سرشار از طراوت و نشاط


در سال ۲۰۱۰، زمانی که برای اولین بار وارد گودال شد، شبیه یک سوسک فضایی گرسنه و غول پیکر بود و امروزه برای چشمان کاملاً آشناست، زمانی که پس از سال ها …

در سال ۲۰۱۰، زمانی که برای اولین بار وارد گودال شد، شبیه یک سوسک فضایی گرسنه و غول پیکر بود و امروز که سال ها بعد شاهد مدل های بی ضرر و ناشناخته نیسان «چری» و «میکرا» نسل اول هستیم، کاملا آشناست. از این خودرو در مقابل چشمان شگفت زده خریداران خودرو ظاهر شد، من کمی شگفت زده شدم.

این خودرو یک کراس اوور SUV بود که زمانی برای خود انقلابی به حساب می آمد و اولین بار بود که قشقایی با آن وارد بازار خودروهای کوچکتر شد که این نیز حرکت موثری بود. نیسان جوک جدید در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شده است، یک نگاه تقریبا غیرعادی به خودروی کوچکی که به نظر من به طور منحصر به فردی در بریتانیا طراحی، مهندسی و ساخته شده است. منصفانه است که بگوییم این ماشین بسیار موفق بود.

بنابراین می توانید به این خودرو افتخار کنید. اما چه چیزی جدید است؟ تغییرات جزئی داشت که فقط علاقه مندان به خودرو می توانستند آن را ببینند. مهمتر از آن، نسخه هیبریدی جدیدی از آن منتشر شده است که البته جوک بعدها به سایرین در این زمینه پیوست. نکته اصلی برای جوک دو چرخ بنزینی-الکتریکی این است که تا ۱۰ مایل بر کیلوگرم بهتر از همتایان بنزینی خود مدیریت می کند و ۱۷۳۰ پوند بیشتر قیمت دارد.

بنابراین برای خانواده ای که ۱۰۰۰۰ مایل در سال رانندگی می کند [حدود ۱۶۶۰۰ کیلومتر] با این خودرو کار می کند، با قیمت فعلی سوخت، حدود چهار سال طول می کشد تا تفاوت قیمت را جبران کند. بنابراین در این مقایسه، جوک یک کیس نسبتاً خوبی دارد، اما مطمئناً همیشه می توانید یک خودروی تمام برقی مانند کیا E-Niro (با مدل جدید به زودی) در یک حرکت خاص تر خریداری کنید یا به سراغ یک خودروی بالاتر بروید. گزینه پایان برای همان پول. یعنی دوست قدیمی «داچیا داستر» می رود.

ویژگی های

نیسان جوک دونیرای

قیمت: از ۲۷ هزار و ۲۵۰ پوند

حجم موتور: ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی ۴ سرعته اتوماتیک + موتور برقی

توان خروجی (اسب بخار): ۲۴۵

حداکثر سرعت (مایل در ساعت): ۱۰۰

صفر تا ۶۰ (ثانیه): ۱۰.۱

مصرف سوخت (mpg): 56.5

میزان انتشار دی اکسید کربن (گرم بر کیلوگرم بر اساس سیستم تست جهانی هماهنگ شده خودروهای سبک): ۱۱۴

رنو کپچر E-Tech رقیب مستقیم تری برای این خودرو است که به دلیل مشارکت رنو با نیسان از فناوری مشابه جوک دونیروی برخوردار است. تویوتا یاریس نیز یک شاسی بلند نیمه بلند است که حتی دارای نسخه چهار چرخ متحرک است. کپچر قابلیت اتصال برق دو طرفه را نیز دارد و به ما اجازه می دهد تا باتری را با برق شهری کمی شارژ کنیم. از دیگر خودروهای شاسی بلند کوچک می توان به فولکس واگن T-Roc، Arona Seat، Skoda Komik و Peugeot 2008 اشاره کرد.

به این ترتیب، می‌توانید خودروهای زیادی را تست کنید، اما در کل، با کمبودهای اخیر تولید خودرو و قیمت‌های نسبتاً بالاتر، منطقی است که قبل از خرید خودرو یا خرید خودرو با شرایط اقساطی یا اجاره، کمی تحقیق کنید. صبر کنید تا بازار به ثبات برسد. در این شرایط حتی از دلالان خودرو هم کمک زیادی نمی شود.

در این عرصه شلوغ، نیسان به نوعی به جوک شخصیتی سرزنده بخشیده است که به برجسته شدن و داشتن کیفیتی دوست داشتنی کمک می کند. آنها خاطرنشان کردند که سیستم قدرت ترکیبی نباید از صدای ناخوشایند معمول رنج ببرد، بلکه باید حساس و انعطاف پذیر باشد و ظاهری اسپرت داشته باشد. حتی اگر اینطور نباشد. ستون همه اینها یک گیربکس بسیار هوشمند و نرم افزار مربوطه است که قدرت موتور بنزینی و موتور الکتریکی را به صورت کاملا یکپارچه یکپارچه می کند.

در واقع، چندین پیکربندی مختلف درایور متناسب با شرایط موجود است، مانند حالت های اقتصادی، معمولی و اسپرت، و همچنین یک حالت اختیاری به نام “e-Pedal Step” وجود دارد که به شما امکان می دهد دنده را فقط با بلند کردن پدال تغییر دهید. پا روی پدال گاز، ماشین را “ترمز” کنید [متوقف] او ساخت

در خودروهای تمام برقی، از جمله مدل تولید شده توسط خود نیسان به نام “لیف”، این پدال های برقی می توانند حس بسیار جالبی (اثر دراماتیک) مانند رانندگی با ماشین های زمین بازی ایجاد کنند، اما در این مورد اینطور نبود بنابراین من آن را خیلی پیدا نکردم. قابل توجه مطمئناً، حالت اسپورت چشمگیرتر و قدرتمندتر است، اما صادقانه بگویم، کمی کسل کننده است. علاوه بر این، برخلاف نسل اول «جوک»، خبری از مدل دیوانه‌کننده «NISMO» و مدل دیزلی نیست و هیچ برنامه پیشرانه‌ای فقط با باتری برقی ندارند.

تنها مشکل واقعی که در مورد Juke آزمایشی ما پیدا کردم، صدای کمی از باد است که از آینه های بال بزرگ و قسمت جلویی کمی بیش از حد شیب دار می آید. مسلماً طبق استانداردهای امروزی، اندازه شیشه جلو نسبتاً کوچک است و شیشه عقب آنقدر بزرگ نیست و چرخ زاپاس وجود ندارد. وگرنه اونقدر که میخوای خوبه و نمیتونی ایراد بگیری.

بنا به دلایلی، جوک دونیرای به عنوان نوعی مدل ممتاز به بازار عرضه می شود و تنها در تریم های لوکس عرضه می شود. این به معنای تجهیزات ایمنی مفید فراوان، مواد چرم و جیر زیبا و رینگ های آلیاژی ۱۹ اینچی براق اما احمقانه غول پیکر است.

در عین حال، این بدان معناست که شما می توانید حدود ۳۰۰۰۰ پوند برای یک نیسان جوک بپردازید. من فکر می کنم این کمی عجیب است و فقط این نیست که من تورم را درک نمی کنم. اما با این حال، برای چنین ماشین جمع و جور و جالبی عالی است.