امام طائب: “همه برادران” برای مسلمانان نیز مهم است


امام بزرگ الازهر با رسانه های واتیکان در مورد رابطه خود با پاپ فرانسیس صحبت می کند: “از اولین لحظه ملاقات ما تأیید کردم که او مردی صلح طلب و انسان دوست است. دائرclالمعارف درخواست برای ایجاد یک برادری واقعی است که در آن جایی برای تبعیض بر اساس تفاوت های مذهبی ، نژادی ، جنسیتی یا سایر انواع عدم تحمل وجود ندارد. “

نویسنده آندریا تورنیلی

“همه ما وقف معنوی و متفکرانه فوق العاده ای را برای بحران هایی که انسان معاصر را درگیر کرده است کشف کرده ایم …”. امام اعظم الازهر ، پروفسور احمد محمد طیب ، طی روزهای اقامت خود در رم برای شرکت در برخی از رویدادهای مهم در کنار پاپ فرانسیس و دیگر رهبران مذهبی ، از استودیوهای رادیو واتیکان دیدن کرد-اخبار واتیکان و صحبت در مورد رابطه خود با پاپ فرانسیس ، یک سال پس از انتشار دانشنامه همه برادرانبه

امام بزرگوار گفت که “پس از انتخاب برادر محبوب پاپ فرانسیس ، الازهر ابتکار عمل را برای تبریک گفتن به دست گرفت و ما پاسخی فوق العاده از سوی پاپ فرانسیس دریافت کردیم.” وی خاطرنشان کرد که این پاسخی بود که او را مجبور به تمدید رابطه کرد و بنابراین تصمیم گرفت در ماه می 2016 به دیدار پاپ در واتیکان برود.

او گفت: “در طول این بازدید ،” ما همه یک بار معنوی و متفکرانه بزرگ نسبت به بحران هایی که انسان معاصر را مبتلا می کند و به ویژه در مورد فقرا ، یتیمان ، بیماران ، بیوه ها ، قربانیان جنگ ها و بی خانمان ها پیدا کردیم. “

طیب ادامه داد: “این گرفتاری بین من و پاپ ، می تواند کمک زیادی به کاهش این بحران ها کند. از آن لحظه به بعد هیچ تردیدی وجود نداشت. من شخصاً در تماس گرفتن تردید نکردم. از اولین دقیقه ملاقات ما ، تأییدیه ای دریافت کردم که او مردی با صلح و انسانیت بود برتریبه “

وی در ادامه خاطر نشان کرد که همه چیز خوب پیش می رود و تنها در سه سال به شش قله رسیده است. در پنجمین اجلاس سران ، آنها سند برادری بشر را امضا کردند.

برادران همه دانشنامه

در مورد دائرclالمعارف همه برادران پروفسور الطائب که یک سال پیش منتشر شد ، خاطرنشان کرد که “اهمیت فوق العاده ای دارد ، به ویژه در این زمان ، برای مسلمانان و غیرمسلمانان”. وی افزود که این دائرclالمعارف متناسب است و از چارچوب جلسات آنها الهام گرفته است و خاطرنشان کرد که خود پاپ در پیشگفتار به این موضوع اشاره کرده است.

او گفت که “دائرclالمعارف در یک جهت حرکت می کند – گفتگو و همزیستی بین مردان” – و به طور خلاصه “درخواست برای به کارگیری اصول اخلاقی ادیان برای ایجاد یک برادری واقعی است که در آن هیچ جایی برای تبعیض بر اساس تفاوت های مذهبی ، اعتراف ، نژاد ، جنسیت یا سایر انواع عدم تحمل. “

علاوه بر این ، “دانشنامه برای مسلمانان و در عین حال برای دیگران مفید است زیرا می گوید که ما همه برادر هستیم”. به علاوه ، قرآن به مسلمانان می گوید: “شما برادران دارید و از نظر بشری برابر هستید”. در این راستا ، “ما می گوییم که انسان شبیه یا مساوی من است و او برادر من در بشریت است. این می تواند برادر دین باشد ، اما من نیز می توانم برادر بشریت باشم. ”

نقش ادیان در ترویج صلح

امام بزرگوار در مورد نقش ادیان در ترویج صلح و برادری و همچنین مقابله با نفرت و تروریسم توضیح داد “گفت که ادیان ، همانطور که توسط خداوند متعال نازل شده است ، علت جنگ های اشتباه در تاریخ بوده است ، زیرا به اصطلاح منازعه ای که به نام دین مبارزه می شود ، در واقع یک نزاع سیاسی است که نام دین را با بارگذاری تفاسیر فاسد برای دستیابی به تهاجمات و علایق دنیوی ، که هیچ ارتباطی ندارند ، یا حتی از راه دور ، نامگذاری کرده است. ، با دین واقعی

“باید بگویم کسانی که امروز نفرت را بین مردم گسترش می دهند و به نام دین یا خدا به خشونت و خونریزی می پردازند ، دروغگو و خائن ادیانی هستند که پرچم خود را برافراشته اند ، این مذاهب یا آموزه ها یا اعترافات در هر حال چه باشند نام آنها ، “او اصرار کرد.

حفظ کرامت زنان

در پایان ، طیب در پاسخ به س aboutالی در مورد شأن زنان و علائم نگران کننده ای که نشان دهنده احیای بنیادگرایی است که به زنان احترام نمی گذارد ، گفت: “آنچه در سند برادری بشر آمده است ، همان چیزی است که اسلام در مورد آن تعیین کرده است. احترام به زنان و احترام کامل به حقوق آنها. ”

وی در ادامه تأکید کرد که “هیچ زنی نمی تواند یک زن مجرد را از حقوق خود که توسط اسلام تأسیس شده است محروم کند، و در یک جمله واضح و مختصر در قرآن آمده است: “زنان با مردان برابرند …” وی ادامه داد: “در مواجهه با این حقیقت” هیچ مسلمانی که به اعتقاد خود وفادار باشد حقوق زنان را از بین نمی برد توسط اسلام تضمین شده است. ”

امام بزرگوار افزود همه موضوعاتی که امروز در این زمینه مطرح شده است “چیزی جز پیروزی در آداب و رسوم و سنت های قدیمی نیست که به قوانین اسلام و احکام آن لطمه می زند.” وی در ادامه توضیح داد که باید بین “حقوق ایجاد شده توسط تمدن های معاصر با نادیده گرفتن اخلاق دینی و احساسات طبیعت بشر ، و سایر حقوق ایجاد شده در جوامعی که دین پایه و اساس محکمی در ایجاد فرهنگ و شیوه زندگی آنهاست” تمایز قائل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *