آیا آرد تخمه هندوانه برای شما مفید است؟


این موضوع توسط شنونده قدیمی Nutrition Diva ، Staci پیشنهاد شد ، که تصویری از چیزی به نام آرد تخمه هندوانه برای من ارسال کرد. “آیا این مورد دیگری است یا قانونی است؟ آیا مانند آرد گندم عمل می کند؟”

باید اعتراف کنم که اولین باری که در مورد آرد تخمه هندوانه شنیدم ایمیل استاسی بود. فکرش را بکنید ، با ظهور هندوانه های بدون دانه (که مطمئناً یکی از دستاوردهای مهم دوران مدرن است) ، آخرین باری را که حتی یک دانه هندوانه دیدم به یاد نمی آورم. ظاهراً تمام آن دانه هایی که دیگر سالاد میوه های ما را خفه نمی کنند ، اکنون آسیاب شده و به عنوان جایگزین آرد کم کربوهیدرات و بدون دانه تغییر نام داده اند.

آیا آرد تخمه هندوانه مقوی است؟

یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه 15 گرم چربی ، 9 گرم پروتئین و تنها 3 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند. محتوای چربی بالا همچنین به این معنی است که کالری نسبتاً بالایی دارد. یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه دارای 180 کالری است ، در حالی که در آرد بادام 160 ، در آرد نارگیل 130 و در آرد سبوس دار 110 کالری وجود دارد. مشخصات تغذیه ای آرد تخمه هندوانه بیشتر شبیه پروفایل آرد بادام است.


برای مقایسه تغذیه ای آرد بدون دانه و بدون گلوتن اینجا را کلیک کنید.

اما چی نه در آرد تخمه هندوانه به نظر می رسد به همان اندازه مهم است.

چه چیزی در آرد تخمه هندوانه وجود ندارد؟

به گفته یکی از حامل های اصلی آرد تخمه هندوانه ، این آرد نه تنها بدون دانه و فاقد گلوتن بلکه “بدون 8 بزرگ” است. این بدان معناست که هیچ یک از هشت ماده غذایی که 90 درصد از کل واکنش های حساسیت غذایی را تشکیل می دهند را شامل نمی شود. “8 بزرگ” ، همانطور که نامیده می شود ، تقریباً (به ترتیب ، از بزرگترین تا کمترین) عبارتند از: شیر ، صدف ، ماهی ، گندم ، تخم مرغ ، آجیل ، بادام زمینی و سویا.

برخلاف تصورات نادرست ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ایجاد حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

رهایی از آلرژن های معمولی می تواند یک مزیت بزرگ به نظر برسد. و در واقع ، بسیاری از مصرف کنندگان این نوع برچسب گذاری روی بسته را به عنوان نشانه ای از این که غذاهای عاری از این آلرژن ها به نوعی سالم تر یا مغذی تر هستند ، تفسیر می کنند. اما برای 95 of از جمعیتی که حساسیت غذایی ندارند ، اجتناب از آنها هیچ مزیتی ندارد. برخلاف تصورات نادرست ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ایجاد حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

8 بزرگ – آیا باید از این آلرژن های غذایی رایج خودداری کنید؟

پنکیک پالئو (و سایر ترمون های اکسی)

به نظر می رسد آرد تخمه هندوانه توسط افرادی که از رژیم “پالئو” پیروی می کنند گرفته شده است ، که سعی می کند از رژیم غذایی موجودات شکارچی-جمع آوری کننده که میلیون ها سال پیش در زمین پرسه می زدند ، قبل از طلوع کشاورزی و اهلی کردن حیوانات ، تقلید کند. به به اولین دستور تهیه آرد تخمه هندوانه که به صورت آنلاین پیدا کردم مربوط به پنکیک های کم ارتفاع ، پنکیک پالئو و وافل بود.

من احساسات متفاوتی نسبت به جنبش رژیم غذایی سرخپوشان دارم ، که در این فصل قبلی به آن اشاره کردم. علاقه مندان به سرخپوشان می توانند به طور وحشتناکی در مورد آنچه “مورد تایید سرخپوستان” است و چه نیست ، صحبت کنند ، که به نظر من ، با توجه به این که ما به طور قطعی نمی دانیم جمعیت های مختلف پارینه سنگی مختلف و مسائل مربوط به سلامتی آنها چقدر بوده است ، کنایه آمیز است. و برای سازمانی که ادعا می کند به ریشه های تغذیه ای ما باز می گردد ، به نظر می رسد بسیاری از غذاهای سرخپوش بسیار پردازش شده اند.

من انسانهای اولیه را در حال گردش در راهروهای بقال طبیعی محلی خود می بینم ، خامه قهوه ای Paleo ، میله های انرژی زا ، پفک های پنیری و سس مایونز را در ترول های ماقبل تاریخ خود می ریزند ، قبل از اینکه به خانه بروند و آهن های وافل ماقبل تاریخ خود را برای یک دسته دانه هندوانه تازه گرم کنند. کلوچه. فکر می کنم چیزی در ترجمه گم شده است.

به نظر می رسد برای سازمانی که ادعا می کند به ریشه های تغذیه ای ما برمی گردد ، غذاهای Paleo بسیار پردازش شده اند.

غلات چه اشکالی دارد؟

بسیاری از افرادی که از اخلاق سرخپوشان یا کربوهیدرات کم استقبال کرده اند دریافته اند که غلات در اصل ناسالم است. اما ظاهراً افرادی که سبک کم کربوهیدرات و سبک سرخپوست را در پیش گرفته اند ، بدون داشتن این دسته از غذاها چالش برانگیز است. در واقع ، به نظر می رسد اکثر دستور العمل های سرخپوشان تلاش برای تهیه نان ، کلوچه ، مافین و سایر محصولات پخته شده بدون استفاده از غلات است.

به عنوان مثال ، مقدار زیادی مخلوط آرد پالئو پیدا خواهید کرد – از قبل بسته بندی شده و دستور العمل هایی که می توانید در خانه درست کنید. بیشتر آنها حاوی ترکیبی از بادام ، نارگیل ، کاساوا ، تاپیوکا یا نشاسته پیکان هستند. بسیاری از این محصولات ادعا می کنند که می توانید آنها را با همان مقدار آرد معمولی گندم جایگزین کنید. اما اگر انتظار نتایج مشابهی را دارید ، احتمالاً ناامید خواهید شد. گلوتن موجود در گندم و سایر پروتئین های دانه دارای خواص منحصر به فردی است که به استحکام ، کشش و افزایش خمیر و خمیر می افزاید. غذاهای پخته شده بدون دانه و بدون گلوتن سنگین تر و متراکم تر از انواع غلات خود هستند.

بنابراین برای پاسخ به سوال استاسی: نه ، آرد تخمه هندوانه مانند آرد گندم کار نخواهد کرد. اما اگر نمی توانید گندم بخورید یا فقط از آرد جایگزین لذت ببرید ، پیشنهاد می کنم از آرد هندوانه به همان روشی که از آرد بادام استفاده می کنید استفاده کنید.

آیا اجتناب از غلات رژیم غذایی شما را سالم تر می کند؟

شخصاً ، مگر اینکه عدم تحمل خاصی داشته باشید ، فکر نمی کنم برای داشتن یک رژیم غذایی سالم نیاز به حذف غلات داشته باشید. با این وجود ، غذاهای غلات (به ویژه غذاهایی که با آرد تصفیه شده تهیه می شوند) می توانند مقدار زیادی کالری به رژیم غذایی شما وارد کنند بدون این که ارزش غذایی زیادی داشته باشند.

تا آنجا که اجتناب از غلات به این معنی است که در نهایت غذاهای پخته شده کمتری مصرف می کنید و سبزیجات بیشتری مصرف می کنید ، می بینم که چگونه می تواند کیفیت رژیم غذایی شما را بهبود بخشد. اما اگر به سادگی نان ، کراکر ، کوکی ، کلوچه و وافل بدون غلات را جایگزین غذاهای غلات کرده اید ، مطمئن نیستم که از نظر تغذیه به چه میزان دست یافته اید.

بنابراین آیا غذاهای پخته شده و سایر غذاهای لذیذ شما با آرد گندم ، برنج ، کاساوا یا هندوانه تهیه می شود ، به شما پیشنهاد می کنم همان اندازه که در مورد آرد سنتی رعایت می کنید ، اعتدال را رعایت کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *