اگر سعی می کنید کافئین را ترک کنید ، 8 جایگزین سالم برای قهوه


کنار گذاشتن آن فنجان قهوه می تواند دشوار باشد. چه طعم غنی ، مغذی ، افزایش انرژی و یا آیین نوشیدن ، دلایل زیادی برای دوست داشتن قهوه وجود دارد.

اما گاهی اوقات ، قطع رابطه با چیزی که دوست دارید ، سالم است – و قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. ممکن است متوجه شده باشید که کافئین شما را شب ها بیدار نگه می دارد ، که بعداً احساس عصبانیت می کنید ، یا این که یک بیماری دارید که شما را مجبور می کند قهوه خود را محدود کنید. اگر در فنجان روزانه خود تجدید نظر کرده اید (یا دو) ، یافتن جایگزینی برای قهوه می تواند انتقال را آسان تر کند.

برای خواندن چندین گزینه سالم قهوه که هنوز هم انرژی ، طعم یا مراسم مورد علاقه شما را تامین می کند ، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

خوب و بد قهوه

مزایای قهوه

یکی از بزرگترین مزایای نوشیدن قهوه ، کاهش سریع انرژی است. این به لطف محرکی به نام کافئین است.

با توجه به بررسی مطالعات انجام شده ، کافئین می تواند به شما کمک کند تا شفاف تر فکر کنید و خلق و خو و نشاط را در 37.5 تا 450 میلی گرم (میلی گرم) در روز افزایش دهید. طبق یک برآورد وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، یک فنجان قهوه سیاه دم کرده حدود 96 میلی گرم کافئین فراهم می کند.

بر اساس یک بررسی تحقیقی ، قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ملانوئیدین ها (رنگدانه های قهوه ای) و فنیل آلانین ها است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کارشناسان رادیکال های آزاد را عامل اصلی پیری زودرس و بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی می دانند. بدن شما می تواند رادیکال های بدون استرس ، برخی داروها ، دود سیگار و آلودگی هوا را در هر بازبینی جمع آوری کند.

اما علیرغم تمام کارهایی که قهوه خوب می تواند انجام دهد ، نوشیدن زیاد نوشیدنی معایب خود را دارد.

عوارض قهوه

استیسی سیمون ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در شهر نیویورک می گوید: “کافئین می تواند اضطراب را تشدید کند ، باعث عصبانیت شود و کیفیت و کمیت خواب را کاهش دهد.” او گفت که بسیاری از مردم متوجه می شوند که قهوه خود باعث مشکلات گوارشی مانند ناراحتی های دستگاه گوارش ، تهوع و رفلاکس می شود. قهوه حتی می تواند باعث نفخ برخی از افراد شود.

فواید ترک قهوه

از آنجا که کافئین یک محرک است ، می توانید وابستگی به قهوه را افزایش دهید. اگر برای افزایش سطح انرژی روزانه خود به قهوه تکیه می کنید ، ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه کنید در صورتی که نتوانید مشکل خود را برطرف کنید. سیمون این را به عنوان نشانه ای از زمان قطع رابطه (یا حداقل ، تجدید نظر در اعتیاد) در نظر بگیرید. “سایمون گفت.

مراقب این عوارض جانبی دیگر قهوه باشید:

  • اختلال خواب
  • پریشان
  • سفرهای مکرر به دستشویی
  • ضربان قلب سریع
  • لرزش ماهیچه
  • مسائل اطلاعات جغرافیایی
  • نارضایتی

اگر با هر یک از این عوارض جانبی مشکل دارید ، در عادت قهوه خود تجدید نظر کنید.

همچنین ممکن است بخواهید در صورت بارداری قهوه را متوقف کرده یا جایگزین قهوه پیدا کنید. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا توصیه می کند که زنان باردار مصرف کافئین خود را به کمتر از 200 میلی گرم در روز محدود کنند. با پزشک خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما مناسب است.

چگونه کافئین را ترک کرده یا قهوه را از خود دور کنید

اگر آمادگی شروع قهوه را دارید ، با مصرف روزانه قهوه خود شروع کنید. این به شما این ایده را می دهد که کجا و چه زمانی باید کاهش دهید.

به عنوان مثال ، اگر به طور معمول در صبح اول دود زیادی از قهوه می نوشید ، سعی کنید به دود کوچکتر تغییر دهید. یا اندازه نوشیدنی بعدی را برای دم نوش خود در کافی شاپ سفارش دهید. اگر معمولاً آب سرد می نوشید ، که بیشتر کافئین دارد تا قهوه چکیده ، سعی کنید برای شروع آن را با یخ اضافی سفارش دهید. کلینیک مایو توصیه می کند که بدن خود را به تدریج کاهش دهید تا بدن شما بتواند به سطوح پایین کافئین عادت کند بدون اینکه دچار عوارض زیاد ترک شود.

با این حال ، عوارض جانبی مانند سردرد و تحریک پذیری ممکن است ، بنابراین به آمادگی آن کمک می کند. “مقابله [the side effects] با نوشیدن آب کافی و افزایش انرژی طبیعی مانند ورزش و زمان در معرض آفتاب ، “سارا شلیچتر ، MPH ، RDN از سطل سطل و صاحب Nutrition For Running گفت.

گنجاندن جایگزین های قهوه (مانند موارد زیر) در برنامه معمول شما یکی دیگر از راه های عالی برای تقویت روال شما است.

7 گزینه سالم به جای قهوه برای امتحان کردن

1. چای ماتچا

ماتچا لاته

اگر مشتاق آیین نوشیدن یک نوشیدنی گرم در صبح هستید ، ماچا را امتحان کنید. سیمون می گوید این یک نوع چای سبز پودری است که حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند. می توانید این پودر را برای یک چای با طعم خاکی با آب داغ مخلوط کنید ، یا شیر یا جایگزین لبنیات برای ایجاد یک لاته سبز پر جنب و جوش اضافه کنید.

همچنین ، صدای جنجالی که از matcha دریافت می کنید باعث می شود بدون تکان خوردن با قهوه معمولی ، هوشیار باشید. سیمون توضیح می دهد: “Matcha حاوی یک آمینو اسید به نام L-theanine است که به شما انرژی آرام تری می دهد و هیچ تصادفی ندارد.” (این یکی از دلایلی است که شما l-theanine را در Calm Sweet Calm HUM پیدا می کنید.)

او افزود که matcha حاوی کافئین است ، اگرچه مقدار آن بسیار کمتر از چیزی است که در قهوه پیدا می کنید.

2. آب میوه و سبزیجات تازه و اسموتی

مخلوط کردن یا استخراج میوه ها و سبزیجات تازه در آب میوه یا اسموتی یک راه عالی برای دریافت مقدار کافی ویتامین ها و مواد معدنی در یک وعده است. متخصص تغذیه ثبت شده می گوید: “میوه های تازه مانند انواع توت ها ، موز و پرتقال و سبزیجات سبز برگ مانند کلم پیچ و اسفناج سرشار از ویتامین هایی هستند که به بدن شما کمک می کند غذا را به سوخت تبدیل کند ، که به عنوان انرژی نیز شناخته می شود.” ربکا والدز MS ، RDN وی گفت: میوه ها همچنین حاوی گلوکز هستند که منبع مورد علاقه مغز شما برای سوخت است.

اگر آب میوه گیری یا مخلوط کن دارید ، با ترکیبات مختلف طعم بازی کنید تا چیزی را پیدا کنید که دوست دارید. (ما عاشق این ویتامین C یا اسموتی نارگیل آبرسان پوست هستیم.)

3. قهوه شکلاتی

اگر نمی توانید از طعم قهوه جدا شوید ، قهوه کاسنی برای شما مناسب است. سیمون می گوید: “این نوشیدنی که از ریشه کاسنی تهیه شده است ظاهر ، طعم و بوی قهوه دارد ، اما بدون کافئین و اسیدیته ای که دانه های قهوه به دود می رساند.”

ریشه کاسنی حاوی اینولین است ، یک پری بیوتیک که می تواند به سلامت روده و کاهش التهاب کمک کند. همچنین ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد: مطالعه ای در سال 2017 نشان داد که اینولین سیکوری به کنترل قند خون در موش های مبتلا به دیابت نوع 2 پس از هشت هفته کمک می کند. سیمون می گوید ، با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

شما می توانید قهوه شکلاتی را در برخی از کافی شاپ ها پیدا کنید ، یا می توانید یک بسته پودر بخرید و آن را در خانه دم کنید. قهوه شکلاتی غالباً با قهوه معمولی 50/50 مخلوط می شود ، و این راهی عالی برای کاهش مصرف کافئین به نصف است. اما اگر به طور کلی یک قهوه معمولی را ترجیح می دهید ، قبل از سفارش برچسب یا منو را بررسی کنید.

سایمون می گوید زنانی که باردار یا شیرده هستند باید از کاسنی به طور کلی اجتناب کنند.

4. سرکه سیب

سرکه سیب روی یک قاشق

کورتنی دی آنجلو ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در Fit Healthy Momma گفت: “این یکی کمی بیرون است ، اما با من بمانید.” بر اساس یک بررسی در سال 2014 ، سرکه سیب (ACV) با تخمیر قند از سیب ساخته می شود که ترکیبی به نام استیک اسید ایجاد می کند.

اسید استیک برای ارائه بسیاری از مزایای مرتبط با ACV شناخته می شود. D’Angelo می گوید: “با کمک به تنظیم سطح قند خون ، حفظ انرژی و جلوگیری از خستگی ، انرژی بیشتری در طول روز به شما می دهد.”

ACV می تواند برای دندان های شما مضر باشد ، بنابراین فوراً آن را نخورید. در عوض ، کلینیک کلیولند توصیه می کند که مقدار کمی (حداکثر 1 تا 2 قاشق غذاخوری) را در یک لیوان آب گرم رقیق کنید.

5. چای چای

چای یک نوشیدنی شیرین و تند است که از هند سرچشمه گرفته است. از ترکیب چای سیاه با گیاهان معطر و ادویه جات مانند دارچین ، میخک و فلفل سیاه تهیه می شود.

سایمون خاطرنشان می کند: “در حالی که هنوز یک نوشیدنی کافئین دار هستید ، بسیاری از مارک های چای چای نسبت به یک فنجان صبح قهوه ای که در حال چکه کردن هستید کافئین کمتری دارد.” “به طور متوسط ​​فنجان چای شما حدود 25 میلی گرم کافئین دارد ، در مقایسه با یک فنجان قهوه ، که می تواند بیش از 75 میلی گرم باشد.” این باعث می شود که چای یک گزینه عالی برای کاهش مصرف روزانه کافئین شما باشد ، در حالی که هنوز برخی از مزایای افزایش انرژی آن را به دست می آورید.

آن را با آب گرم و مقداری شیرین کننده (اختیاری) آماده کنید ، یا یک چای لاته مرطوب را امتحان کنید.

6. آب گرم با لیمو

زنی که آب لیمو درست می کند

سیمون می گوید: “در حالی که این مطمئناً باعث تکان خوردن کافئین ناشی از شادی صبحگاهی شما نمی شود ، اما آب گرم لیمو به یک شروع محبوب برای روز شما تبدیل شده است.”

به سادگی فشردن کمی مرکبات به دود آب گرم طعم تازه می بخشد و به شما کمک می کند تا بعد از یک خواب طولانی دوباره آب بدن خود را تامین کنید. سیمون خاطرنشان می کند ، لیمو نیز منبع عالی آنتی اکسیدان ویتامین C است.

شما همچنین می توانید آن را سرد بنوشید ، اگرچه سیمون توصیه می کند آب را گرم کنید. او توضیح داد: “این یک جایگزین خوب و آرام بخش برای یک فنجان قهوه در صبح است.”

7. کامبوچا

کامبوچا یک نوشیدنی محبوب تخمیر چای است. مری ویرتز ، MS ، RDN ، مشاور تغذیه در Mom Loves Best می گوید: “تردی نوشیدنی ترش و میوه به من انرژی می دهد تا بعد از ظهر در بیشتر روزهای هفته”.

کامبوچا حاوی ویتامین B است که برای کمک به بدن در آزادسازی انرژی ضروری است. ملیسا میتری ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در Wellness Verge ، گفت: این منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و پروبیوتیک ها (باکتری های تقویت کننده سلامتی که برای روده متعادل به آن نیاز دارید) است. او می گوید این مواد مغذی می توانند به هضم غذا کمک کرده و انرژی مورد نیاز را بدون سقوط ناشی از کافئین تأمین کنند.

هنگام خرید کومبوچا ، میتری توصیه می کند انواع مختلف با کمتر از 5 گرم شکر در هر وعده را انتخاب کنید. یا ، سعی کنید خود را بسازید.

8. اضافات

اضافه برای انرژی

اگر بدنبال افزایش انرژی معمول از کافئین موجود در قهوه هستید ، می توانید برخی ویتامین ها و مکمل های انرژی را نیز امتحان کنید. Uber Energy HUM به طور خاص برای کمک به انرژی طبیعی از طریق حمایت آدرنال طراحی شده است. این شامل ترکیبی از پنج تغییر مختلف است که به کاهش خستگی و ویتامین B برای متابولیسم انرژی کمک می کند. (به طور جدی ، حاوی دوزهای بالینی موثر از گیاهان قدرتمند است!) ترکیبات برجسته شامل eleuthero است که خستگی متوسط ​​جسمی و روحی را کاهش می دهد و L-tyrosine ، یک اسید آمینه است که ممکن است با کمک به حفظ اثرات حاد استرس و خستگی کمک کند. سطوح انتقال دهنده عصبی استرس زا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *