میکروبیوم های سالم: 12 نکته برای باکتری های متعادل در میکروبیوم های رحم ، پوست ، دهان و واژن


آیا می دانستید بدن شما محل زندگی بیش از یک میکروبیوم است؟ در واقع چهار نوع اصلی میکروبیوم انسانی وجود دارد که همه آنها برای سلامت کلی شما مهم هستند. در اینجا ، متخصصان توضیح می دهند که برای پرورش میکروبیوم های سالم چه کاری می توانید انجام دهید.

امروزه ، بر هیچ کس پوشیده نیست که برخی از باکتری ها از نظر سلامتی در کنار شما هستند. به گفته موسسه ملی بهداشت ، در حقیقت ، شما ده برابر سلولهای بدن خود میکروارگانیسم دارید و بین 1 تا 3 درصد از توده بدن شما را تشکیل می دهند. این چیز خوبیه. اینها جنگجویانی برای سیستم ایمنی بدن شما ، سلامت روده ، سلامت دهان و دندان ، سلامت پوست و بیشتر و در مجموع میکروبیوم انسان را تشکیل می دهند. به بیان ساده ، میکروبیوم مجموعه ای از باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها است که در بدن شما وجود دارد. البته ، میکروبیوم روده بسیار مورد توجه قرار می گیرد ، اما سه میکروبیوم دیگر نیز وجود دارند که برای عملکرد کلی بدن شما ضروری هستند. جدا از میکروبیوم روده ، میکروبیوم پوست ، میکروبیوم واژن و میکروبیوم دهان همگی دارای لوازم آرایشی متنوع و تاثیرگذار هستند.

بیاموزید که چگونه هر یک از میکروبیوم های منحصر به فرد بدن شما در سلامتی شما نقش دارد و مهمتر از همه ، چگونه می توانید از میکروبیوم های خود مراقبت کرده و باکتری های موجود در آنها را تا حد ممکن متنوع نگه دارید.

میکروبیوم های بزرگ بدن شما

میکروبیوم روده

آن چیست؟

بزرگترین مجموعه میکروب های شما در دستگاه گوارش است. در چند سال گذشته ، دانشمندان حتی بیشتر در مورد میکروبیوم قابل توجه روده – نحوه نقش آن در تنظیم خواب ، پیری سالم ، عملکرد مغز و خلق و خوی و حتی ایمنی (که حدود 70 درصد از سیستم ایمنی بدن شما در آن قرار دارد) آشنا شده اند. روده ، بالاخره

از آنجا که بسیاری از فعالیت های سیستم ایمنی در روده متمرکز است ، ضروری است که باکتری های خوب وجود داشته باشند ، که به جلوگیری از التهاب و واکنش های غیر طبیعی ایمنی در بدن کمک می کند. Christine Bishara ، MD ، متخصص داخلی در منطقه نیویورک که از سلامتی یکپارچه با تمرکز بر سلامت روده استفاده می کند ، توضیح می دهد که باکتری های مفید روده یا پروبیوتیک ها برای غذا بستگی به پری بیوتیک ها دارند.

وی گفت: “اینها فیبرهایی هستند که در غذاهای گیاهی از جمله میوه ها ، سبزیجات و حبوبات وجود دارد.” بنابراین به این موضوع فکر کنید: اگر از غذاهای پری بیوتیک کافی در رژیم غذایی خود استفاده نمی کنید ، این امر می تواند پروبیوتیک ها را در انجام وظایف خود در منظم نگه داشتن سیستم ایمنی و هضم مختل کند.

پروبیوتیک ها همچنین به تقویت پوشش روده کمک می کنند. دکتر می افزاید: “اگر یکپارچگی روده به خطر بیفتد ، سموم می توانند از طریق موانع ضعیف روده به جریان خون نفوذ کرده و منجر به واکنش سیستم ایمنی بدن شوند که این سموم را خطرناک می داند.” بشاره. این واکنش ایمنی می تواند به سلول های خود بدن حمله کند ، که می تواند منجر به التهاب مزمن (و برخی علائم GI ناراحت کننده) شود. اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای مراقبت از میکروبیوم روده و جلوگیری از التهاب در وهله اول انجام دهید.

نحوه مراقبت از آن

  • مطمئن شوید رژیم غذایی شما مملو از پری بیوتیک است. داشتن میکروبیوم روده متنوع برای سلامت روده مهم است. این بدان معناست که از غذاهای گیاهی کافی برای تغذیه پروبیوتیک های روده خود استفاده کنید. دکتر می گوید: “سعی کنید حداقل 25 تا 30 غذای گیاهی مختلف در هفته بخورید تا تنوع روده افزایش یابد.” بشاره.
  • الکل و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید. در حالی که نیازی به حذف کامل این موارد از رژیم غذایی خود ندارید ، از الکل و غذاهای فرآوری شده در اعتدال استفاده کنید. دکتر می گوید: “هر دو می توانند باکتری های مفید در روده ما را از بین ببرند و باعث ایجاد دیس بیوز ، عدم تعادل میکروب های مفید و غیر مفید روده شوند.” بشاره. غذاهای بیش از حد فرآوری شده همچنین می توانند باعث رشد باکتری های ضعیف روده شوند و به این عدم تعادل کمک کنند.
  • مکمل پروبیوتیک مصرف کنید. خوردن غذاهای تخمیر شده مانند کفیر ، کیمچی و میسو که حاوی پروبیوتیک های مورد نیاز شما هستند ، ایده خوبی است. همچنین می توانید مکمل پروبیوتیک ، به ویژه مکمل حاوی چندین گونه از باکتری های بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیلوس ، مانند GUM Instinct HUM ، برای افزایش تنوع در میکروبیوم مصرف کنید. دکتر می گوید: “این سویه های پروبیوتیکی مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده است که با تنظیم برخی از مسیرهای التهابی ، نه تنها بر روده ما ، بلکه بر سیستم ایمنی بدن ما نیز اثرات مفیدی دارد.” بشاره.

میکروبیوم پوست

بستن پوست

آن چیست؟

Kiran Mian ، DO ، متخصص پوست و زیبایی در شهر نیویورک می گوید ، اگرچه ممکن است آن را نبینید ، اما گروهی از باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها روی پوست شما زندگی می کنند. اما احساس نکنید که باید برای یک تکه صابون عجله کنید. اگرچه ممکن است به نظر برسد که پوست شما با همه این میکروارگانیسم ها “تمیز” نیست ، اما در واقع در همه لایه های سالم پوست زندگی می کند.

دکتر می گوید: “میکروبیوم را به عنوان یک خط محافظ پوست در نظر بگیرید.” آرزو کردن. از پوست در برابر میکروارگانیسم هایی که می توانند به شما آسیب برسانند و باعث عفونت می شوند ، محافظت می کند ، که این امر آن را به عامل اصلی سیستم ایمنی بدن (مانند میکروبیوم روده) تبدیل می کند. دکتر میکروبیوم پوست همچنین سیستم ایمنی ما را آموزش می دهد تا تفاوت بین عوامل بیماری زای مضر و بی ضرر را بیاموزد و ارتباط خود را با سیستم ایمنی بدن برای تداخل با التهاب حفظ می کند. آرزو کردن.

اگر چیزی در مورد میکروبیوم پوست کاملاً درست نیست ، ممکن است حساسیت پوستی ، درماتیت آتوپیک و حتی عفونت های پوستی را تجربه کنید. شما باید یک میکروبیوم سالم داشته باشید که بتواند بین میکروارگانیسم های مفید و بالقوه مضر تمایز قائل شود و التهاب ناشی از بیماری های التهابی پوست ، از جمله آکنه ، اگزما و پسوریازیس را تحت کنترل داشته باشید. تحقیقات جدید میکروبیوم روده و میکروبیوم پوست را به عنوان محور پوست روده پیوند می دهد. دیس بیوز ، به ویژه در روده ، از رژیم نامتعادل ، آلرژی غذایی یا عدم تحمل غذایی ، می تواند باعث التهاب شود که منجر به آکنه بدتر یا سایر بیماری های پوستی می شود.

نحوه مراقبت از آن

  • تا جایی که می توانید به طور منظم ورزش کنید. وقتی عرق می ریزید ، می تواند به عنوان یک پری بیوتیک عمل کرده و باکتری های خوب موجود در میکروبیوم پوست شما را تغذیه کند. دکتر می افزاید: “همچنین افزایش جریان خون ناشی از ورزش به طور کلی برای پوست شما مفید است و اکسیژن و مواد مغذی تازه را تأمین می کند.” آرزو کردن. و علاوه بر این ، دوز ورزش که اندورفین را افزایش می دهد ، کورتیزول هورمون استرس التهابی را کاهش می دهد ، که هیچ لطمه ای به پوست شما نمی زند.
  • از ضدعفونی کننده دست خودداری کنید. در حالی که یک ضدعفونی کننده دست برای این مواقعی که خارج از خانه هستید و بدون دسترسی به آب و صابون هستید کاملاً ضروری است ، اما اگر می توانید به آن کمک کنید ، در مصرف آن زیاده روی نکنید. دکتر می گوید استفاده بیش از حد از پاک کننده روزانه یا جایگزینی شستن دست ها می تواند باکتری های خوب موجود در میکروبیوم پوست شما را به طور کامل از بین ببرد. آرزو کردن. او توصیه می کند که بعد از اسپری کردن پاک کننده ، از مرطوب کننده روی دستان خود برای محافظت از آن محافظت کنید.
  • یک پروبیوتیک موضعی یا خوراکی را امتحان کنید. محصولات مراقبت از پوست که دارای ترکیبات پروبیوتیک تخمیر شده مانند کامبوچا و اسید لاکتیک هستند می توانند به التهاب کمک کرده و میکرو فلور پوست را منظم نگه دارند. همچنین می توانید مکمل پروبیوتیک و پری بیوتیک را به صورت خوراکی به عنوان Pre + Probiotic Skin Squad مصرف کنید تا رشد خوب باکتری ها را تقویت کنید ، از هضم منظم حمایت کنید و از پوست در روده از پوست خود حمایت کنید.

میکروبیوم واین

زنی که پاپایا در دست دارد

آن چیست؟

ممکن است کمی از میکروبیوم واژن مطلع باشید زیرا در مورد آن به ندرت صحبت می شود ، اما نقش موثری در حفظ تعادل بدن شما دارد. واژن همچنین برای حفظ وضعیت خود به میکروارگانیسم ها متکی است: به طور خاص ، یک نوع اصلی باکتری. فهیمه ساسان ، MD ، OB-GYN از موسسه Kindbody در نیویورک توضیح می دهد: “اصلی ترین باکتری های مستعمره کننده یک فرد سالم لاکتوباسیلوس است و تصور می شود که اسید لاکتیک تولید شده آنها در برابر عفونت محافظت می کند.”

هدف میکروبیوم واژن حفظ اسیدی بودن pH است. دکتر می گوید: یک محیط اسیدی نمی تواند از رشد میکروارگانیسم هایی که باعث عفونت می شوند ، مانند واژینوز باکتریایی (BV) و عفونت های مخمری حمایت کند. انگلستان. برخی از علائم اختلال در باکتری های واژن شامل ترشح ، بو ، خارش و التهاب است. کاملاً طبیعی است که باکتری های موجود در میکروبیوم واژن متفاوت باشند ، به ویژه در دوره های چرخه قاعدگی ، انواع مختلف فعالیت جنسی و با استفاده از داروهای ضد بارداری هورمونی. بر اساس پروژه میکروبیوم انسانی موسسه ملی سلامت ، میکروبیوم در دوران بارداری به طور چشمگیری حرکت می کند تا به طور خودکار برای زایمان طبیعی آماده شود.

نحوه مراقبت از آن

  • کمتر بیشتر است. کارهای زیادی را که باید با مراقبت انجام دهید ، انجام نمی دهید ، زیرا هر چیزی که بتواند تعادل PH طبیعی شما را مختل کند ، میکروبیوم واژن را نیز مختل می کند. بنابراین از هر نوع محصول معطر واژینال یا عطرهای “پاک کننده” خودداری کنید. دکتر می گوید: واژن ها خود تمیز می شوند. انگلستان. او توصیه می کند که فقط قسمت بیرونی واژن را با صابون بدون شیرین بشویید و لباس زیر نخی بپوشید تا همه چیز را تا آنجا که ممکن است تمیز نگه دارید.
  • علائم را نادیده نگیرید. معاینه منظم با OB-GYN برای تشخیص هرگونه عارضه غیرعادی در میکروبیوم شما کافی است ، اما اگر علائم عفونی احتمالی بین آنها وجود دارد ، آنها را کنار نگذارید. در صورت مشاهده هر نوع خونریزی غیرطبیعی رحم ، رابطه جنسی دردناک ، خارش یا تسکین ، با پزشک خود وقت بگیرید. انگلستان.
  • پروبیوتیک مصرف کنید دکتر پروبیوتیک خوراکی را به عنوان روتین خود می توانید به حفظ فلور واژن سالم کمک کنید. انگلستان. به نظر می رسد خوردن غذاهای بیشتر با پروبیوتیک ها ، حتی ماست ، یا مصرف پروبیوتیک مانند مهمانی خصوصی ، که به منظور ایجاد تعادل در میکروبیوم واژن و ارتقاء عملکرد مطلوب دستگاه ادراری طراحی شده است.

میکروبیوم دهان

زنی با دهان باز لبخند می زند

آن چیست؟

آخرین میکروبیوم مهم وجود دارد و آن در دهان شماست. در مخاط دهان زندگی می کند که شامل تمام لثه ها ، زبان و بافت داخلی است. سلامت دهان و دندان شما برای محافظت از دهان در برابر میکروب هایی که باعث ایجاد پلاک ، التهاب لثه و سایر بیماری های لثه می شوند ، به باکتری های خوب متکی است. مواد مغذی مانند روی ، آهن و منگنز به تقویت این فعالیت ضد میکروبی کمک می کنند ، بنابراین شما به مقدار زیادی از این مواد مغذی در رژیم غذایی خود نیاز دارید (سبزیجات برگ دار ، غلات کامل و حبوبات را در نظر بگیرید) ، De Freitas ، MD ، بنیانگذار و متخصص زیستی اصلی Onogen می گوید. سطح ویتامین D شما نه تنها برای سلامت میکروبیوم دهان ، بلکه برای پیشگیری از دندانهای حساس (دندانهای شما استخوانی هستند و استخوانهای شما به ویتامین D نیاز دارند) و لثه های ضعیف مهم است. Freitas.

عوامل میکروبیوم دهان شما نیز مصون هستند. دکتر می گوید: “این یک مانع بین محیط خارجی و میزبان است.” Freitas. باکتری های مناسب در میکروبیوم سالم دهان به مبارزه با عفونت های مخمر ، ویروس ها و باکتری های مضر کمک می کند.

نحوه مراقبت از آن

  • یک خمیردندان طبیعی امتحان کنید. دکتر می گوید ، به خصوص اگر می خواهید سلامت میکروبیوم دهان خود را افزایش دهید ، از خمیردندان بدون فلوراید استفاده کنید. Freitas. از آنجا که فلوراید یک ضد میکروب است ، می تواند باکتری های خوب موجود در میکروبیوم دهان را نیز از بین ببرد.
  • ویتامین D را افزایش دهیدبه دکتر. Freitas توصیه می کند که مکمل ویتامین D را به مدت حداقل 3 ماه به طور منظم برای تقویت دندان ها و لثه ها استفاده کنید. همچنین می توانید مقداری ویتامین D را از غذاهایی مانند ماهی آزاد و ماهی های چرب دیگر و محصولات لبنی غنی از ویتامین دریافت کنید.
  • از پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها استفاده کنید. دکتر دندانپزشک می گوید: “برای دندان ها و لثه ها ، یک پروبیوتیک خوراکی می تواند از تأثیر ویروس ها و آلاینده ها بر فعالیت ضد میکروبی جلوگیری کند.” Freitas. و سپس پری بیوتیک ها ، که در مکمل هایی مانند Skin Squad و همچنین در غذاهای غنی از فیبر یافت می شوند ، این پروبیوتیک ها را تغذیه می کنند تا همه میکروب ها متعادل شوند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *