وضعیت نامشخص مسافران ایرانی در فرودگاه استانبول | مسافران زمینی برمی‌گردند


مسافران ایرانی با تعطیلی فرودگاه‌های ایران و لغو پروازها وضعیت مشخصی در فرودگاه استانبول ندارند.

بسیاری از فرودگاه‌های کشور با صادر شدن هشدار نوتام تعطیل شدند و پروازها از مبدا و به مقصد این فرودگاه‌ها لغو شده است. بر اساس اعلام رسمی فرودگاه‌ بین‌المللی امام خمینی (ره)، فرودگاه مهرآباد تهران، فرودگاه شیراز، اصفهان، بوشهر، کرمان و شهرهای غرب کشور تمامی پروازهای خود را لغو کردند.

لغو پروازهای داخلی و بین‌المللی از شب گذشته شروع شده است و اکنون با توجه به تمدید نوتام، این محدودیت پروازی تا ۶ صبح روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ادامه دارد.

از شب گذشته پروازهای بین‌المللی به مقصد ایران نیز از کشورهای مختلف لغو شدند. ترکیه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مبدا‌های پروازی به ایران، شب گذشته پروازهای خود به ایران را لغو کرده است و بر اساس اطلاعات فلایت رادار دو پرواز شب گذشته ترکیش نیز با وجود ورود به مرزهای هوایی کشور، به ترکیه بازگشتند. همچنین برخی پروازهای بین‌المللی دیگر به مقصد تهران در فرودگاه‌های دیگر، از جمله فرودگاه رشت بر زمین نشستند. 

پرواز استانبول

با توجه به حجم بالای سفرها به ترکیه هم‌زمان با تعطیلات، پروازهای زیادی به مبدا ایرانی برقرار بود که اکنون همگی لغو شده‌اند و مسافران ایران در فرودگاه استانبول وضعیت مشخصی ندارند.

یکی از مسافران حاضر در فرودگاه استانبول به «» می‌گوید:

از شب گذشته برای پرواز هفت صبح به فرودگاه استانبول مراجعه کردیم. ابتدا پروازهای ایران روی تابلو نبودند و گفته شد که احتمالا پروازها به مقصد ایران و لبنان لغو خواهند شد. ساعت پرواز ما با هواپیمایی ترکیش در ابتدا به هشت صبح و بعد به یازده صبح تغییر کرد و در نهایت لغو شد. در فرودگاه مطلع شدم که یک هواپیما قبل از ما نیز پس از یک ساعت دوباره به استانبول برگشته است.

این مسافر با تشریح وضعیت شلوغ فرودگاه می‌گوید:

با توجه به این وضعیت، فرودگاه حتی پرواز ما را چک‌این نکرد. بسیاری مسافران ترانزیت هم از ادامه سفرشان صرف‌نظر کردند و  تنها برای مسافران ترانزیتی که کارت پرواز داشتند، هتل گرفته شد و این مسافران به هتل برده شدند. 

ایرانیان در فرودگاه استانبول پس از هشدار نوتام

بر اساس اطلاعات رسیده به برخی از مسافران ایرانی به‌دنبال لغو پروازها برای بازگشت به ایران مسیر زمینی وان را انتخاب کردند. مسافر حاضر در فرودگاه استانبول نیز می‌گوید:

ما هم قصد بازگشت زمینی از شهر وان را داشتیم. با توجه به تعطیلات در کشور ترکیه، پروازهای داخلی این کشور هم بسیار شلوغ است. مدتی در لیست انتظار پرواز به شهر وان بودیم تا بتوانیم از طریق این شهر به‌صورت زمینی به ایران بازگردیم؛ اما تمام پروازها به‌سمت وان نیز پر بودند. در حالی حاضر تصمیم داریم به‌صورت زمینی به وان برویم و به ایران برگردیم.

تعطیلی فرودگاه‌ها در بخش زیادی از کشور منجر به لغو پروازهای بین‌المللی نیز شده است. تا این لحظه قرار است از صبح فردا پروازها به حالت عادی بازگردند و مسئولان شهر فرودگاهی امام خمینی نیز اعلام کردند که این فرودگاه با رفع هشدار، آماده عملیاتی شدن و برقراری هر تعداد پرواز مورد نیاز است. 



منبع