بهترین مراکز خرید ساری | آدرس و تلفن + ساعات کار


ساری مرکز استان مازندران و شهری پرجمعیت در محدوده شمالی ایران است. بازارهای سنتی و مراکز خرید ساری بخش‌هایی جذاب و دیدنی از این شهر زیبا و خوش‌آب‌وهوا هستند. 

امروزه گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید به یکی از تفریحات و فعالیت‌های محبوب افراد، مسافران و گردشگران تبدیل شده است. بازارهای سنتی، روز بازارها و بازارهای محلی شهرها حال‌وهوا و جذابیت فرهنگی خود را دارند و بازارهای مدرن و به‌روز با امکانات ویژه و خدمات مناسب مقاصدی عالی برای بازارگردی با چاشنی گردش و تفریح هستند. 

شهر ساری در محدوده شمالی ایران قرار دارد و یکی از پرجمعیت‌ترین مراکز استان‌ها است. روزانه گردشگران متعددی با هدف بازدید از جاهای دیدنی ساری وارد این شهر می‌شوند. جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی و خدمات رفاهی مطلوب همچون هتل‌ها و مراکز اقامتی از دلایل حضور پرتعداد مسافران در این شهر هستند. بهترین مراکز خرید ساری از دنیای آرزو در شمال شهر گرفته تا بازار نرگسیه در محدوده مرکزی شهر، مقاصدی عالی برای خرید و تفریح محسوب می‌شوند. 

فهرست بهترین مراکز خرید ساری:

مرکز خرید دنیای آرزو

  • آدرس: کوی پزشکان، بلوار فرح آباد – دریا (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۱۱۳۴۴۴۱
  • وب‌سایت: dasari.ir
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۲۱

مرکز خرید دنیای آرزو در محدوده شمال شهر ساری و در ورودی شمالی شهر قرار دارد. این مرکز خرید در راستای ارائه خدمات باکیفیت و تامین نیازهای گردشگران و ساکنان شهر ساری اجرایی و افتتاح شده است. این مجتمع هشت طبقه (منفی یک تا ۶) دارد که چهار طبقه آن به واحدهای تجاری (۱۶۰ واحد) و چهار طبقه دیگر آن به واحدهای خدماتی، رفاهی و تفریحی اختصاص داده شده است.

مجتمع تجاری دنیای آرزو ؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Navim Ebrahimi

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Navim Ebrahimi

پارکینیگ، هایپرمارکت (فروشگاه رفاه) و فودکورت در طبقه منفی یک مجتمع تجاری دنیای آرزو قرار دارند. واحدهای تجاری طبقه اول به برندهای تراز اول ایرانی، پوشاک خانواده، کیف و کفش و ساعت اختصاص داده شده‌اند. هایپر کالای خانه «انتخاب من» در طبقه دوم قرار گرفته است؛ این مجموعه محصولات متنوعی همچون لوازم‌خانگی، کالای دیجیتال، لوازم برقی و غیربرقی آشپزخانه، کالای خواب، فرش و مبلمان عرضه می‌کند. در طبقه سوم مزون‌های عروس و داماد، چندین طلافروشی و کافی شاپ ویژه بانوان قرار دارد. در طبقه چهارم رستوران چندمنظوره ایرانی و فرنگی با سالن روباز و سرپوشیده مستقر است.

شهربازی، مهدکودک و رستوران غذاهای ارگانیک در طبقه پنجم مرکز خرید دنیای آرزو واقع شده‌اند و طبقه ۶ به سالن‌های همایش، سمینار و جشنواره اختصاص داده شده است. پله برقی، آسانسور، سرویس بهداشتی و عابر بانک از جمله خدمات رفاهی مجتمع دنیای آرزوی ساری هستند. 

منبع عکس‌ها: گوگل مپ؛ عکاس: بابک بهارفر

پاساژ الهیه

  • آدرس: خیابان قارن، حدفاصل قارن پنج و هفت (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۱۱۳۳۳۱۲۱۸۸
  • اینستاگرام: elahieh.mall@
  • ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۲۲ و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۲

پاساژ الهیه یکی از بهترین مراکز خرید مازندران محسوب می‌شود که در محدوده مرکزی شهر ساری واقع شده است. این مرکز خرید ۶ طبقه دارد و سه طبقه آن (زیرزمین) به پارکینگ اختصاص داده شده است. ۹۰ واحد تجاری در پاساژ الهیه ساری فعال هستند که اغلب آن‌ها به فروش پوشاک خانواده، کیف و کفش، عطر، لوازم آرایشی، لوازم خانه و آشپرخانه، ساعت و اکسسوری و لوازم دکوری اختصاص دارند. این مجتمع یکی از بهترین مراکز خرید برای تهیه پوشاک بانوان در ساری است. آسانسور، پله برقی، سرویس بهداشتی، تهویه مناسب و کافه و رستوران از بخش‌های خدماتی و امکانات رفاهی پاساژ الهیه ساری هستند. 

منبع عکس‌ها: گوگل مپ؛ عکاس‌ها (از راست به چپ): علی رضا فرد، علیرضا شریفی اسدی، علی نوروزی، بابک بهارفر

بازار رضا

  • آدرس: بلوار امام رضا (غرب به شرق)، خیابان امام رضا ۲۱ (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲

بازار رضا یکی از بازارهای سنتی و قدیمی ساری است که در بلوار امام رضا و محدوده شرقی شهر قرار دارد. این بازار بزرگ و سرپوشیده به بورس پوشاک معروف است و انواع پوشاک خانواده به‌ویژه پوشاک بانوان، حوله و اسباب‌بازی در غرفه‌های کوچک و بزرگ آن عرضه می‌شود. جای پارک مناسب و وجود خودپرداز از نکات مثبت بازار بزرگ امام رضای ساری است. 

بازار امام رضا ساری؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: عارف زارعی

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: عارف زارعی

بازار ترکمن مرکزی

  • آدرس: بلوار امام رضا، خیابان امام رضا ۲۱، کوچه یونسی (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۲۱

بازار ترکمن در محدوده شرقی ساری و در فاصله نزدیکی از بازار رضا واقع شده است. این مرکز خرید معروف، قدیمی و سنتی شهر رونق بسیاری دارد. فروشندگان بازار اجناس مغازه خود را مستقیم از مرز اینچه برون (شهری در مرز شمالی استان گلستان) تهیه می‌کنند. این بازار محل مناسبی برای تهیه سوغاتی محسوب می‌شود. 

بازار ترکمن مرکزی ساری؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Arsalan Ghaderfegh

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Arsalan Ghaderfegh

انواع صنایع دستی و سوغات ترکمن همچون قالی و گلیم‌، حصیربافی، گردوکوبی، لباس‌ سنتی، خوراکی و غذاهای سنتی در بازار ترکمن مرکزی یافت می‌شود. انواع پوشاک، کیف و کفش، وسایل آشپزخانه، بدلیجات، وسایل تزیینی و لوازم بهداشتی و آرایشی نیز در این بازار سنتی عرضه شده‌اند.

پاساژ توحید

پاساژ توحید ساری در محدوده مرکزی شهر قرار دارد. این مرکز خرید قدیمی مکانی مناسب برای تهیه شیشه و بلوری‌جات، لوازم کادویی، لوازم آشپزخانه و لوازم آرایشی و بهداشتی است. دسترسی مناسب و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه نکات مثبت مجتمع تجاری توحید محسوب می‌شوند. 

مرکز خرید توحید ساری؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: کانون ماندگار

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: کانون ماندگار

مرکز خرید اریکه

  • آدرس: خیابان قارن، روبه‌روی قارن ۱۴ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۱۱۳۳۳۲۶۶۴۶
  • ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۲۲ و جمعه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۱۸

مرکز خرید اریکه یکی از مجتمع‌های تجاری تازه تاسیس شهر ساری است که در خیابان پرتردد قارن قرار دارد. فروشگاه‌های مدرن با ویترین‌های جذاب، گشت‌گذار در این مجتمع را برای افراد خوشایند می‌کنند. انواع پوشاک، لباس مجلسی، سیسمونی، ساعت، بدلیجات و اکسسوری، لوازم منزل و لوازم آشپرخانه در واحدهای تجاری مجتمع اریکه ساری به فروش می‌رسند. این مجتمع یک کافه دنج نیز دارد.

مرکز خرید اریکه ساری؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: محمدرضا نوروزیان

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: محمدرضا نوروزیان

مرکز تجاری شهر

  • آدرس: خیابان فرهنگ، حدفاصل فرهنگ ۱۷ و ۱۹ (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۲۳

مرکز تجاری شهر در خیابان فرهنگ ساری و روبه‌روی سالن ورزشی «سید وحید حسینی» واقع شده است. در واحد‌های تجاری این مجتمع نسبتا وسیع و البته کمی قدیمی صنوف مختلف فعالیت می‌کنند. لوازم و تجهیزات پزشکی، پوشاک، ساعت و اکسسوری، عینک، کیف و کفش، لوازم دکوری و فرش از جمله اجناسی هستند که در این مجتمع به‌فروش می‌رسند. دسترسی به طبقات و بخش‌های مختلف مرکز تجاری شهر تنها از طریق پله امکان‌پذیر است. در ورودی ابتدایی مجتمع رمپ ویلچر وجود دارد. 

مرکز تجاری شهر ساری؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: بهزاد بیهقی

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: بهزاد بیهقی

مرکز تجاری مفیدی

  • آدرس: میدان ساعت، خیابان انقلاب اسلامی، قبل از خیابان انقلاب دوم (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۲۲

مرکز تجاری مفیدی (تندیس قدیم) در محدوده مرکزی شهر، خیابان انقلاب اسلامی (منطقه طرح ترافیک) و نزدیک اماکن دیدنی ساری همچون میدان ساعت و خانه تاریخی کلبادی قرار دارد. واحدهای تجاری متنوع این مجتمع مدرن اجناس باکیفیت و شیکی ارائه می‌دهند. انواع البسه بانوان، آقایان و کودکان، لباس‌های محلی، لوازم سیسمونی، عینک، ساعت، بدلیجات، دکوری، پارچه، لباس عروس و لباس مجلسی در این مرکز تجاری به فروش می‌رسند. یک کافه در بخش مرکزی پاساژ فعال است. پله برقی، سرویس بهداشتی و تهویه مناسب از امکانات رفاهی مجتمع مفیدی ساری هستند.

منبع عکس‌ها: گوگل مپ؛ عکاس‌ها (از راست به چپ): لیلا لیلا (عکس اول تا سوم)، والا گفتاری

بازار نرگسیه ساری

  • آدرس: خیابان جمهوری اسلامی، خیابان مقداد (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۲۲

بازار نرگسیه در مرکز ساری و در محدوده جنوب غربی میدان ساعت و بافت تاریخی شهر قرار دارد. این بازار فعال، پرتردد، قدیمی، اصیل و خوش‌رنگ‌ولعاب قلب تجاری شهر محسوب می‌شود. بازار نرگسیه در مجاورت مسجد جامع شهر واقع شده است. انواع پوشاک، کیف و کفش، طلا، نخ و کاموا، چرم، پارچه و لوازم خیاطی در مغازه‌‌های آن به فروش می‌رسند.

منبع عکس‌ها: گوگل مپ؛ عکاس‌ها (از راست به چپ): ناصر شکرانی، محراب عارفی، امیر سجاد (عکس سه و چهار)

بخشی از بازار نرگسیه ساری به فروش تره‌بار و نیازهای روزانه شهروندان اختصاص دارد. کسبه قدیمی، مردم محلی و ساکنان روستاهای اطراف محصولات ارگانیک خود را (همچون انواع سبزیجات، تخم‌مرغ، مرغ، گوشت، میوه، ماهی و صنایع دستی مازندران همچون تولیدات حصیری) در این بازار عرضه می‌کنند. بیشتر گردشگران ضمن بازدید از میدان ساعت و خانه‌ها و اماکن تاریخی این بخش شهر سری هم به بازار نرگسیه می‌زنند و از حال و هوای متفاوت آن لذت می‌برند. 

بازار روز ساری

  • آدرس: محله بازار روز، میدان کارگر، خیابان شریف العلما، خیابان قائمی (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۵:۳۰ تا ۲۱

بازار روز ساری یکی از مراکز خرید میوه و تره‌بار شناخته شده در شهر است. فعالیت و جنب‌وجوش در این بازار از ساعات اولیه روز آغاز می‌شود و بسیاری از شهروندان برای خرید نیازهای روزانه خود به آن مراجعه می‌کنند. امکان دستچین‌کردن، تنوع و تازگی محصولات و قیمت و کیفیت مناسب از نکات مثبت بازار روز ساری هستند.

بازار روز ساری؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Pascal S.

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: .Pascal S

حضور دست‌فروشانی که محصولات باغ و باغچه خود را عرضه کرده‌اند، بازار روز ساری را برای گردشگران نیز جذاب می‌کند. آن‌ها غالبا در گوشه‌ای از بازار بساط خود را می‌گسترانند و سبزیجات محلی، مرغ و تخم‌مرغ رسمی، ترشی و مربای خانگی و میوه‌های خاص شمال را عرضه می‌کنند. خرید از محصولات ارگانیک و سنتی این دست‌فروشان طعم و عطر غذاهای محلی استان مازندران را به سفره‌های شما می‌آورد. این بازار، محلی مناسب برای تهیه برنج باکیفیت ایرانی با قیمتی مناسب است. 

مجتمع تجاری پرشیا

  • آدرس: خیابان ملامجدالدین (شمال به جنوب)، قبل از میدان شهدا (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۳
  • اینستاگرام: sari_persia_mall@

مجتمع تجاری ورزشی پرشیا یکی از مراکز خرید مدرن ساری است که روبه‌روی مصلی امام خمینی (ره) ساخته و افتتاح شده است. این مرکز خرید محلی عالی برای خرید لباس بانوان، آقایان و کودکان است. چند فروشگاه لوازم ورزشی، سیسمونی، کیف‌ و کفش و منسوجات چرمی، کلاه، عینک و اکسسوری، اسباب‌بازی و لوازم آرایشی و بهداشتی در طبقات مختلف مجتمع فعال هستند. این مجتمع یک کافه و دو طبقه پارکینگ دارد. دسترسی به طبقات از طریق پله‌برقی امکان‌پذیر است. 

مرکز خرید پرشیا ساری؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: افشین باکری

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: افشین باکری

پاساژ خوان خان

  • آدرس: خیابان فرهنگ، خیابان فرهنگ ۱۲ (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۲۲ و جمعه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۲

پاساژ خوان خان در محله قلیچ و خیابان یک‌طرفه فرهنگ واقع شده است. اغلب واحدهای تجاری این مرکز خرید به فروش لباس‌های مردانه و پسرانه اختصاص دارند. یک کافه بزرگ در طبقه اول پاساژ فعال است. یک‌طرفه بودن خیابان و نبود جای پارک کافی، دسترسی با خودروی شخصی به پاساژ خوان خان را کمی مشکل می‌کند. 

پاساژ خوان خان؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: حسین احمدی

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: حسین احمدی

هایپر قدمت

  • آدرس: کیلومتر ۳ جاده ساری به قائمشهر (بزرگراه بهداد سلیمی) (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۱۱۴۴۴۳۲۴۴۴
  • ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۲۴ 

هایپر قدمت یکی از بزرگ‌ترین هایپرمارکت‌های شمال کشور محسوب می‌شود. این مجموعه در زمینی وسیع و در محدوده ابتدایی جاده ساری به قائمشهر افتتاح شده است. بسیاری از مسافران و شهروندان برای خرید کلی و جزئی به این مجموعه مراجعه می‌کنند. برخورد محترمانه پرسنل، نظم و آرامش محیط، فضای پارکینگ کافی، تنوع اجناس و قیمت‌های مناسب نکات مثبت هاپیر قدمت از نظر مراجعان هستند. 

منبع عکس‌ها: گوگل مپ؛ عکاس‌ها (از راست به چپ): محمد صالحی، امیرحسین رحیمی زاده، رامتین رادفر (عکس سه و چهر)

کالاهای مختلفی از جمله انواع خوراکی‌ها، لوازم بهداشتی و آرایشی، اسباب‌بازی، تنقلات، مواد غذایی پروتئینی، لوازم التحریر و ظروف آشپزخانه و مسافرتی در فروشگاه قدمت ساری عرضه می‌شوند. 

بازار روز راهبند (شهید بهشتی)

  • آدرس: محله دخانیات، پل شهید نبوی، بلوار کشاورز، حدفاصل خیابان‌های کشاورز نهم و شهید براری (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۶:۴۵ تا ۲۲:۴۵

بازار روز راهبند یا بازار روز شهید بهشتی یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سنتی ساری است. این بازار خاطره‌انگیز در محله دخانیات قرار دارد و یکی از مراکز تهیه میوه‌ و تره‌بار است. ساکنان روستاهای جنوب شهر ساری محصولات کشاورزی و باغی خود همچون لبنیات محلی، ترشی و مرباهای خانگی، میوه‌های خاص شمال و سبزیجات مخصوص غذاهای شمالی را در بازار روز راهبند عرضه می‌کنند. 

منبع عکس‌ها: گوگل مپ؛ عکاس‌ها (از راست به چپ): مهدی اکبری، محمدرضا دباغی، فرزاد سلطانی، فاطمه ادهمی

ابتدای بازار شهید بهشتی ساری (از سوی بلوار کشاورز) بیشتر دست‌فروشان و حجره‌داران عرضه میوه و تره‌بار جای دارند و در بخش انتهایی بازار فروشگاه‌های لباس، اسباب‌بازی، ظروف آشپرخانه، سماور، لوازم الکتریکی، بذر سبزی و خدمات کشاورزی و عطاری فعال هستند. قیمت مناسب، تازگی و کیفیت محصولات و حال و هوای سنتی از نکات مثبت بازار روز راهبند ساری هستند.

بازار ماهی فروشان مرکزی ساری

قطعا ماهی یکی از مواد غذایی مهم و سوغاتی‌های اصلی شمال کشور است. بسیاری از گردشگران در سفر به شهرهای شمالی خرید ماهی را در برنامه خود قرار می‌دهند. بازار ماهی‌فروشان مرکزی ساری در محدوده جنوب غربی شهر در بزرگراه جهان‌پهلوان بهداد سلیمی قرار دارد. قیمت مناسب، تنوع، تازگی و کیفیت ماهی‌های این بازار در میان شهروندان ساری معروف است و انواع ماهی‌های آزاد و پرورشی برای فروش وجود دارد. فضای پارک مناسبی رو‌به‌‌‌‌روی بازار فراهم شده است. 

بازار ماهی فروشان مرکزی ساری؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: مهدی امامی

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: مهدی امامی

آیا اهل بازارگردی در میان مراکز خرید مدرن و به‌روز یا سنتی و اصیل شهرها هستید؟ در طول سفر‌های خود در میان بازارهای شهر قدم می‌زنید؟ از فضای بومی و خوش‌رنگ‌ و لعاب بازار روزهای شمال لذت می‌برید؟ اگر از اهالی خون‌گرم ساری هستید یا تجربه سفر به این شهر شمالی و بازدید از بازارهای آن را دارید، لطفا نظرات خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

منبع عکس کاور: گوگل مپ؛ عکاس: بابک بهارفر (معماری و نمای بیرونی مرکز خرید دنیای آرزو  ساری)

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید ساری کدامند؟

مرکز خرید دنیای آرزو، پاساژ الهیه، مرکز تجاری مفیدی (تندیس قدیم)، مرکز خرید پرشیا، بازار رضا، بازار ترکمن مرکزی، بازار نرگسیه، بازار روز و بازار راهبند از بهترین مراکز خرید ساری محسوب می‌شوند. 

بزرگترین مرکز خرید ساری کدام است؟

بزرگترین مرکز خرید ساری مرکز خرید دنیای آرزو در شمال شهر ساری و ابتدای بلوار دریا است.

بازار محلی ساری کجاست؟

بازار رضا، بازار ترکمن مرکزی، بازار روز، بازار نرگسیه، بازار راهبند و بازار ماهی فروشان مرکزی از جمله بازارهای محلی ساری هستند. 

بازار ارزان ساری کجاست؟

بازار روز راهبند، بازار روز نرگسیه و بازار ترکمن از جمله بازارهای ارزان ساری هستند. 





منبع