سود دلال از طرح خودروهای فرسوده چقدر بوده است؟


جریان دلالان خودرو آرام نشده و همچنان به دنبال فرصت های سودآوری جدید در بازار خودرو است. جریان…

سود دلالان از طرح ماشین های فرانسه چند بود؟سود دلالان از طرح ماشین های فرانسه چند بود؟

جریان دلالان خودرو آرام نشده و همچنان به دنبال فرصت های سودآوری جدید در بازار خودرو است. این جریان با دو استراتژی در برابر فروش خودرو در بورس کالا محدود شده است.

تابناک نوشت: جریان سوداگرانه بازار خودرو با حمایت رسانه ای از طرح های قرعه کشی به بهانه «حمایت از جوانان جمعیت» و «تعویض خودروهای فرسوده» و همچنین مخالفت با عرضه خودروهای انبوه به بورس کالا می خواهد از منافع آنها محافظت کند.

این جریان با هر ترفندی برای کسب سود یک شبه است. کارت ملی و کارت خودرو دارندگان شرط را اجاره می دهند یا به صورت مشارکتی خرید خودرو را تامین مالی می کنند تا پول بادآورده از بین نرود.

بازار بخت آزمایی همچنان برای دلالان جذاب است و در عوض عرضه محدود خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا دست آنها را از سود ۲۲۶ میلیاردی کوتاه کرده است. این آمار و ارقام به خوبی توضیح می دهد که چرا برخی افراد همچنان با خرید و فروش مردمی خودرو مخالف هستند و چرا مافیای دلال خودرو بارها مانع از اجرای کامل معاملات پرطرفدار خودرو شده است.

الزام خودروسازان به عرضه بخشی از تولیدات خود به برنامه قرعه کشی برای جایگزینی خودروهای فرسوده، بهانه ای برای دلالان و دلالان شده است. این احتمال وجود دارد که طراحان این کانسپت تلاش کرده اند تا مالکان خودروهای دست دوم را برای جایگزینی خودروهای خود تشویق کنند. اما در عمل بعید به نظر می رسد که شهروندی حدود ۹۰۰ میلیون دلار پس انداز داشته باشد اما موفق به تعویض خودروی فرسوده خود نشده باشد.

این طرح در حوزه کاربردی باعث شد تا بازاری برای خرید و فروش خودروهای فرسوده برای دلالان ایجاد شود تا شانس خود را امتحان کنند و ثانیاً بسیاری از صاحبان خودروهای دست دوم که ثروتمند هستند و خودروهایشان در پارکینگ خانه یا ویلاهای خود نشسته اند. سالها، اکنون آنها فرصتی برای کسب سود چند صد میلیونی دارند! اما همه آنها در یک چیز مشترک هستند: هیچ یک از آنها مشتری واقعی نیستند و فقط بازار دلال ها را گرم می کنند.

طرح “حمایت از جوانان جمعیت” نیز یکی از روش های دلالی است. اگر دولت بخواهد بچه دار شدن را تشویق کند می تواند مستقیما مشوق ها را در نظر بگیرد و نیازی نیست خودروسازان برای مادران دو فرزند یا بیشتر مشوق ها را در نظر بگیرند.

رسالت خودروسازان ساخت خودرو با کیفیت و رسالت ده ها نهاد دیگر اجرای سیاست های جمعیتی است. اکنون با این الزام وزارت حریم خصوصی، مادران مشمول این طرح تبدیل به منبع رانت شده اند، حتی کارت ملی آنها خرید و فروش می شود تا دلالان در چند ساعت چند صد میلیون سود کنند. ، و سهم کمی به دارنده کارت می رسد. تیم ملی می آید.

در طرح حمایت از جمعیت جوانان، بدیهی است که بسیاری از مادران مشمول این طرح، مصرف کننده واقعی خودرو نیستند و یا به دنبال سود هستند و یا می خواهند امتیاز این طرح را بفروشند.

از اجاره کارت ملی تا خرید همکاری

بر اساس تحقیقات میدانی، با اجرای این طرح ها شاهد پدیده خرید و فروش کارت ملی مادران واجد شرایط طرح جمعیت جوانان هستیم. حتی کارت خودرو و شماره VIN خودروهای دست دوم نیز به همین صورت خرید و فروش می شود. در جریان این بررسی مشخص شد که برخی از افراد با شرایط به دلیل نبود نقدینگی لازم حدود ۸۰۰ میلیونی، مشترکاً این مبلغ را تأمین و سود حاصل از این فرصت را تقسیم می کنند.

به همین ترتیب، پیگیری برندگان این طرح ها موید این ادعاست که تعداد قابل توجهی از آنها بلافاصله پس از مشخص شدن نتایج قرعه کشی، خودروهای خود را برای کسب سود در سایت های مجازی فروش خودرو قرار داده اند.