کدام غذاها را همیشه باید با هم مصرف کرد تا مواد مغذی به بهترین شکل جذب شوند؟ (و چرا؟): تغذیه


از بالای سرم

آهن و ویتامین C (جذب آهن غیر هم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد)

ویتامین D و کلسیم (شکل فعال ویتامین D در بدن در چرخه ای شرکت می کند که جذب کلسیم را از طریق روده افزایش می دهد)

غذاهای غنی از ویتامین های محلول در چربی (A ، D ، E ، K) با منبع چربی سالم برای افزایش جذب.

من فکر می کنم تحقیقات اخیر نیز نشان داده است که ترکیب سولفورافان (موجود در جوانه کلم بروکلی ، کلم پیچ ، گل کلم) و سلنیوم (بیشترین میزان در آجیل برزیل و سایر غذاهای غنی از پروتئین) دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که ممکن است اثرات ضد سرطانی در بدن

گوجه فرنگی های مفید (مانند روغن زیتون) جذب و فراهمی زیستی آنتی اکسیدان قوی موجود در گوجه فرنگی به نام لیکوپن را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *