برترین گرایش های غذایی TikTok ، رتبه بندی شده توسط متخصصان تغذیه


TikTok به یک منبع نوظهور برای روندهای توسعه و پذیرش تقریباً در همه زمینه ها تبدیل شده است ، از مد و زیبایی گرفته تا موسیقی و رقص و بله ، غذا. برخی از گرایش های غذایی TikTok شما را متعجب خواهد کرد که چرا تا به حال در مورد آنها فکر نکرده اید ، در حالی که دیگران باعث می شوند سر خود را بکشید. اما آنها چقدر سالم هستند و آیا باید آنها را امتحان کنید؟ ما از Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، متخصص تغذیه و متخصص آموزش و پرورش در HUM استفاده کردیم تا تغذیه پشت برخی از گرایش های اصلی غذا در TikTik را تجزیه کنیم. ببینید چگونه جمع می شوند.

هک بسته بندی Tortilla

برای امتحان کردن بسته نازک ، یک برش واحد از مرکز یک تورتیلا تا لبه آن ایجاد کنید. سپس ، بصورت بصری تورتیلا را به چهار قسمت تقسیم کنید. هر ربع را با یک ماده مختلف پر کنید ، و مقداری جادوی اوریگامی انجام دهید تا یک ربع را همزمان بریزید و سرخ کنید.

چرا در تمام این مدت کوادیلای خود را به چهار قسمت تا کرده اید؟ به نظر می رسد ، ممکن است مزایایی برای کمک به شما در تعادل بشقاب شما باشد.

واکا فلورس توضیح می دهد: “توصیه می کنم مطمئن شوید که یکی از ربع ها حاوی نوعی گیاه مانند فلفل دلمه ای خرد شده یا اسفناج است.” “سایر چهارگوشها فرصتی عالی برای ترکیب پروتئین بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون و چربی های سالم مانند آووکادو فراهم می کنند.”

معایب؟ وی گفت: “این دستور غذا نیاز به یک تورتیلا آرد غول پیکر دارد که متأسفانه به اندازه جفت ذرت آن سالم نیست.” Vaca-Flores توصیه می کند به دنبال یک نان tortilla با فیبر بالا باشید ، اما در بیشتر موارد می گوید این هک می تواند یک وعده غذایی متعادل باشد.

“غلات طبیعت”

اگر یک سالاد میوه تغییر نام دهد ، “غلات طبیعت” خواهد بود. این روند شامل پر کردن کاسه غلات کلاسیک شما با انواع توت های مخلوط تازه ، آب نارگیل و یخ است. بیایید یک چیز را روشن کنیم: غلات جعبه ای نیز حاوی موادی هستند که از طبیعت می آیند ، بنابراین نام این روند ممکن است کمی گمراه کننده باشد.

واکا فلورس می گوید: “مواد تشکیل دهنده” غلات طبیعت “البته سالم هستند. “با این حال ، آن را جایگزین یک کاسه غلات یا صبحانه متعادل نمی کند. من این غذا را به عنوان صبحانه توصیه نمی کنم زیرا پروتئین و چربی های سالم را از دست می دهد ، دو ماده مغذی مهم برای انرژی و به شما کمک می کند در طول روز احساس سیری کنید. او توصیه می کند: “اگر می خواهید این روند را امتحان کنید ، مطمئن شوید که غذای کامل صبحانه شما نیست.

شایان ذکر است که اگر طرفدار غلات زیاد هستید ، نیازی به جایگزینی غلات سنتی در رژیم غذایی خود ندارید. Vaca-Flores توضیح می دهد که غلات با فیبر بالا می تواند یک انتخاب جامد باشد و شیر حاوی پروتئین ، ویتامین D ، کلسیم ، ویتامین B و پتاسیم است. اما او می گوید که از یک چیز باید مراقب باشید: “اگر به دنبال غلات قندی هستید ، اندازه وعده غذایی خود را به خاطر بسپارید و یک موز یا توت فرنگی برش خورده را برای افزایش فیبر در نظر بگیرید.”

ماکارونی پخته شده با فتا

انگور یا گوجه فرنگی گیلاس را با یک بلوک پنیر فتا ، یک قاشق روغن زیتون و ادویه جات دلخواه بپزید ، سپس ماکارونی مورد علاقه خود را هم بزنید. ما آنجا هستیم. این روند غذایی TikTok مورد تأیید قاطع Vaca -Flores قرار گرفته است – و خوشبختانه ، اگر هنوز آن را امتحان نکرده اید ، از همین حالا فر خود را گرم کنید. این آسان ، خوشمزه و سالم است.

cookingwithayeh

پاستا فتا پخته ارزش این همه هیاهو را دارد !! با الهام ازfeelgoodfoodie دوست داشتنی 💗 #fyp #foodtiktok #bakedfeta #pasta #foryou #foryoupage

♬ بچشید – ایکسون

“اگر به مواد اصلی موجود در فتا ماکارونی پخته نگاه کنیم ، آنها به طور شگفت انگیزی متعادل هستند. یک وعده غذایی متعادل معمولاً شامل غلات مانند ماکارونی ، میوه یا سبزیجات مانند گوجه فرنگی ، چربی های سالم مانند روغن زیتون و البته منبع پروتئین مانند پنیر فتا است. ”

او توصیه می کند برای بهبود بیشتر ، پنیر را راحت انتخاب کنید و ماکارونی غلات کامل را برای ارزش غذایی بیشتر با فیبر و ریزمغذی هایی مانند سلنیوم و مس انتخاب کنید.

به راحتی می توانید این مورد را برای اهداف تغذیه ای و ترجیحات خود شخصی سازی کنید. من از پاستا با عدس و مرغ برای پروتئین اضافی استفاده کرده ام. تیک تاکرهای وگان و وبلاگ نویسان نیز فتا را با پنیر وگان یا توفو عوض کرده اند ، و دیگران حتی ماکارونی را با عدس عوض کرده اند. طعم را با سیر ، ریحان ، فلفل قرمز ، نمک و فلفل تنظیم کنید.

پروفی

این پورتمان یک نابغه است – پروتئین را با قهوه دم کرده سرد ، اسپرسو یا قهوه داغ برای یک نوشیدنی قوی مخلوط می کند. اما چرا به این معجون احتیاج دارید؟ واکا فلورز توضیح می دهد: “افرادی که ممکن است صبحانه متعادل غنی از پروتئین نداشته باشند ، می توانند از افزودن پودر پروتئین به قهوه خود سود ببرند.” پروتئین صبحانه می تواند سطح متعادل قند خون و انرژی طولانی مدت را افزایش دهد ، اما اگر در وعده صبحانه پروتئین دریافت می کنید ، احتمالاً نیازی به مکمل ندارید.

Proffee دارای تغییرات زیادی در TikTok است که می تواند کیفیت تغذیه را تغییر داده یا از بین ببرد. برخی از مصرف کنندگان این نوشیدنی را با شیک پروتئینی از قبل بسته بندی شده تهیه می کنند که ممکن است حاوی شکر ، شیرین کننده ها یا افزودنی های ناخواسته باشد. سایر کاربران شربت یا شیرین کننده های اضافی اضافه می کنند.

Vaca-Flores می گوید پیدا کردن پودر پروتئین با کیفیت بالا که مقدار کمی قند اضافی دارد بسیار مهم است. “یافتن یک مکمل پروتئینی با طعم طبیعی همچنین می تواند شما را در افزودن شیرین کننده های اضافی نجات دهد.”

می خواهید روند را امتحان کنید؟ HUM Nutrition Core Strength یک پودر پروتئین وانیل گیاهی است – ما طرفداران زیادی داریم! (ما حتی آن را در یک متا لاته امتحان کرده ایم.)

عسل منجمد

تماشای عسل منجمد که خواص چسبناک آن را از بطری بیرون می کشند ، از نظر بصری رضایت بخش است ، بنابراین ما این روند را برای A +زیبا می کنیم. اما در مورد تغذیه؟ فرض کنید ما در مقیاس کشویی فارغ التحصیل می شویم.

وقتی این را امتحان می کنید اکثر TikTokers * مقدار زیادی عسل می خورند. این یک شکست سخت است. وکا فلورس می گوید: “فراموش کردن این نکته که عسل سرشار از کالری و قند است ، حتی اگر طبیعی باشد ، بسیار آسان است.”

هنگامی که ما بیش از حد قند می خوریم ، این می تواند باعث افزایش سطح قند خون ما شود. این نوسانات در نهایت کاهش می یابد ، که می تواند مانند انرژی گذرا به دنبال احساس خستگی شدید احساس شود. ” همچنین خوردن زیاد عسل می تواند باعث ایجاد ناراحتی در دستگاه گوارش به شکل تورم ، تهوع و اسهال شود. “

اما در اعتدال ، شما می توانید عسل منجمد را امتحان کنید. واکا فلورس می گوید: در یک جلسه بیش از یک قاشق غذاخوری (یا اندازه انگشت شست خود) نچسبید. حتی بهتر است آن را با پروتئین یا چربی های سالم امتحان کنید تا از تغییرات چشمگیر در سطح قند خون جلوگیری کنید.

آب کاهو

TikTokers در جستجوی خواب بهتر یک دم نوش جدید را ابداع کرده است: خیساندن برگ های کاهو در آب داغ به عنوان چای برای کمک به خواب. اگرچه هیچ شواهدی مبنی بر تأثیر کاهو بر روی انسان وجود ندارد ، وکا فلورس می گوید که کاهوی رومی حاوی یک ماده مغذی گیاهی به نام لاکتوکاریوم است که با نام “کاهو تریاک” نیز شناخته می شود و مزایای خواب و آرامش را دارد.

در حالی که آب کاهو هیچ خاصیت جادویی ندارد ، Vaca -Flores می گوید این نیز بی ضرر است – ابتدا کاهو خود را بشویید. (اگرچه رقیق کننده های خون باید از آب کاهو اجتناب کنند زیرا ممکن است با داروهای آنها تداخل داشته باشد.)

اما بهتر است؟ Vaca-Flores توصیه می کند چراغ ها را کم کنید و یک ساعت قبل از خواب را محدود کنید تا به مغز شما سیگنال دهد که زمان تولید ملاتونین ، هورمونی که چرخه خواب ما را کنترل می کند ، است.

تخم مرغ پستو

این شاید یکی از ساده ترین راه هایی باشد که باعث می شود صبحانه شما فانتزی به نظر برسد. از روش مورد علاقه خود برای تهیه تخم مرغ (آب پز ، آفتابی یا آسان) استفاده کنید و به جای پختن آنها در کره یا روغن ، از پستو استفاده کنید. ما آنجا هستیم. البته می توانید غذای خود را با سرو نان تست با چندین مواد اضافی مانند آووکادو ، گوجه فرنگی یا پودر فلفل قرمز شخصی کنید.

Vaca-Flores این روند غذایی TikTik را تأیید می کند زیرا تخم مرغ یک پروتئین کامل است و کولین را در بین سایر ویتامین ها و مواد معدنی ارائه می دهد. “مطمئن شوید که از سس پستو استفاده می کنید که دارای چربی های اشباع نشده با کیفیت بالا مانند روغن زیتون یا آفتابگردان است. یا بهتر از آن ، سس پستو را خودتان در خانه درست کنید ، ”او توصیه می کند.

طرفدار پستو نیستید؟ شما همچنین می توانید این تخم مرغ های فلفل قرمز را امتحان کنید.

خط پایانی

گرایش های غذایی TikTok می تواند یک کیسه مخلوط باشد ، بنابراین به یاد داشته باشید که وقتی می بینید که آنها در خوراک شما ظاهر می شوند ، توسط متخصص تغذیه مورد بررسی قرار نمی گیرند. اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید ، بهتر است با یک متخصص تغذیه یا حتی پزشک خود مشورت کنید تا از عواقب بالقوه خطرناک جلوگیری کنید. ممکن است بخواهید یک روند را متناسب با نیازهای تغذیه ای خود تنظیم کنید یا چیزی را به طور کلی حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *