شرایط اجاره خودرو در دبی


دبی به‌عنوان یکی از توریستی‌ترین شهر‌های جهان شاید بهترین مکان برای اجاره خودرو باشد. ما به شما درباره اجاره خودرو در دبی خواهیم گفت.

امروز می‌خواهیم با شما درباره اجاره خودرو در دبی حرف بزنیم. شاید فکر کنید که انجام چنین کاری، شرایط سختی را می‌طلبد. اما اصلا این‌طور نیست. شما می‌توانید با یک شرایط حداقلی خیلی راحت در شهری مثل دبی خودرو کرایه کنید و به گشت‌وگذار بپردازید.

چرا باید در دبی خودرو اجاره کنیم؟

اجاره خودرو برای شما مزیت‌های بسیار زیادی خواهد داشت که البته درباره این موضوع هم مفصلا صحبت خواهیم کرد. ما به شما بهترین مجموعه برای رنت خودرو در شهر دبی را نیز معرفی خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع، تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عوامل زیادی هستند که در نهایت می‌توانند شما را به اجاره خودرو در دبی برسانند. بسیاری فکر می‌کنند که انجام چنین کاری یک هزینه اضافی‌است و اصلا نیازی به آن نخواهند داشت. با توجه به اینکه وسایل حمل‌ونقل عمومی در سراسر شهر دبی فراهم است، چنین کاری چندان لزومی ندارد. اما به شما خواهیم گفت که چرا باید چنین کاری را انجام داد:

اجاره خودرو در شهر دبی = هزینه کمتر

شاید فکر به اینکه اجاره یک خودرو چگونه می‌تواند در سفر برای ما هزینه کمتری را به‌همراه داشته باشد کمی عجیب به‌نظر برسد. اما باید بدانید که شرایط سفر می‌تواند چنین چیزی را برای شما محقق کند. وقتی به اجاره خودرو فکر می‌کنید یعنی قرار است در شهر یا کشوری که به آن سفر کرده‌اید به گشت‌وگذار مشغول شوید.

با یک حساب سرانگشتی می‌توانید متوجه شوید که هزینه‌های تاکسی برای شما چقدر گران‌تر خواهد بود. خصوصا در شهر بزرگ و لوکسی مثل دبی هزینه‌های تاکسی برای شما سر به فلک خواهد کشید. پس منطقی‌تر است که با اجاره خودرو هزینه کمتری بپردازید و راحت‌تر شهر را بگردید.

با اجاره خودرو در زمان خود صرفه‌جویی کنید

اگر دلیل قبلی را مطالعه کرده باشید، ممکن است با خود بگویید که گرفتن تاکسی در شهری که به آن سفر کرده‌ایم لزومی ندارد. چون می‌توان از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کرد. خصوصا در شهری مثل دبی که وسایل حمل‌ونقل عمومی کیفیت بسیار خوبی دارند و می‌توانند شما را به اکثر نقاط مهم شهر متصل کنند.

اما یک موضوع دیگر هم وجود دارد. در شهری مثل دبی ثانیه به ثانیه شما ارزشمند است. پس باید از وقت خود در سفر به چنین شهری بیشترین استفاده را کنید. ازاین‌جهت اگر برای‌تان زمان اهمیت بسیار زیادی دارد، بهتر است با اجاره یک خودرو وقت خود را در برنامه‌های وسایل حمل‌ونقل عمومی هدر ندهید.

اجاره خودرو یعنی؛ راحتی بیشتر شما

در هر سفری استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌نوعی راحتی را از شما سلب خواهد کرد. وسایل حمل‌ونقل عمومی ارزان و  دردسترس هستند. به همین دلیل هم افراد زیادی میل به استفاده از آن‌ها دارند. چنین چیزی سبب می‌شود که این وسایل شلوغ باشند و راحتی از شما در سفر گرفته شود.

با استفاده از تاکسی شما راحتی بیشتر خواهید داشت اما مجبور هستید که هزینه‌های گزاف مربوط به تاکسی را بپردازید. با اجاره ماشین در دبی شما بیشترین مقدار راحتی را خواهید داشت. چون در خودروی شخصی خود آزادی عمل دارید و کسی مزاحم شما نخواهد بود. خصوصا اینکه در تمامی مکان‌های شلوغ دبی پارکینگ‌های عمومی و خصوصی وجود دارد و شما مشکلی از بابت جای پارک خودروی‌تان هم پیدا نخواهید کرد.

با خودروی خودتان شهر را بگردید!

تاکسی و وسایل حمل‌ونقل عمومی در نهایت باعث می‌شود که شما به مقصد خود برسید. بنابراین شاید گزینه مطلوبی برای گشت‌گذار در شهر جذابی مثل دبی نباشد. شاید شما بخواهید خودتان شخصا خیابان‌های مختلف این شهر بزرگ را جست‌وجو کنید و از مناظر مدرن آن لذت ببرید. چنین امکانی تنها با اجاره خودرو در دبی برای‌تان امکان‌پذیر خواهد بود.

چه مدارکی برای اجاره خودرو در دبی نیاز داریم؟

برای اجاره خود در شهر دبی شما به مجموعه از مدارک مختلف نیاز خواهید داشت. در ادامه به شما خواهیم گفت که این مدارک شامل چه مواردی هستند و چگونه می‌توانید با استفاده از آن‌ها به اجاره خودرو برسید.

برای اجاره خودرو باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید

بدون گواهینامه بین‌المللی شما نمی‌توانید در یک کشور خارجی خودرو اجاره کنید. یکی شروط اساسی اجاره خودرو همین گواهینامه است. شما ابتدا باید در داخل ایران گواهینامه‌ای داشته باشید که حداقل سه سال از اعتبار آن باقی مانده باشد.

اگر چنین شرایطی را دارید به مرکز اتومبیل‌رانی و جهانگردی شهر خود مراجعه کنید و برای دریافت گواهینامه بین‌المللی درخواست دهید. زمانی که چنین گواهینامه‌ای را دریافت کنید به‌صورت قانونی اجازه اجاره خودرو در کشورهای خارجی از جمله امارات متحده عربی را خواهید داشت.

برای اجاره خودرو باید پاسپورت و ویزای معتبر داشته باشید

پاسپورت و ویزای معتبر باید همراه شما باشد. گرچه که چنین چیزی برای سفر به دبی ضروری است اما برای اجاره خودرو نیز به اصل این مدارک احتیاج پیدا خواهید کرد. ویزای شما باید تاریخ و اعتبار درست و قابل‌اتکا داشته باشد.

اجاره خودروی لوکس در دبی

برای اجاره خودرو به ودیه نقدی نیاز دارید؟

بله، شما باید هزینه‌ای را به‌عنوان ودیه برای اجاره خودرو در دبی پرداخت کنید. این هزینه به‌عنوان هزینه رزرو نیز شناخته می‌شود. این مبلغ‌ به‌صورت کلی این هزینه از ۱۳۰۰ درهم شروع می‌شود.

سن مجاز برای اجاره خودرو چقدر است؟

در دبی باید حداقل ۲۳ سال سن برای اجاره خودرو داشته باشید. شما باید آدرس دقیق محل سکونت خود را در اختیار شرکت‌هایی که خودرو اجاره می‌دهد بگذارید. شماره تلفن و اطلاعات شناسنامه‌ای نیز در دیگر مواردی هستند که باید در اختیار شرکت‌های رنت خودرو قرار بگیرند.

بیمه شخص ثالث برای اجاره خودرو در شهر دبی

بیمه از موارد مورد تاکید کشور امارات برای اجاره خودرو در دبی و دیگر شهر‌های این کشور است. کسی که خودرو اجاره می‌کند نباید نگران موضوع بیمه باشد چون این مورد به شرکت اجاره‌دهنده مربوط است. اما باید از این موضوع مطمئن شوید که شرکت ارائه‌دهنده خدمات، بیمه شخص‌ ثالث را برای خودروهای خود در نظر گرفته و مشکلات حقوقی از این قبیل ندارد.

باید از قوانین رانندگی در دبی مطلع باشیم؟

البته که این موضوع مختص به دبی نیست. شما اگر بخواهید در هر کشوری خودرو اجاره کنید، باید قوانین آن را بدانید. قوانین رانندگی در هر جای دنیا متفاوت است.

خصوصا در شهری مثل دبی که یک شهر معمولی نیست و به‌عنوان یکی از مراکز توریستی مهم در سراسر جهان محسوب می‌شود. حالا که درباره این موضوع صحبت کردیم، بد نیست مختصری از قوانین رانندگی در این شهر بزرگ را برای شما بازگو کنیم تا اطلاعات بیشتری درباره آن داشته باشید.

قوانین رانندگی در شهر دبی

دبی یکی از شهر‌هایی است که در آن رعایت قوانین اهمیت بسیار زیادی دارد و افرادی که مرتکب جرایم رانندگی می‌شوند به‌شدت مجازات خواهند شد. پس رعایت قوانین در این شهر اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که موارد شامل چه چیز‌هایی هستند.

محدودیت سرعت در دبی مهم است

قوانین محدودیت سرعت در شهر دبی همانند ایران محاسبه می‌شود اما باید توجه داشته باشید که به‌هیچ‌وجه با سرعت غیرمجاز رانندگی نکنید چون جریمه سنگینی در انتظار شما خواهد بود. خصوصا اگر با خودروی اجاره‌ای چنین ضرری را متحمل شوید، اوضاع برای‌تان کمی پیچیده خواهد شد. پس همواره سعی داشته باشید که به سرعت مجاز در دبی رانندگی کنید.

حق تقدم و جای پارک در دبی

پارک در مناطق غیرمجاز برای شما جریمه سنگینی دارد. قسمت‌هایی در شهر دبی که با علامت پارک ممنوع مشخص شده‌اند به‌هیچ‌وجه مناسب پارک نیستند، حتی برای لحظه‌ای! در مکان‌های شلوغ دبی پارکینگ‌های عمومی و خصوصی زیادی وجود دارند که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. شما باید حق تقدم عابران را همچنین همیشه رعایت کنید.

در دبی اگر عابری بخواهد از خیابان عبور کند تنها کم‌کردن سرعت کافی نیست. شما باید برای عابران ایست کامل کنید تا آن‌ها مطمئن باشند که خطری تهدید‌شان نمی‌کند. اگر کودک زیر ۱۳ سال دارید نمی‌توانید او را صندلی جلو بنشانید. کودکان زیر چهار  سال نیز حتما باید از صندلی مخصوص خود باشند. عدم رعایت هر یک از این موارد برای شما جریمه در پی خواهد داشت.

بهترین راه برای اجاره خودرو در دبی چیست؟

بهترین راه برای اجاره خودرو در دبی، استفاده از وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های اجاره خودروی آنلاین است. در دبی، چندین شرکت اجاره خودرو فعال هستند که از آن‌ها می‌توانید خودروی موردنظر خود را با توجه به نیازهایتان اجاره کنید. البته به شرطی که شرایط گفته شده و چند ویژگی دیگر را بررسی کنید که عبارت‌اند از:

 

۱. مقایسه قیمت: قبل از رزرو، قیمت‌ها را بین شرکت‌های مختلف مقایسه کنید تا بهترین پیشنهاد را برای خود انتخاب کنید.

۲. نوع خودرو: با توجه به تعداد افراد و نیازهای خود، نوع و اندازه خودرو را انتخاب کنید. از جمله گزینه‌هایی که ممکن است مورد نیاز باشد، اتومبیل‌های اقتصادی، خودروهای خانوادگی، یا خودروهای لوکس هستند.

۳. سیاست‌های کنسلی: مطمئن شوید که با شرایط کنسلی شرکت اجاره‌دهنده آشنا هستید و در صورت نیاز بتوانید رزرو خود را لغو کنید.

با رعایت این نکات و انتخاب شرکت معتبر و قابل‌اعتماد، می‌توانید تجربه اجاره خودروی خود را در دبی راحت و لذت‌بخش کنید.

اجاره لامبورگینی

جمع‌بندی

اجاره خودرو در دبی می‌تواند برای شما هزینه بسیار کمتری داشته باشد. اگر بخواهید در شهر لوکسی مثل دبی مدام تاکسی بگیرید، مجبور به پرداخت هزینه بسیار بیشتری نسبت به اجاره خودرو هستید. وسایل حمل‌ونقل عمومی هم ممکن است شما را از برنامه عقب بیندازند یا راحتی را از شما بگیرند.

برای اجاره خودرو هم نیاز به مدارک عجیب‌وغریبی نیست. جز گواهینامه بین‌المللی که پیش‌از سفر باید آن را تهیه کنید، باقی قوانین و مدارک قابل پیش‌بینی هستند و شما را درگیر مشکل خاصی نخواهند کرد.

 



منبع