غذا خوردن بی فکر؟ در اینجا 6 مورد وجود دارد که باعث ایجاد آن می شود


آیا تا به حال به این نتیجه رسیده اید که بدون غذا غذا می خورید و حقیقت را بگویم به غذا خوردن فکر می کنید؟ این خوردن بی فکر است

خوردن بی فکر زمانی است که از تجربه غذا و بدن خود جدا شده اید ، این امر باعث می شود که نتوانید از آنچه می خورید لذت ببرید و با بدن خود هماهنگ شوید و بدانید چه زمانی سیر و سیر هستید.

همه ما قبلاً آن را انجام داده ایم

ممکن است در حین تماشای تلویزیون یا در حال مرور غذا در طول بعد از ظهر غذا بخوریم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین قرار نیست همیشه هر بار که غذا می خوریم 100 درصد حواسمان باشد ، اما مشکل خوردن بی فکر این است که می تواند عواقب غیر ضروری زیادی به دنبال داشته باشد. از نوشیدن مشروب تا احساس سیری ، ایجاد ناراحتی در گوارش و حتی توبه و گناه ، خوردن بی فکر هرگز به ما کمک نمی کند.

در این مقاله ، ما دلایل متداول را بررسی می کنیم که چرا ممکن است بی خیال غذا خوردن باشید تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

6 شایع ترین علت خوردن بی فکر

درک بهتر دقیقاً آنچه شما را به سمت خوردن بی فکر سوق می دهد می تواند به شما در تشخیص بهتر زمان وقوع آن و همچنین اقداماتی برای جلوگیری از آن کمک کند.

1. برای راحتی غذا بخورید

طعم غذا خوب است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ خوب ، متأسفانه این می تواند یک شیب لغزنده باشد.

غذا خوشمزه و لذت بخش است ، و به همین دلیل ، قرار است از آن لذت ببرید! اما ، کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به غذا به عنوان راهی برای آرامش یا به عنوان یک مکانیسم مقابله ای برای کمک به مقابله با دیگر قسمت های ناخوشایند زندگی خود نگاه کنیم.

وقتی کسی برای راحتی غذا می خورد ، به طور کلی به دنبال غذا است تا احساس قبلی را از بین ببرد و شادی را جایگزین آن کند.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما بعد از کار بسیار استرس دارید. ممکن است نتوانید هنگامی که به خانه رسیدید آن احساس اضطراب را از بین ببرید ، بنابراین دست خود را به کیک شکلاتی مورد علاقه خود برسانید زیرا می دانید که کیک همیشه طعم خوبی دارد و به شما کمک می کند تا استرسی که داشتید را فراموش کنید.

این باعث خوردن بی فکر می شود.

شما کیک را نمی خورید زیرا می خواهید کیک را بخورید ، آن را بو کنید و از همان چیزی که هست لذت ببرید! در عوض ، شما به دنبال کیک برای راحتی و فرار هستید. این نیز می تواند در نتیجه تقریباً هرگونه احساسات شدید – از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی – رخ دهد.

2. صف های محیطی

آیا مکان خاصی وجود دارد که به آنجا بروید و اشتهای خاصی را برانگیزد؟

یکی از رایج ترین مواردی که درباره آن می شنوم سینمای سینما است. وقتی وارد سینما می شوید ، آیا بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

اکنون ، صرفاً تمایل به لذت بردن از یک ماده غذایی به هیچ وجه شرم آور نیست! غذاها باید مغذی و لذت بخش باشند ، این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما این طرز فکر زمانی مطرح می شود که ما با وجود گرسنگی غذا را بخواهیم. اگر در نتیجه یک نشانه محیطی کاملاً سیر شده و صرفاً غذا بخوریم ، نمی توانیم به نشانه های گرسنگی و کسالت غذایی خود گوش دهیم تا راهنمای میزان و زمان مصرف ما باشد. ما به سادگی برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به برآورد بیش از حد غذا می شود که باعث می شود احساس سیری ، نفخ و احتمالاً کمی بعد از خوردن بیشتر از آنچه که در نظر داشتیم پشیمان شویم.

مثال رایج دیگری از نشانه های محیطی را اغلب می توان در موقعیت های اجتماعی خوردن یافت. در بسیاری از این موقعیت ها ، غالباً غذاهایی برای چرا مانند کاسه چیپس یا تخته کلوچه به نمایش گذاشته می شود. این ممکن است باعث شود شما برخی از غذاهایی را بخواهید که به طور معمول نمی گفتید برای شما بیشتر رضایت بخش هستند. همچنین می تواند منجر به گرمای بیش از حد شود زیرا هر بار که چیزی را رد می کنید با آن چنگ می زنید یا اینکه تمام شب روبروی شما می نشیند.

3. حواس پرتی

حواس پرتی یکی دیگر از علل شایع خوردن بی فکر است. همه چیز از پیمایش اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا کار در حین غذا خوردن ، تجربه شما را در مورد غذا از بین می برد.

وقتی با خوردن حواس شما پرت می شود ، احساس رضایت از آنچه می خورید چالش برانگیزتر است زیرا واقعاً به طعم و بافت غذا توجه نمی کنید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا می کنید؟ اگر قبل از اینکه بدانید ، اگر بیشتر روی میز بنشینید و به آنچه می خورید توجه کنید ، بسیار بیشتر از آنچه می خورید می خورید.

اکنون ، مهم است بدانید که گاهی اوقات انجام این کار کاملاً درست است! گاهی اوقات تنها چیزی که می خواهیم یک شب خوب Netflix است و هنگام تماشای کمی چیپس بخوریم. اما ، اگر این بخشی از برنامه معمول روزانه شما است ، آن زمان است که می خواهید روی جایگزینی این عادت کار کنید.

4. خوردن بی فکر به عنوان نتیجه فشار همسالان

همه آن دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را دارند ، “نه ، باید این را امتحان کنی ، خیلی خوب است!” ، “می دانم که گفتی چیزی نمی خواهی ، اما مقداری با من داشته باش!”.

برای کسی آشنا به نظر می رسد؟

وقتی ما خیلی تشنه غذا نیستیم یا از غذا لذت نمی بریم ، اما به هر حال آن را می خوریم ، بی خیال غذا می خوریم.

ما باز هم داریم غذا می خوریم تا فقط بخوریم. ما اهمیتی نداریم که غذا چقدر خوشمزه است ، چه احساسی به ما می دهد یا چگونه بو می دهد ، ما به جای آن می خوریم زیرا کسی به ما گفته است.

5. کسالت

در حال حاضر این غذا بسیار شبیه غذا خوردن برای راحتی است ، اما بیشتر از هر چیز دیگری به صورت سفارشی هدایت می شود.

کارهای معمول ما به ما امکان می دهد در مواقع ضروری از خلبان خودکار استفاده کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه را با سهولت انجام دهیم. در اینجا بخش بزرگی در مورد عادات وجود دارد! اما کاری که آنها انجام می دهند ، گاهی اوقات این است که باعث می شود وقتی در اطراف غذا هستیم ، ناخواسته یا بی فکر عمل کنیم.

به عنوان مثال ، فرض کنید وقتی در حال بزرگ شدن بودید ، وقتی کارهای خانه را تمام می کردید ، همیشه به آشپزخانه می رفتید و بازی نمی کردید یا کارهای خاصی انجام نمی دادید. حوصله ات سر رفته بود! شما عادت کردید که در اطراف انبار غوغا کنید و هر چیزی که آنجا بود را بگیرید.

خوب ، هر زمان که حوصله تان سر رفت ، ممکن است مغز شما فوراً وارد غذا شود. یک رسم شکل گرفت.

باز هم ، ما غذا نمی خوریم زیرا ما غذا می خواهیم و می خواهیم غذا را با ملاحظه بچشیم ، ما برای برآوردن نیاز متفاوتی غذا می خوریم که متأسفانه هرگز واقعاً نمی تواند برآورده شود.

6. برنامه های غذایی باعث تفکر غذا خوردن می شود

مشتریان اغلب با برنامه ناهار خوری خاصی به من مراجعه می کنند شما باید پایبندی به

آنها هر روز صبحانه ، ناهار و شام را در ساعت معینی می خورند. چرا ممکن است بپرسید؟ خوب ، زیرا آنها فکر می کردند که قرار است چنین کنند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد ، آیا ما عمدا دوباره صف های بی حوصلگی و گرسنگی خود را نادیده می گیریم. به جای گوش دادن به بدن و پاسخ مناسب ، بدن را مجبور می کنیم زمانی که فکر می کنیم باید غذا بخوریم. وقتی ما احساسات غذا را در ما بررسی نمی کنیم ، دوباره بی فکر غذا می خوریم.

چگونه غذای بی فکر را متوقف کنیم

اکنون می دانیم چه چیزی باعث خوردن بی فکر می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم از عوامل محرک فردی خود آگاه شویم. آیا غالباً برای راحتی به غذا نگاه می کنید؟ تسلیم فشار همسالان می شوید؟ به برنامه غذایی پایبند هستید؟ یا شاید تحت تأثیر خستگی یا محیط خود باشید؟

هنگامی که از آنچه اغلب باعث می شود بی خیال غذا بخورید آگاه شوید ، می توانید این عادات را ترک کرده و عادت های مثبت بیشتری را ایجاد کنید. در راهنمای رایگان ما ، ما ابزارهای ساده و در عین حال م effectiveثری را که می توانید در وعده غذایی بعدی خود استفاده کنید تا تعادل انتخاب های غذایی امروز خود را آزمایش کنید ، به همراه مراحل حفظ عادات غذایی متعادل برای زندگی ، به اشتراک می گذاریم.

ورزش خوردن آگاهانه

همچنین می توانید تمرین تغذیه آگاهانه را بیاموزید. این همان چیزی است که ما به همه اعضا و مشتریان خود می آموزیم تا برای رسیدن به اهداف فردی خود انجام دهند. دور شدن از خوردن بی فکر و ورود به دنیای تغذیه آگاهانه به شما امکان می دهد کنترل زندگی و اهداف رفاه خود را در دست بگیرید.

اگر این مهارتی است که دوست دارید آن را توسعه دهید اما مطمئن نیستید که گام بعدی برای شما چیست ، برای تماس رایگان Discovery با یکی از متخصصان رژیم غذایی ما ثبت نام کنید! شما قادر خواهید بود نکات درد ، اهداف و آرزوهای خود را مورد بحث قرار دهید تا تصمیم بگیرید که در آینده چه کاری باید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *