غذاهایی که دندان ها را تمیز می خورند – دکتر رویا خادمیان


14571292 739 - غذاهایی که دندان ها را تمیز می خورند

غذاهایی که دندان های تمیز می خورند

در اینجا غذاهایی وجود دارد که می تواند به تمیز نگه داشتن دندان های شما کمک کند. غذاهایی وجود دارند که برای دندان های شما مضر هستند و برخی برای دندان های شما مفید هستند ، اما آیا می دانستید که غذاهایی نیز وجود دارند که هنگام خوردن آنها دندان های شما را تمیز می کنند؟ در اینجا برخی از این غذاها و فواید آنها ذکر شده است.

سیب

خوردن سیب می تواند به پاکسازی و تمیز کردن دندان ها و مبارزه با بوی بد دهان کمک کند. فیبر سیب مسواک را کار می کند و نقش مهمی در پاکسازی پلاک دندان و از بین بردن بقایای غذا دارد. اسیدیته موجود در سیب باکتری های بد را از بین می برد و بنابراین در از بین بردن بوی بد دهان بسیار مثر است. سیب های پوست گرفته بهتر است بخورند زیرا سرشار از فیبر سالم برای دهان هستند که به تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه ها کمک می کند.

هویج

هویج ، مانند سیب ، مملو از فیبر است و با شستن پلاک هنگام غذا خوردن دندان ها را تمیز می کند. هویج همچنین تولید بزاق را تحریک می کند که به طور طبیعی دندان ها را تمیز می کند. هویج علاوه بر تمیز کردن دندان ها حاوی ویتامین B است که با التهاب لثه مبارزه می کند.

سبزیجات

سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ و اسفناج سرشار از فیبر و کالری کمی هستند ، که آنها را به یک خمیر دندان عالی تبدیل می کند! فیبر موجود در سبزیجات برگ مانند سیب و هویج به پاکسازی بقایای غذا و پلاک هنگام خوردن کمک می کند. اما آیا می دانستید که کلم پیچ حاوی کلسیم و ویتامین B است؟ کلسیم دندان ها را تقویت می کند و ویتامین های گروه B به درمان و جلوگیری از التهاب لثه که اغلب به آن بیماری لثه می گویند ، کمک می کند. به جای کاهو ، سعی کنید مقداری کلم پیچ یا اسفناج خرد شده را به ساندویچ فرزند خود اضافه کنید یا از کلم پیچ با هویج برای مسواک زدن قوی دندان های خود استفاده کنید!

پنیر

پنیر به خودی خود نقش مستقیمی در تمیز کردن دندان ها ندارد ، اما مانع از آسیب رساندن غذاهای دیگر به دندان ها در هنگام خوردن آنها می شود. پنیر سرشار از کلسیم است که دندان ها را قوی می کند ، اما فواید پنیر به همین جا ختم نمی شود. همچنین حاوی پروتئینی به نام کازئین است که مینای دندان را تقویت کرده و از ایجاد حفره جلوگیری می کند. پنیر همچنین از آسیب اسید به مینای دندان جلوگیری می کند. سعی کنید هر روز چند برش پنیر به ناهار کودک خود اضافه کنید تا کلسیم و کازئین بیشتری به او بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *