آیا شیرین کننده های مصنوعی به سلامت روده شما آسیب می رسانند؟ کارشناسان توضیح می دهند


نوشابه های رژیمی ، آدامس های بدون قند ، میله ها ، آب نبات ها و کلوچه هایی که با شیرین کننده های مصنوعی بدون کالری ساخته شده اند-ممکن است جایگزین سالم تری برای همتایان اصلی خود باشند که با شکر واقعی تهیه شده اند. به هر حال ، آنها کالری بسیار کمی دارند و شیرین تر از شکر روی میز هستند ، بنابراین چه چیزی را دوست نداریم ، درست است؟

بحث در مورد شیرین کننده های مصنوعی سالهاست که ادامه دارد ، اما در اینجا یک دلیل قانع کننده برای کنار گذاشتن مواد شیرین وجود دارد: تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی مانند ساکارز ، آسولفام- K و آسپارتام می توانند برای سلامتی مضر باشند. روده شما

چگونه شیرین کننده های مصنوعی می توانند بر سلامت رحم تأثیر بگذارند

جسی وانگ ، RDN ، LD ، متخصص تغذیه متخصص در سلامت روده و IBS گفت: “تحقیقات کنونی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی می توانند ترکیب میکروب روده را تغییر دهند زیرا برخی از میکروب ها می توانند شیرین کننده های مصنوعی را بهتر از بقیه تجزیه کنند.” “این باعث می شود میکروب هایی که می توانند آنها را تجزیه کنند رشد کنند در حالی که میکروب هایی که نمی توانند باعث تغییر در ترکیب شوند.”

به عنوان مثال ، مقاله اکتبر 2017 در مولکول نشان می دهد که چگونه نئوتام – یک شیرین کننده مصنوعی بدون کالری – تنوع باکتری های موجود در میکروبیوم روده را در موش ها با ترویج رشد برخی از باکتری ها و کاهش رشد برخی دیگر ، تغییر داد. (برای یادآوری ، هرچه میکروبیوم روده شما متنوع تر باشد ، بهتر است.)

اگرچه مطالعات بیشتری برای تعیین اثرات طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی مانند نئوتام بر روده انسان مورد نیاز است ، اما این واقعیت که آنها می توانند باعث دیس بیوزیس روده شوند – عدم تعادل بین باکتری های خوب و بد روده – به این معنی است که آنها این می تواند طیف وسیعی از چیزهای بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد.

آنها می توانند منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن شوند

علم نشان می دهد که سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی بدن شما به شدت مرتبط است. ماروین سینگ ، پزشک متخصص گوارش ، بنیانگذار کلینیک Precisione و نویسنده کتاب آینده ، می گوید: “شیرین کننده های مصنوعی می توانند عدم تعادل باکتری ها را در میکروبیوم روده ایجاد کنند ، که به طور بالقوه می تواند بر سیستم ایمنی ما تأثیر بگذارد.” سلامت خود را ذخیره کنیدبه

دکتر شیرین توضیح می دهد: “این شیرین کننده ها می توانند با تغییر میکروبیوم روده باعث تغییرات متابولیک و عدم تحمل گلوکز شوند.” سینگ پس چرا این مهم است؟ “اگر میکروبیوم ما متعادل نباشد ، سیستم ایمنی ما ممکن است قوی نباشد – و بیشتر سیستم ایمنی ما در روده یافت می شود.”

به عنوان مثال: تحقیقات نشان می دهد که مصرف دوزهای زیاد شیرین کننده های مصنوعی می تواند با تغییر میکروبیوم ، عدم تحمل گلوکز را ایجاد کند. میکروب های رحمیبه دانشمندان آب آشامیدنی موش ها را با دوزهای بالای ساخارین ، ساکاروز یا آسپارتام تکمیل کردند. پس از 11 هفته ، موش هایی که آب شیرین شده مصنوعی نوشیدند در مقایسه با کسانی که آب یا فقط ساکارز یا آب افزایش یافته گلوکز مصرف کرده بودند ، عدم تحمل گلوکز را نشان دادند.

در حالی که هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا برخی از شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تحمل گلوکز شوند ، یک نظریه این است که آنها می توانند در گیرنده های شیرین بدن تداخل ایجاد کرده و پاسخ انسولین را تحریک کنند. این می تواند اشتهای شیرینی ها را به جای کاهش آنها افزایش دهد.

برای درک کامل اثرات خوردن شیرین کننده های مصنوعی بر روی روده انسان ، تحقیقات بیشتری لازم است ، اما این تحقیقات در موش ها بینش اولیه ای را در اختیار ما قرار می دهد.

آنها ممکن است علائم گوارشی را بدتر یا تحریک کنند

اینا لوکیانوفسکی ، PharmD ، متخصص سلامت روده و نویسنده ، می گوید: سایر مطالعات موش روی شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که ممکن است التهاب روده را تشدید کنند ، به ویژه در افرادی که با بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز زندگی می کنند. ترمیم کرون و کولیتبه

“به عنوان مثال ، مطالعه مه 2018 در بیماریهای التهابی روده او دریافت که شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز مالتودکسترین (Splenda) التهاب روده را در موش های حامل بیماریهای مرتبط با کرون تشدید می کند. “لوکیانوفسکی گفت. “به ویژه ، شیرین کننده مصنوعی تعداد آن را افزایش داد پروتئوباکتری ها– گونه ای از باکتری های مرتبط با سالمونلا ، E. coli، آ Legionellae– در موشهایی که تمایل به کرون و بیماریهای مرتبط با آن داشتند. ”

از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تعادل باکتری های روده شوند ، می تواند در افرادی که با IBD ، IBS یا هر نوع دیس دیوز روده یا مشکلات گوارشی زندگی می کنند بدتر شود یا منجر به علائم شود.

وقتی تغییراتی در میکروبیوم ایجاد شود ، ممکن است پتانسیل التهابی بیشتری نیز داشته باشید. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند علائم IBD را تحریک یا تشدید کند ، اما داشتن میکروبیوم نامتعادل مطمئناً یک خطر است. سینگ

مردی که پروتئین می خورد

چگونه استفاده از شیرین کننده های مصنوعی را کاهش دهیم

اگر بر سلامت روده ، ایمنی یا مستعد مشکلات گوارشی تمرکز کرده اید ، ممکن است بخواهید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید. وانگ می گوید از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی عمدتا در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند ، بهترین راه برای محدود کردن آنها خواندن برچسب مواد تشکیل دهنده غذاهای بسته بندی شده است. وی گفت: “همه غذاها ، نوشیدنی ها و مکمل ها ، مانند پودر پروتئین ، را برای منابع پنهان شیرین کننده مصنوعی بررسی کنید.”

دکتر الکل می گوید: مراقب الکل های قندی – نوع دیگری از جایگزین های قند – باشید که می تواند مشکلات گوارشی مشابهی مانند گاز ، ناراحتی معده و نفخ ایجاد کند. سینگ تفاوت اصلی بین الکل های قندی و شیرین کننده های مصنوعی این است که الکل های قندی حاوی مقداری کالری هستند ، اگرچه کالری بسیار کمتری نسبت به قند رومیزی دارند و شیرین کننده های مصنوعی معمولاً بسیار شیرین هستند.

وونگ پیشنهاد می کند از شیرین کننده های مصنوعی زیر و الکل های قندی صرف نظر کرده و چند جایگزین سالم تر را در زیر امتحان کنید.

جلوگیری از شیرین کننده های مصنوعی و الکلهای قندی

  • ساخارین
  • سوکرالوز
  • آسپارتام
  • آسسولفام
  • نئوتام
  • زایلیتول
  • اریتریتول
  • سوربیتول
  • مالتیتول

شیرین کننده های طبیعی را امتحان کنید

  • عسل
  • شربت چنار
  • خرنوب
  • آگاو
  • قند نیشکر ، در حد اعتدال
عسل از قاشق در فنجان می چکد

همچنین می توانید جایگزین های سالم تری برای غذاهایی که معمولاً می خورید و دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند ، پیدا کنید. برای مثال ، اگر از نوشابه های رژیمی معمولی استفاده می کنید ، آب سلتزر طعم دار را در نظر بگیرید. و اگر به دنبال محصولات پخته هستید ، آنها را با بسته بندی های قبلی جایگزین کنید و از شربت افرا یا عسل خالص به عنوان شیرین کننده استفاده کنید.

لوکیانوفسکی گفت ، استویا ، جایگزین طبیعی قند ، همچنین می تواند جایگزین مناسبی برای شیرین کننده های مصنوعی و الکلهای قندی باشد زیرا مشکلات روده ای را ایجاد نمی کند. با این حال ، برخی نگرانی ها وجود دارد که استویا ممکن است یک دستگاه غدد درون ریز باشد. با این وجود ، برای تأیید یافته ها به تحقیقات بیشتری نیاز است ، دکتر می گوید. سینگ

فروشگاه غذای آماده

وونگ می گوید: “در حالی که منتظر تحقیقات بیشتری برای روشن شدن اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر روده هستیم ، شاید بهتر باشد از شیرین کننده های سنتی بیشتری مانند قند نیشکر ، عسل و شربت افرا استفاده کنیم.” “آنها قرن ها مورد استفاده قرار گرفته اند و ما می دانیم که آنها به طور متوسط ​​در اعتدال ایمن هستند.”

اعتدال نام این بازی برای انواع شیرین کننده ها است: “اکثر تحقیقات در مورد شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که فقط شیرین کننده های مصنوعی به طور منظم مصرف می شوند و در طولانی مدت (بیش از چهار هفته) می توانند این تغییرات روده را ایجاد کنند.” وونگ توضیح می دهد. بنابراین خوردن شیرین کننده های مصنوعی گاه به گاه برای اکثر افراد سالم بی خطر است. “



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *