به افراد در احساس آرامش و آرامش شهرت دارد. برخلاف داروهای تجویزی ، تئانین می تواند بدون ایجاد خواب آلودگی ، استرس را تسکین دهد. مطالعات متعدد تأثیر تئانین بر خلق و خو و شناخت را تأیید می کند. بنابراین ، کارشناسان آن را یک راه حل مطمئن و م forثر برای استرس می دانند. از آنجا که نتایج به مقادیر بالاتری از L-theanine نیاز دارد ، مکمل ها راهی برای پیشرفت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *