آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بر بسیاری از مکالمات در مورد مکمل ها برای سلامت روده و هضم غالب هستند. گاهی اوقات حتی به جای یکدیگر صحبت می شوند ، هرچند نقش های متفاوتی در بدن دارند. اگر می خواهید سلامت روده را ارتقا دهید ، هر دو در کمک به شما در بهترین حالت خود نقش دارند. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی در مقابل پروبیوتیک ها چیست؟ با این مکمل های برجسته برای سلامت روده آشنا شوید و بفهمید کدام مکمل به بهترین نحو با اهداف شما مطابقت دارد.

آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها از هضم غذا پشتیبانی می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که با خوردن آنها می توان مزایای مختلفی را برای سلامتی به ارمغان آورد. یکی از وظایف اصلی پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های خوب روده است. روده انسان که به عنوان میکروبیوم روده نیز شناخته می شود ، میزبان تریلیون ها باکتری است. نسبت سالم باکتری های خوب به بد روده می تواند به هضم ، سلامت پوست ، عملکرد سیستم ایمنی ، وزن و موارد دیگر کمک کند.

علاوه بر این ، چندین نوع مختلف جنس پروبیوتیک وجود دارد. شناخته شده ترین و مورد مطالعه گونه ها هستند لاکتوباسیلوس آ بیفیدوباکتریومبه هر دو دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام مزایای سلامتی خود را دارند.

خوردن پروبیوتیک ها می تواند به شما در تضمین تعادل ایده آل باکتری های خوب روده کمک کند. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده وجود دارند ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم ترش
  • تمپچ
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به طور گسترده در فرم مکمل موجود است. این محصولات معمولاً هضم را هدف قرار می دهند. با این حال ، سایر فرمول های پروبیوتیک نگرانی هایی را در بر می گیرد که از شکستگی تا سلامت واژن با توجه به مزایای مختلف آنها متفاوت است.

آنزیم های گوارشی چیست؟

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به تجزیه مواد مغذی اصلی مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر برای جذب موثر کمک می کنند. احتمالاً شما در مورد فردی که به لاکتوز حساسیت ندارد ، شنیده اید ، به این معنی که او دارای کمبود آنزیم لاکتاز است و در خوردن لاکتاز ، قندی که در شیر وجود دارد ، مشکل دارد. این تنها یک نمونه از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن شما است.

بدون آنزیم های گوارشی ، بدن از مواد مغذی موجود در غذا بهره مند نمی شود. همچنین سطح پایین آنزیم ها با عملکرد ضعیف گوارشی (تورم ، بی نظمی ، سوء هاضمه) و در موارد شدیدتر ، سوء تغذیه همراه است.

سه نوع اصلی آنزیم های گوارشی وجود دارد. این شامل:

  • آمیلاز که نشاسته را به قندهای ساده تقسیم می کند
  • پروتئاز که پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند
  • لیپاز ، که لیپیدها (یعنی چربی ها) را به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می کند

آنزیم های گوارشی به طور طبیعی در سراسر دستگاه گوارش از جمله دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک ایجاد می شود. جالب است که آنها در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شوند.

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی از جهاتی شبیه یکدیگر هستند زیرا هر دو برای هضم شما مفید هستند ، اما در نهایت مزایای آشکاری دارند. برای اینکه بتوانید بهترین مکمل سلامت روده را بر اساس نیازهای خود محدود کنید ، مشخص کنید که کدام علائم را می خواهید بهبود بخشید یا موقعیت هایی که به شما مربوط است.

بعد از خوردن غذا احساس نفخ می کنید.

اگر فقط بعد از غذا احساس نفخ می کنید ، سعی کنید در ابتدای غذا از ترکیب آنزیم های گوارشی استفاده کنید. با این کار ، آنزیم هایی را معرفی می کنید که به تجزیه مواد مغذی اصلی در وعده غذایی شما کمک می کند. در نتیجه ، آنها می توانند ناراحتی بعد از غذا مانند تورم و سوء هاضمه را تسکین دهند.

شما می خواهید روحیه و سلامت پوست خود را تقویت کنید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست را بهبود بخشید ، یک فرمول پروبیوتیک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا باکتری های خوب روده را ارتقا دهید. عدم تعادل روده ای می تواند بر سلامت و ظاهر کلی پوست به دلیل محور پوستی روده تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، استرس روزانه می تواند میکروبیوم روده را به طور منفی تغییر دهد.

شما غذاهای بزرگتر می خورید و مرورگر نیستید.

اگر به طور معمول وعده های غذایی بزرگ می خورید ، یک آنزیم گوارشی می تواند متحد مناسبی برای شما باشد. بخشهای سخاوتمندانه ، در حالی که به طور کلی رضایت بخش است ، می تواند از سیستم گوارشی شما نیز مالیات بگیرد. هضم یک وعده غذایی بزرگتر طول می کشد و باعث احساس سیری ناخوشایند می شود. این جایی است که ترکیب آنزیم های گوارشی می تواند با تجزیه مواد مغذی اصلی در وعده غذایی شما کمک کند.

داروهای تجویزی مصرف می کنید.

اگر تحت رژیم دارویی هستید که بر هضم غذا تأثیر می گذارد ، پروبیوتیک مصرف کنید (البته با راهنمایی پزشک). برخی از داروها می توانند باکتری های خوب روده را کاهش دهند و باعث ایجاد عوارض جانبی ناخواسته مانند تغییر در منظم حرکت روده شوند. افزودن پروبیوتیک می تواند با معرفی و جایگزینی میکروارگانیسم های مفید در روده ، برخی از پیامدهای گوارشی را تسکین دهد.

شما نسبت به شیر حساسیت دارید.

در صورت عدم تحمل یا حساسیت به لاکتوز ، باید فرمول پروبیوتیک و ترکیب آنزیم های گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده نشان می دهد که پروبیوتیک ها ممکن است ناراحتی های شایع گوارشی مرتبط با عدم تحمل شیر را تسکین دهند. به طور مشابه ، آنزیم گوارشی لاکتاز می تواند به تجزیه قندهای شیر کمک کند و لذت بردن از شیر را برای افراد دارای عدم تحمل متوسط ​​/ حساس آسان کند.

چگونه آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها می توانند برای بهبود هضم غذا با هم کار کنند

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. اما مانند هر مکمل ، افرادی که از داروها استفاده می کنند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند تا هرگونه تداخل احتمالی را رد کنند.

بسیاری از افراد می توانند از افزودن هر دو نوع مکمل به تمرین خود سود ببرند. به هر حال ، همه آنها برای فرآیندهای گوارشی ما مهم هستند. اگر ترجیح می دهید ترکیب پروبیوتیک و آنزیم گوارشی را به برنامه خود اضافه کنید ، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

اول ، پروبیوتیک ها یک برد بلند مدت هستند. سازگاری برای ایجاد مزایای معنی دار ضروری است. علاوه بر این ، عواقب مصرف پروبیوتیک ممکن است چندان قابل توجه نباشد. با این حال ، می توانید انتظار داشته باشید که تفاوت های مثبتی در هضم کلی خود مشاهده کنید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. آنها در صورت بلع تقریبا تسکین فوری می دهند. بسیاری از فرمول های آنزیم گوارشی را می توان روزانه یا در صورت نیاز با وعده های غذایی که منجر به تورم یا سوء هاضمه می شود ، مصرف کرد.

دوم ، شما باید مطمئن شوید که همه فرمول ها را به درستی مصرف می کنید تا بهترین نتایج را به دست آورید. بیشتر فرمول های پروبیوتیک زمانی م effectiveثر هستند که با معده خالی صبح یا قبل از خواب مصرف شوند. برعکس ، آنزیم های گوارشی برای عملکرد مناسب باید همراه غذا مصرف شوند.

افکار نهایی

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی ، مانند آنهایی که در مکمل های GUM Instinct و Flatter Me HUM یافت می شوند ، راهی کارآمد برای تقویت هضم سالم و حمایت از سلامت کلی روده هستند. برخی از افراد می توانند از هر دو استفاده کنند ، در حالی که برخی دیگر باید بر اساس اهداف خود انتخاب خود را کاهش دهند. در آزمون ما شرکت کنید تا به شما کمک کند مکمل های مناسب را برای شما محدود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *