اگر یک فرد بالغ عدم تحمل لاکتوز ندارد و در هضم شیر مشکلی ندارد ، آیا برای آن شخص مفید است که به جای جایگزین های لبنی از شیر کامل استفاده کند؟ : تغذیه


به نظر می رسد جایگزین های لبنی کمی بیشتر از آب طعم دار غنی شده است

من این یکی را دوست دارم. من به خصوص شیر بادام را دوست دارم ، زیرا این یک مثال عالی است. یک چهارم (4 فنجان) شیر بادام ارزش غذایی یکسانی بادام دارد (27 پوند بادام کامل ؛ تقریباً یک مشت). بقیه آن پرکننده و آب است.

برخی از “جایگزین های شیر” با ویتامین D و کلسیم غنی شده اند ، اما به طور کلی کمتر از آنهایی هستند که در شیر یافت می شود. شیر به طور طبیعی یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی است. (من نمی توانم در مورد تفاوت مواد مغذی بین تغذیه علفی و غیر علفی صحبت کنم ، زیرا در مورد تفاوت ها اطلاعات کافی ندارم.)

(گاو) بدیهی است که شیر در رژیم غذایی انسان مورد نیاز نیست ، اما می تواند منبع مناسبی از مواد مغذی مانند کلسیم ، ویتامین D و پتاسیم باشد. جایگزین های لبنی ممکن است سطوح مغذی مشابهی داشته باشند. اگر مصرف شیر می تواند به دریافت مواد مغذی توصیه شده کمک کند ، آن را مصرف کنید.

اما نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که مصرف کلسیم می تواند جذب آهن را کاهش دهد ، بنابراین شیر زیاد می تواند خطر کمبود آهن را افزایش دهد. محدود کردن مصرف شیر به 1-2 فنجان در روز معمولاً به حدی کم است که در جذب آهن مشکل ایجاد نکند. به طور مشابه ، افرادی که توصیه می شود (توسط یک متخصص) مکمل های آهن مصرف کنند ، باید از مصرف آنها در عرض 2-4 ساعت پس از نوشیدن شیر (قبل یا بعد) برای جلوگیری از کاهش جذب آهن خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *