فواید فیبر محلول برای سم زدایی ، نابرابری هورمونی و موارد دیگر


اکثر ما برای فیبر زیاد کار نمی کنیم. این احتمالاً به این دلیل است که بارها و بارها شنیده ایم که فیبر محلول فواید زیادی دارد و یک ماده مغذی ضروری در هر رژیم غذایی سالم است. این درست است: داشتن فیبر کافی می تواند سطح قند خون را کنترل کند ، می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد و هضم شما را به جلو حرکت می دهد. همچنین یکی از بهترین متخصصان تغذیه توصیه شده برای حفظ وزن سالم است.

اما بسیاری از مردم چه هستند انجام ندهید آگاهی از فیبر این است که نقش مهمی در فرایند سم زدایی طبیعی بدن دارد. به طور خاص ، فیبر محلول ضروری است اگر می خواهید از توانایی بدن در سم زدایی حمایت کنید.

سم زدایی چیست؟

سارا روون ، RDN ، CDN و بنیانگذار Roots Roots توضیح می دهد که سم زدایی فرایندی است که بدن ما برای تبدیل سموم به کار می گیرد تا بتوانند از بدن ما ریشه کن شوند.

سموم از دو منبع اصلی تامین می شوند. برخی از سموم مانند اوره ، اسید لاکتیک و مواد زائد تولید شده توسط میکروبیوم روده ، در طول فعالیتهای روزانه ما مانند هضم و متابولیسم در بدن ایجاد می شود. منبع دوم؟ رووین توضیح می دهد: “سموم همچنین می توانند از موادی که مصرف می کنیم ، جذب یا استنشاق می کنیم مانند جیوه ، آلودگی ، مواد مخدر و الکل ناشی شود.” هنگامی که از انواع خاصی از محصولات آرایشی ، خوردن غذاهای خاص و حتی هنگام مصرف برخی داروها استفاده می کنیم ، می توانیم با سمومی در تماس باشیم که بدن تشخیص می دهد باید از بین بروند.

قبل از آزاد شدن ، خبر خوب این است که بدن ما در تمام طول روز سم زدایی می کند. به گفته روون ، بدن انسان بسیار خوب مجهز به مسیرهای سم زدایی است که در کبد ، کلیه ها ، دستگاه گوارش و پوست یافت می شود. به طور خاص ، بسیاری از وزنه برداری توسط کبد و کلیه ها انجام می شود. کبد سموم را به صفرا دفع می کند ، که سپس از طریق مدفوع ترشح می شود. کلیه ها نیز کار مشابهی انجام می دهند و به تصفیه سمومی که در ادرار شما آغشته می شود کمک می کند.

اگر نمی دانید فیبر محلول از کجا وارد می شود – ما به آنجا می رسیم. بهترین راه برای حمایت از توانایی بدن در سم زدایی رژیم غذایی و شیوه زندگی است. ارین کنی ، متخصص تغذیه و بنیانگذار Nutrition Rewired ، خاطرنشان می کند: اما این کار نیازی به سم زدایی یا پاکسازی روزهای فلاش ندارد که ممکن است در تبلیغات آنلاین مشاهده کرده باشید. “شما برای سم زدایی نیازی به رژیم محدود کننده ، پاک کننده آب میوه یا بسته بندی گران قیمت ندارید. سم زدایی یک فرآیند روزانه ، آهسته و ملایم است که می تواند از طریق رژیم غذایی سالم ، آب آشامیدنی تمیز ، حرکت و کاهش مواجهه با سموم پشتیبانی شود. ”به نظر می رسد ، یکی از اجزای بزرگ رژیم غذایی سالم برای حمایت از سیستم سم زدایی بدن شما ، فیبر محلول است.

فیبر محلول نامحلول: تفاوت چیست؟

دو نوع اصلی فیبر وجود دارد: فیبر محلول و فیبر نامحلول. تفاوت اصلی این دو در نحوه تعامل آنها با آب است.

فیبر نامحلول چیست؟

فیبر نامحلول نه در آب حل شود رووین می گوید: “فیبر نامحلول با جذب آب در دستگاه گوارش ، حجیم شدن مدفوع و تسریع زمان انتقال در دستگاه گوارش از یبوست جلوگیری می کند.”

فیبر محلول چیست؟

فیبر محلول در حال انجام در آب حل شود رووین خاطرنشان می کند: “با حل شدن ، یک قوام ژل مانند ایجاد می کند که هضم و جذب برخی از مواد مغذی را کند می کند.” فیبر محلول یک چند وظیفه ای واقعی است. باکتری های خوب روده را تغذیه می کند ، کلسترول را با مسدود کردن جذب کلسترول در رژیم غذایی کاهش می دهد و هضم کربوهیدرات ها را کند می کند ، که به ثابت ماندن قند خون کمک می کند.

یک زوج در حال پختن شام

مزایای فیبر محلول

در واقع روشهای زیادی برای کمک به فیبر محلول در سم زدایی وجود دارد و به ما کمک می کند تا سموم را دفع کنیم.

از روده سالم پشتیبانی می کند

اول ، فیبر محلول به دلیل تغذیه باکتری های خوب روده ، برای میکروبیوم سالم روده مفید است. به گفته روون ، این بر بسیاری از اندام های دیگر بدن ما ، از جمله وزنه های سنگین سم زدایی تأثیر می گذارد: کبد و کلیه ها. روون توضیح می دهد: “باکتری های سالم در روده ما از عملکرد انسداد روده محافظت می کنند و ایمنی را در دستگاه گوارش افزایش می دهند.” “این کبد و کلیه ها را در برابر باکتری ها و التهاب محافظت می کند و به این اندام ها اجازه می دهد تا عملکردهای سم زدایی خود را به بهترین نحو انجام دهند.”

همچنین روده شما خون را به کبد و کلیه ها می رساند ، بنابراین سلامت میکروبیوم روده به طور مستقیم بر هر دو این اندام تأثیر می گذارد.

فعالیت آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد

ابی ویشیل ، متخصص تغذیه و بنیانگذار FWDfuel توضیح می دهد که فیبر محلول همچنین به افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی کمک می کند تا بار کلیه شما را از پردازش نیتروژن کاهش دهد. این همچنین در مورد تولید و جریان کیسه صفرا است. ” ما برای جذب ویتامین های محلول در چربی به صفرا نیاز داریم و همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، به انتقال سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند.

به تعادل هورمونی کمک می کند

فیبر همچنین در سم زدایی هورمون های اضافی به بدن شما کمک می کند. به طور خاص ، فیبر و استروژن به وضوح با هم ارتباط دارند. “مقدار زیادی از استروژن بدن ما در روده متابولیزه می شود. ویشیل می گوید: رژیم غذایی کم فیبر می تواند باعث افزایش سطح استروژن شود ، زیرا فیبر به دفع استروژن اضافی از بدن کمک می کند. زنان و مردان می توانند استروژن اضافی داشته باشند ، که گاهی اوقات برتری استروژن نیز نامیده می شود. در زنان ، اغلب در اواسط زندگی و در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رخ می دهد و می تواند علائمی مانند تورم ، چرخه های نامنظم قاعدگی و حساسیت به سینه را ایجاد کند. در مردان ، سطوح بالای هورمون استروژن با مشکلات باروری و اختلال نعوظ ارتباط دارد.

بنابراین چگونه کار می کند؟ فیبر با کاهش جذب در روده بزرگ به پاکسازی استروژن اضافی کمک می کند. در مورد فیبرهای محلول ، به ویژه ، به ما کمک می کند تا احساس سیری طولانی تری داشته باشیم زیرا هضم غذا را کند می کند. به همین دلیل رژیم های سرشار از فیبر با حفظ وزن سالم ارتباط دارند. سلول های چربی استروژن تولید می کنند ، بنابراین حفظ وزن سالم می تواند به کاهش سطوح اضافی استروژن کمک کند.

غذاهای سرشار از فیبر محلول

اگر قصد دارید غذاهای فیبر محلول بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانید ، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.

گزینه های اصلی فیبر محلول Rueven و Vichill عبارتند از:

  • جو دوسر
  • میوه های خانواده مرکبات
  • موز
  • سیب
  • هویج
  • جوانه بروکسل
  • لوبیا خشک شده
  • دانه کتان و چیا
  • آووکادوها
  • سیب زمینی و سیب زمینی شیرین
  • میوه های خشک مانند انجیر و زردآلو
  • پوسته Psyllium (اغلب در مکمل های فیبر یافت می شود)
بلغور جو دوسر با موز

با این حال ، هنگامی که امیدوار هستید مصرف فیبر محلول خود را افزایش دهید ، موارد خاصی را باید به خاطر بسپارید.

به آرامی شروع کنید.

روون می گوید: “اگر در حال حاضر غذاهای غنی از فیبر در رژیم غذایی خود نمی خورید ، مهم است که به تدریج میزان فیبر خود را افزایش دهید.” “خوردن بیش از حد فیبر قبل از عادت بدن شما می تواند علائم گوارشی ناراحت کننده ای ایجاد کند.” (ترکیبی از آنزیم های گوارشی مانند Flatter Me HUM ، که شامل چهار آنزیم خاص برای کمک به شما در هضم فیبر است ، ممکن است به شما در سهولت انتقال کمک کند.)

هیدراته بمانید.

به گفته Rueven ، هر زمان که میزان فیبر خود را افزایش دهید ، می خواهید مصرف آب خود را نیز افزایش دهید. این به دستگاه گوارش شما کمک می کند تا فیبر را پردازش کند و باعث می شود کمتر دچار نفخ ، نفخ و گاز شوید.

بر محتوای برخی غذاها تاکید نکنید.

رووین توصیه می کند: “به جای تمرکز بر غذاهای فردی ، سعی کنید رژیم غذایی متنوعی داشته باشید که بر غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، حبوبات و آجیل و دانه ها تمرکز دارد.” همه این غذاها منابع خوبی از فیبر هستند و حاوی ترکیبی از فیبرهای محلول و نامحلول هستند که بدن ما برای رشد و حمایت از سم زدایی و سلامت عمومی به آنها نیاز دارد. ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *