بهترین زمان تزریق کافئین با دوز کم در دوچرخه سواران آموزش دیده


نویسندگان: Andrew D. Davenport، Catherine R. Mikus، Benjamin T. Wall، Nima Alamdari & Francis B. Stephens

استفاده از کافئین برای بهبود عملکرد بدنی و شناختی در بین ورزشکاران رواج دارد (دل کوسو ، موونز و موونز-گورا ، 2011 ، فیزیولوژی کاربردی ، تغذیه و متابولیسم ، 36 (4) ، 555-561). کافئین با دوز پایین (<3 میلی گرم در کیلوگرم - 1 توده بدن ؛ ~ 200 میلی گرم کافئین) نشان می دهد که با دوزهای بالاتر عوارض جانبی منفی را گزارش می دهد (Spriet، 2014، Sports Medicine، 44، S175 –S184 ) با این حال ، تحقیقات در مورد کارآمدترین زمان برای مصرف کافئین محدود است.

هدف از این مطالعه ارزیابی تأثیر زمان نوشیدن یک نوشیدنی کافئین تجاری (Energize ™ ، Beachbody ، LLC ، USA) ، بر عملکرد ورزش و درک تلاش بود. با تأیید اخلاق سازمانی ، 13 (12 مرد ، 1 زن) دوچرخه سوار (2 27 27 سال ؛ 2.2 ± 70.8 کیلوگرم ؛ حداکثر VO2: 64.5 ± 1.4 میلی لیتر. کیلوگرم – 1. دقیقه – 1 (± SEM)) چهار بازدید تجربی را در پس از ناشتایی شبانه ، جدا شده توسط ≥ 1 هفته. هر ویزیت شامل شرکت کنندگان در استراحت (REST) ​​به مدت 30 دقیقه قبل از انجام 30 دقیقه تمرینات حالت پایدار (SS) بر روی ارگومتر دوچرخه سواری در حدود 80٪ VO2max (243 ± 8 W) و به دنبال آن برنامه 15 دقیقه ای (TT) بود. ، با تلاش درک شده (RPE) هر 10 دقیقه در طول SS و هر 5 دقیقه در طول TT اندازه گیری می شود. علاوه بر این ، قبل از دوره های REST ، SS و TT ، هنگام نشستن روی ارگومتر ، شرکت کنندگان یک نوشیدنی آزمایشی 473 میلی لیتری (یعنی سه نوشیدنی 473 میلی لیتری در هر ویزیت) نوشیدند. این نوشیدنی ها شامل 200 میلی گرم کافئین (CAFF) یا بدون کافئین ، با طعم ، رنگ و دارونما و با دارونما مطابقت داشت و به صورت تصادفی دو سو کور تجویز شد تا هر بار زمان مصرف کافئین را آزمایش کرد. موارد زیر: CAFF قبل از REST ، دارونما قبل از SS و TT (بازدید CAFF-REST) ​​؛ CAFF قبل از SS ، دارونما قبل از REST و TT (CAFF-SS) ؛ CAFF قبل از TT ، دارونما قبل از REST و SS (CAFF-TT) ؛ دارونما قبل از REST ، SS و TT (PLA). تفاوت در عملکرد TT و RPE به ترتیب با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه و دو طرفه مشخص شد. مقدار کل کار انجام شده در طول TT در CAFF-REST بیشتر از PLA بود (0.14 ± 3.53 در مقایسه با 0.36 ± 3.36 k 3.3 کیلوگرم-1 توده بدن ؛ P = 0.005) ، و نه CAFF-TT (0.39 3. 3.39 J 3. کیلوگرم) – 1- یا CAFF-SS (0.44 3. 3.44 kJ.kg- 1 ؛ P = 0.231) ، که مشابه PLA بود. علاوه بر این ، یک اثر درمانی (P <0.05) برای RPE در طول SS ، با کمترین مقادیر وجود داشت. در شرایط CAFF -REST در مقایسه با PLA و CAFF -SS ترکیب شده است (P <0.05) ، اما هیچ تفاوتی در طول TT هنگام انجام کارهای بیشتر مشاهده نشد. به طور خلاصه ، مصرف CAFF 30 دقیقه قبل از تمرینات فشرده SS باعث کاهش RPE و 15 دقیقه پس از آن عملکرد TT بهبود یافت ، اما بلافاصله قبل از SS یا TT هیچ تاثیری نداشت. این نشان می دهد که کافئین با دوز پایین باید 60 دقیقه قبل از خستگی مورد انتظار برای عملکرد بهینه مصرف شود.

در مورد محصولات و تحقیقات Beachbody Performance در صفحه Beachbody Science اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *