آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ 411 را دریافت کنید


دانه های آفتابگردان جزء اصلی در دوگ بیس بال و قهرمانان مخلوط ناشناخته هستند. (بدون توهین کشمش.)

اما راههای بسیار خلاقانه دیگری برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

دانا الیس هونس ، دکترای ارشد رژیم درمانی مرکز پزشکی RR -UCLA و نویسنده کتاب آینده ، می گوید آنها را به سالاد یا به عنوان یک دسر منجمد اضافه کنید – آنها با غذاهای شیرین و خوش طعم خوب کار می کنند. یک دستور العمل برای زنده ماندن. “

همچنین می توانید دانه های آفتابگردان را به شکل اسموتی درآورید ، در بلغور جو دوسر مخلوط کنید ، در قالب های انرژی زا پخته کنید ، در یک دسر اعتیادآور به نام حلوا خرد کنید ، روی نان تست آووکادو بپاشید ، به یک کاسه غذای فوق العاده اضافه کنید ، یا فقط به تنهایی بخورید.

یعنی کاملاً همه کاره هستند. اما ، مانند آجیل و سایر دانه ها ، این گونه هستند نه غذای کم کالری

بنابراین آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ چگونه تخمه های آفتابگردان کاهش یافته در رژیم متعادل قرار می گیرند؟

در اینجا چیزی است که باید بدانید.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان روی نعلبکی

آیا خوردن تخمه آفتابگردان برای شما مفید است؟ میتونه باشه!

دانه ها از نظر مواد مغذی متراکم هستند ، به این معنی که آنها می توانند راهی آسان برای به دست آوردن چندین ماده مغذی و ریز مغذی مورد نیاز باشند.

اگر به اندازه غذا توجه نکنید ، کالری موجود در تخمه آفتابگردان به سرعت افزایش می یابد. اما کارکردن در رژیم غذایی مزایای متعددی دارد.

آنها نیروگاه های تغذیه ای هستند

تخمه آفتابگردان دارای لیستی از مواد مغذی است.

او می گوید: “دانه های آفتابگردان حاوی مقدار زیادی ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی هستند – این ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای سلامتی است.”

آنها آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهند

آنتی اکسیدان ها – مانند ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان – به مقابله با استرس اکسیداتیو کمک می کنند ، که تحقیقات نشان می دهد می تواند به برخی از بیماری های مزمن کمک کند.

Quyen Vu ، متخصص تغذیه Beachbody گفت ، تخمه آفتابگردان همچنین سرشار از سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

آنها منبع چربی های سالم هستند

اگرچه تخمه آفتابگردان مقداری پروتئین گیاهی دارد ، اما بیشتر کالری آنها از چربی های سالم قلب تامین می شود.

آیا تخمه آفتابگردان باعث کاهش وزن می شود؟

تخمه آفتابگردان مغذی در یک کاسه چوبی.

اگر مقدار زیادی از آن را بخورید ، هر چیزی باعث افزایش وزن شما می شود.

دانه های آفتابگردان سرشار از کالری هستند و برخی از افراد به سختی می توانند به یک وعده – یک اونس دانه پوست کنده یا ¼ فنجان – پایبند باشند.

Vu می گوید: “اگر هدف شما کاهش وزن است ، نمی خواهید از دانه های آفتابگردان پرخوری کنید.”

اما تا زمانی که به وعده های غذایی توجه کنید ، تخمه آفتابگردان اساساً باعث افزایش وزن نمی شود.

Vu توضیح می دهد: “برای به دست آوردن یک پوند وزن بدن حدود 3500 کالری اضافی نیاز است” ، بنابراین مطمئن شوید که دائماً در مصرف آن زیاده روی نکنید.

به طور مشابه ، تخمه آفتابگردان حاوی هیچ ترکیب خاصی نیست که به شما در کاهش وزن کمک کند ، اما می تواند یک افزودنی عالی برای یک رژیم متعادل باشد.

چند دانه آفتابگردان در روز باید بخورید؟

میله گرانولای خانگی با تخمه آفتابگردان

از آنجا که دانه های آفتابگردان دارای کالری زیادی هستند ، Vu پیشنهاد می کند مصرف روزانه خود را به چند قاشق چایخوری – یا حداکثر دو قاشق غذاخوری – از دانه های پوست کنده شده برای سرو سالاد یا تزیین محدود کنید.

هونس می گوید: به عنوان یک میان وعده ، نصف فنجان دانه های پوست کنده “اندازه یک قسمت خوب است که قطعاً به سیری شما کمک می کند.”

این اندازه استاندارد وعده است که حدود 200 کالری را تأمین می کند.

می توانید از آن به طور همزمان به عنوان یک میان وعده – چه ساده و چه در دستور العمل تخمه دارچین افرا – لذت ببرید یا آن را در طول روز برش دهید.

به یاد داشته باشید که این کالریها عمدتا چربی هستند ، بنابراین ممکن است بخواهید از آنها در دستورالعمل استفاده کنید که تخم آفتابگردان را با پروتئین سیری متعادل می کند ، مانند شیک های آفتابگردان ما.

اما Vu می گوید تا زمانی که در مصرف آن زیاده روی نکنید ، “آنها قطعاً می توانند بخشی از رژیم غذایی برای کاهش وزن باشند.”

آیا به دنبال اطلاعات تغذیه ای تخصصی تری هستید؟ به BODNutrition.com سر بزنید و بیاموزید که چگونه با داشتن دو برنامه تغذیه ، 2B Mindset و Portion Fix ، تغذیه سالم طولانی مدت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *